LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tuinafscheiding zonder overleg verwijderd. Mag dit?
Tuinafscheiding zonder overleg verwijderd. Mag dit?
Bij thuiskomst vandaag kwam ik tot de ontdekking dat de schutting die op de grens stond (paaltjes waar de schutting op steunde staan in mijn tuin) weg is gehaald door de buren. De reden, zij hebben een huurhuis (particulier) en gaan verhuizen. De schutting hebben zij vroeger bij het betrekken van het huurhuis betaald en geplaatst. Ik ben later na het zetten van de schutting komen wonen in het naaste koophuis. Mag deze schutting zomaar verwijderd worden? Bij beide koop, weet ik ondertussen dat het niet zonder overleg mag. Maar combinatie buren koop en huur kan ik niet vinden op het internet. Ze bieden mij nu hun schutting aan voor 500 euro (overleg het dan eerst lijkt mij, zodat als wij akkoord gaan, het gewoon had kunnen blijven staan). Wie weet hoe deze situatie wettelijk in elkaar zit?
Re: Tuinafscheiding zonder overleg verwijderd. Mag dit?
Ik zou de reacties even lezen op de Vara-kassa site waar je deze vraag ook hebt gesteld....
"Dubbel genaaid houdt beter...."
"Dubbel genaaid houdt beter...."
Op de Kassa-site wordt u verwezen naar betreffende wetsartikelen.
Ik weet wel dat ik als ik als huurder iets in of om mijn huis plaats en ik ga weg dan mag ik dit meenemen naar mijn nieuwe woning. Indien ik hier de behoefte aan heb. Dit staat bij mij ook in mijn huurovereenkomst.
het is tenslotte mijn eigendom.
het is tenslotte mijn eigendom.
Geldt niet voor het plaatsen van een tuinafscheiding samen met de buren!
Als het precies op de grens heeft gestaan dan mogen zij dit niet zomaar weghalen omdat het dan voor beide betreft. En de schutting van uw beide is.
Staat de schutting op hun erfdeel dan mogen zij dit wel.
Of staat hij op jouw deel dan mogen ze het helemaal niet weghalen, want dan is het jou schutting.
En dat heeft niets te maken met de 1 koophuis, en de ander huurhuis.
Staat de schutting op hun erfdeel dan mogen zij dit wel.
Of staat hij op jouw deel dan mogen ze het helemaal niet weghalen, want dan is het jou schutting.
En dat heeft niets te maken met de 1 koophuis, en de ander huurhuis.
ik vind dat je zoiets uit goed fatsoen sowieso even bij je buren meld ook al is het eigendom. Het is een extra kostenpost waar je misschien niet op gerekend heb. Ze moeten nu toch een nieuwe erfafscheiding neer gaan zetten.
Ik vind het niet netjes van de buren ongeacht of het nu wel of niet je eigendom is.
Ik vind het niet netjes van de buren ongeacht of het nu wel of niet je eigendom is.
Mij lijkt het gewoon ziekerij. ls het in jouw tuin stond en dat aan te tonen is, mogen ze het inderdaad niet zomaar weghalen
indien ze zelf een oude afscheiding hebben verwijderd om de nieuwe ooit te plaatsen, zijn ze ook verplicht een andere terug te zetten.
indien ze zelf een oude afscheiding hebben verwijderd om de nieuwe ooit te plaatsen, zijn ze ook verplicht een andere terug te zetten.