| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Valt dit onder verborgen breken?
Valt dit onder verborgen breken?
Goedeavond,
Afgelopen week hebben we de sleutel gekregen.
In de koopovereenkomst hebben de verkopers netjes gemeld van een lokale lekkage. Maar ook dat deze gerepareerd was. Beide partijen hebben hiervoor getekend.
Aangezien zij de lek nooit overgeschilderd hebben was dit nog zichtbaar. Uiteraard zijn wij die avond begonnen met schilderen. Echter merk ik dat opdezelfde plek de verf niet goed droogt en je een duidelijk vorm begint te zien. Ik ben bang dat de lek terug of nooit is weggeweest
Nu vraag ik me af valt dit onder verborgen gebreken (of een andere regeling) en zou ik de kosten nog kunnen verhalen op de verkopers?
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen!
Mvg Jeroen
Afgelopen week hebben we de sleutel gekregen.
In de koopovereenkomst hebben de verkopers netjes gemeld van een lokale lekkage. Maar ook dat deze gerepareerd was. Beide partijen hebben hiervoor getekend.
Aangezien zij de lek nooit overgeschilderd hebben was dit nog zichtbaar. Uiteraard zijn wij die avond begonnen met schilderen. Echter merk ik dat opdezelfde plek de verf niet goed droogt en je een duidelijk vorm begint te zien. Ik ben bang dat de lek terug of nooit is weggeweest
Nu vraag ik me af valt dit onder verborgen gebreken (of een andere regeling) en zou ik de kosten nog kunnen verhalen op de verkopers?
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen!
Mvg Jeroen
Re: Valt dit onder verborgen breken?
Lijkt in aanvang een goede insteek gekozen, vastleggen van lekkage en dat deze verholpen is. Compliment.Jkaynl schreef:In de koopovereenkomst hebben de verkopers netjes gemeld van een lokale lekkage. Maar ook dat deze gerepareerd was. Beide partijen hebben hiervoor getekend.
Volgens mij is er iets geleverd dat niet overeenkomt met de getekende overeenkomst.
Valsheid in geschrifte? Ontbinden van koopovereenkomst?
Wat vind je makelaar hiervan?
Eerst een expert laten kijken, indien nog lekkage de verkopende makelaar consulteren en de verkopers, hierna eventueel rechts hulp inschakelen. Dan pas naar een forum als dit, maar beter nog naar www.veh.nl
U geeft niet aan of het nog lekt. Gewone verf dekt geen leksporen. Die moet u eerst met een speciale isolerende verf bestrijden. Daarna pas met gewone verf.
Dus of het een verborgen gebrek is ziet u pas bij (nieuwe lekkage)
Dus of het een verborgen gebrek is ziet u pas bij (nieuwe lekkage)
Wanneer? hoe gerepareerd? door een erkende aannemer?? Garantie?Jkaynl schreef:Maar ook dat deze gerepareerd was.
Vind het zelf idd een verborgen gebrek.
Als het de lekkage niet is verholpen, dan kunnen de kosten hiervan verhaalt worden, omdat het huis niet aan de overeenkomst beantwoord.Jkaynl schreef:In de koopovereenkomst hebben de verkopers netjes gemeld van een lokale lekkage. Maar ook dat deze gerepareerd was.
-
hänschen klein
Wanneer het lek nog recent is gerepareerd zal de ondergond nog niet droog genoeg voor het over-schilderen zijn. Maak wel een melding en wacht nog een tijdje, resp. zet er (bij een kleine plek) een tijdje een haardroger op ... en voel of meet of de muur wèl droog is.
Overigens ... is het géén 'verborgen gebrek', want het is netjes aangegeven. Het kan wèl een slecht uitgevoerde reparatie zijn, waarvoor de reparateur nog eens moet terugkomen.
Overigens ... is het géén 'verborgen gebrek', want het is netjes aangegeven. Het kan wèl een slecht uitgevoerde reparatie zijn, waarvoor de reparateur nog eens moet terugkomen.
Staat er iig niet bij.hänschen klein schreef:Wanneer het lek nog recent is gerepareerd
- Er staat alleen maar gerepareerd.Overigens ... is het géén 'verborgen gebrek', want het is netjes aangegeven. Het kan wél een slecht uitgevoerde reparatie zijn, waarvoor de reparateur nog eens moet terugkomen.
- Het ligt ook niet voor de hand om, als je je huis aan het verkopen bent en een lekkage hebt laten repareren, de afwerklaag, normaliter latex, niet te herstellen.
- En ik vind het ook raar de koper te laten tekenen.
als de vorige bewoners de lekkage hebben verholpen, en ze niet wisten dat het weer was gaan lekken, dan is het volgens mij geen verborgen gebrek.
Een lekkage is geen ernstig gebrek, dus hebben we het over een gebrek die de verkoper ten onrechte niet heeft gemeld.
hierbij is het van belang of de verkoper wist dat het weer lekte.
Een lekkage is geen ernstig gebrek, dus hebben we het over een gebrek die de verkoper ten onrechte niet heeft gemeld.
hierbij is het van belang of de verkoper wist dat het weer lekte.
Nee, dit valt niet onder de noemer verborgen gebreken. De verkopers hebben u, zoals zij verplicht waren, geïnformeerd dat er sprake was van een lekkage en dat deze verholpen is, of althans zou zijn. Vervolgens komt het neer op uw onderzoekplicht.
Wetende van die lekkage had u moeten onderzoeken, of middels een bouwkundige keuring laten onderzoeken, of genoemde lekkage naar behoren verholpen was. U wist er vooraf van, dus dat daar had u tijdens zo'n keuring speciale aandacht aan kunnen (laten) schenken. Zou daar uitgekomen zijn dat de lekkage niet afdoende was verholpen, dan had u de verwachte kosten van het definitief verhelpen van de lekkage kunnen proberen in mindering op de verkoopprijs te brengen.
Maar u heeft gezien hetgene u hier vermeldt, wat dit betreft niet aan uw onderzoekplicht voldaan. Daardoor kunt u dit de verkoper niet meer aanrekenen als zijnde een verborgen gebrek, omdat het gebrek wel degelijk aan u gemeld is.
Wetende van die lekkage had u moeten onderzoeken, of middels een bouwkundige keuring laten onderzoeken, of genoemde lekkage naar behoren verholpen was. U wist er vooraf van, dus dat daar had u tijdens zo'n keuring speciale aandacht aan kunnen (laten) schenken. Zou daar uitgekomen zijn dat de lekkage niet afdoende was verholpen, dan had u de verwachte kosten van het definitief verhelpen van de lekkage kunnen proberen in mindering op de verkoopprijs te brengen.
Maar u heeft gezien hetgene u hier vermeldt, wat dit betreft niet aan uw onderzoekplicht voldaan. Daardoor kunt u dit de verkoper niet meer aanrekenen als zijnde een verborgen gebrek, omdat het gebrek wel degelijk aan u gemeld is.
-
stofzuigertje
De verkoper heeft het laten herstellen en vaak moet het enige tijd drogen.
Als je te snel wilt witten lukt dat niet.
Verder hoorde er garantie op uitgevoerde werk te zitten.
Benader de verkoper voor de datum van uitvoer en of je niet te snel ging witten...
Als het nog steeds lek is kan deze verkoper een klacht indienen en moet de firma het nogmaals en nu goed herstellen.
Als je te snel wilt witten lukt dat niet.
Verder hoorde er garantie op uitgevoerde werk te zitten.
Benader de verkoper voor de datum van uitvoer en of je niet te snel ging witten...
Als het nog steeds lek is kan deze verkoper een klacht indienen en moet de firma het nogmaals en nu goed herstellen.
-
Leo The Emperor
.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 04 okt 2018 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Onzin, niemand kan je verplichten om een lekkage door een officieel bedrijf te laten herstellen, alhier was een afvoer ook lek, even zelf nieuwe buis geplaatst en klaar. Ondertussen zijn we 9 jaren verder, nooit meer lekkage gehad.stofzuigertje schreef:Verder hoorde er garantie op uitgevoerde werk te zitten