Op de site van VEH word het advies gegeven om een inspectie tijdens de bouw voor een nieuwbouwwoning uit te laten voeren. Als lid van VEH heb ik het initiatief genomen om dit collectief uit te laten voeren. Als initiatiefnemer heb ik VEH gevraagd een factuur te ontvangen, ipv een automatische incasso.
De locatie geef ik duidelijk op.
Op de afspraak kan de bouwinspecteur de locatie niet vinden. Hij blijkt de weg nog niet volledig uit gereden te zijn. Op de locatie geeft hij aan niet te weten waar hij voor komt. Na de controle op de BG geeft hij aan dat hij klaar is, zonder de eerste verdieping gecontroleerd te hebben. Na 1,5 uur geeft hij aan klaar te zijn en moet ik tekenen voor 2,5 uur werk omdat hij nog administratie moet verrichten. Ik teken voor gezien maar niet voor akkoord. Het minimumtarief van VEH is 2 uur.
Thuis dien ik een klacht in over de situatie en het tijdsbestek en word daarop terug gebeld. De medewerkster geeft aan dat er duidelijk op de site is aangegeven dat administratie ook in kosten verrekend mag worden. Dit is absoluut niet het geval en staat nergens aangegeven. Desondanks vind ze het vervelend dat wij ontevreden zijn en komt tegemoet om de kosten terug te brengen naar het minimumtarief van 2 uur. De afschrijving zou door middel van automatische incasso plaats vinden. Daarop geef ik aan dat ik een afspraak heb voor een factuur. Dit kan ze niet terug vinden waarop ik terug gebeld zou worden.
Drie weken later ben ik nog steeds niet terug gebeld en dien ik wederom een klacht in. Ook deze keer krijg ik dezelfde medewerkster die ontkent afspraken met mij te hebben gemaakt.
Ik bel daarop VEH en leg de situatie uit. Zij verbinden mij door en wie krijg ik aan de telefoon, de betreffende medewerkster.
Al met al, GA NIET IN ZEE MET VEH!!!
Vraag: WIE WEET ER EEN GOEDE BOUWINSPECTEUR???
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vereniging Eigen Huis; Inspectie tijdens de bouw
-
Re: Vereniging Eigen Huis; Inspectie tijdens de bouw
Tja en ik maar denken dat het gebrek aan kennis van zeken bij vereniging eigen huis en muis een publiek geheim was.
Re: Vereniging Eigen Huis; Inspectie tijdens de bouw
Dit soort dingen ook niet via de telefoon afhandelen maar via de mail, dan heb je tenminste alles zwart op wit.