LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkeerde stof rolgordijn
-
Verkeerde stof rolgordijn
Sinds medio maart heb ik een geschil met een leverancier van een rolgordijn van Luxaflex. De verkoper doet zaken via een website, welke is aangesloten aan een woonwinkel in Rijswijk.
Bij de offerteaanvraag heb ik meerdere malen nadrukkelijk vermeld dat het rolgordijn voorzien dient te worden van een verduisterend doek. Dit staat zelfs op papier (e-mail correspondentie).
De keuze van de stofkleur is gemaakt tijdens een bezoek aan de winkel. Dezelfde verkoper (van de website) liet mij zelf de kleuren zien. Hij bracht een kleur naar voren die ik wel mooi vond en waarop de uiteindelijke keuze is gevallen.
Na plaatsing van het rolgordijn is het mij echter opgevallen dat het doek veel licht doorlaat. Na het kleurnummer op internet te hebben geraadpleegd blijkt het doek niet verduisterend te zijn, maar semi-verduisterend.
Dit is dus niet volgens de afspraak.
Tijdens het maken van de keuze ben ik er niet op gewezen dat het gekozen doeken semi-verduisterend is in plaats van verduisterend.
De betreffende winkel wil ons niet volledig vergoeden. Ons is echter wel een voorstel beloofd waarop wij nu meer dan 2 maanden wachten. De verkoper reageert ook niet meer op mijn berichten.
Ik heb tevens een bericht gestuurd naar Luxaflex, maar daar heb ik helaas nog niets van gehoord. Zij kunnen hier waarschijnlijk niets aan doen en zullen mij doorverwijzen naar de betreffende leverancier. In ieder geval zijn zij op de hoogte van dit geschil.
Waar heb ik recht op en wat kan ik nu het beste doen?
Ik weet dat het product maatwerk betreft, maar als de verkoper mij uit de verkeerde stoffen laat kiezen lijkt het mij redelijk dat hij mij kosteloos een nieuw rolgordijn verstrekt met de afgesproken stofsoort.
Bij voorbaat dank voor de tips en/of opmerkingen.
Bij de offerteaanvraag heb ik meerdere malen nadrukkelijk vermeld dat het rolgordijn voorzien dient te worden van een verduisterend doek. Dit staat zelfs op papier (e-mail correspondentie).
De keuze van de stofkleur is gemaakt tijdens een bezoek aan de winkel. Dezelfde verkoper (van de website) liet mij zelf de kleuren zien. Hij bracht een kleur naar voren die ik wel mooi vond en waarop de uiteindelijke keuze is gevallen.
Na plaatsing van het rolgordijn is het mij echter opgevallen dat het doek veel licht doorlaat. Na het kleurnummer op internet te hebben geraadpleegd blijkt het doek niet verduisterend te zijn, maar semi-verduisterend.
Dit is dus niet volgens de afspraak.
Tijdens het maken van de keuze ben ik er niet op gewezen dat het gekozen doeken semi-verduisterend is in plaats van verduisterend.
De betreffende winkel wil ons niet volledig vergoeden. Ons is echter wel een voorstel beloofd waarop wij nu meer dan 2 maanden wachten. De verkoper reageert ook niet meer op mijn berichten.
Ik heb tevens een bericht gestuurd naar Luxaflex, maar daar heb ik helaas nog niets van gehoord. Zij kunnen hier waarschijnlijk niets aan doen en zullen mij doorverwijzen naar de betreffende leverancier. In ieder geval zijn zij op de hoogte van dit geschil.
Waar heb ik recht op en wat kan ik nu het beste doen?
Ik weet dat het product maatwerk betreft, maar als de verkoper mij uit de verkeerde stoffen laat kiezen lijkt het mij redelijk dat hij mij kosteloos een nieuw rolgordijn verstrekt met de afgesproken stofsoort.
Bij voorbaat dank voor de tips en/of opmerkingen.
Re: Verkeerde stof rolgordijn
Je hebt wel zelf die stof uitgezocht.
Is een kleine moeite om te vragen (tijdens de keuze) of deze stof verduisterd.
En kosteloos een nieuw gordijn ,vind ik wel erg ver gaan,je hebt per slot van rekening zelf de stof uitgezocht en toen niets gevraagd.
Is een kleine moeite om te vragen (tijdens de keuze) of deze stof verduisterd.
En kosteloos een nieuw gordijn ,vind ik wel erg ver gaan,je hebt per slot van rekening zelf de stof uitgezocht en toen niets gevraagd.
U weet zelf heel goed wat Uw wensen zijn en maakt dan toch een keuze uit voor een 'verkeerde stof'. Waar het om gaat of het gekozen kleurnummer ook geleverd is. Als dat zo is, dat heeft U een probleem, helaas.Ik weet dat het product maatwerk betreft, maar als de verkoper mij uit de verkeerde stoffen laat kiezen
-
Dirkie en Snepke, bedankt voor jullie reacties.
In de correspondentie is altijd sprake geweest van een verduisterende stof. Ik moest deze in de winkel komen uitkiezen.
Hij liet mij echter een stof zien die semi-verduisterend is terwijl hij weet dat ik verduisterende stof wil.
Hoe moet ik dat als leek weten? De verkoper is geacht de deskundige te zijn.
Als er achteraf blijkt dat hij mij de verkeerde soort stof heeft laten zien, mag ik toch verwachten dat deze fout hersteld wordt?
In de correspondentie is altijd sprake geweest van een verduisterende stof. Ik moest deze in de winkel komen uitkiezen.
Hij liet mij echter een stof zien die semi-verduisterend is terwijl hij weet dat ik verduisterende stof wil.
Als er achteraf blijkt dat hij mij de verkeerde soort stof heeft laten zien, mag ik toch verwachten dat deze fout hersteld wordt?
Dat had u in de winkel ook nog een keer kunnen aangeven.
Je was niet verplicht om een verkeerde stof te kiezen,of heeft de verkoper alleen die stof maar laten zien.?mlasschuyt schreef:
Lijkt me sterk.
Je ziet zelf ook wel of er een verduisterend doek achter zit.
Ik heb hier 2 rolgordijntjes, 1 is verduisterend de andere niet.
Je ziet het gelijk ,bij 1 zit er een "doek" achter.
Semi-verduisterend is ook verduisterend. Alleen in mindere mate.mlasschuyt schreef:Dirkie en Snepke, bedankt voor jullie reacties.
-
Hij was dezelfde persoon met wie ik alles van te voren had afgesproken.Chocomelk schreef:Dat had u in de winkel ook nog een keer kunnen aangeven.
Hij weet dat ik volledig verduisterend wil (en niet semi-verduisterend)
Hij brengt zelf een stof naar voren als optie.
Natuurlijk had ik het nog een keer kunnen aangeven, maar het feit blijft dat ik dat al had gedaan in de offerte aanvraag.
Een fout maken is menselijk, maar die fout ligt dan toch bij hem en niet bij mij?
De verkoper heeft direct bij aankomst specifiek deze stof naar voren gebracht.snepke schreef:Je was niet verplicht om een verkeerde stof te kiezen,of heeft de verkoper alleen die stof maar laten zien.?mlasschuyt schreef:
Lijkt me sterk.
Je ziet zelf ook wel of er een verduisterend doek achter zit.
Ik heb hier 2 rolgordijntjes, 1 is verduisterend de andere niet.
Je ziet het gelijk ,bij 1 zit er een "doek" achter.
De verkeerde stof is semi-verduisterend, dus zit ook hier een extra laag achter. In de winkel kan je met een sample niet zien of het semi- danwel volledig verduisterend is. Dat had de verkoper echter moeten weten en ook moeten aangeven.
-
Het is echter een wereld van verschil voor in de slaapkamer. De benamingen zijn bij Luxaflex "verduisterend" en "semi-verduisterend". Als ik semi-verduisterend had gewild had ik dat wel aangegeven.crazyme schreef:Semi-verduisterend is ook verduisterend. Alleen in mindere mate.mlasschuyt schreef:Dirkie en Snepke, bedankt voor jullie reacties.
Kennelijk is dat belang dan niet goed overgekomen.mlasschuyt schreef:Het is echter een wereld van verschil voor in de slaapkamer. De benamingen zijn bij Luxaflex "verduisterend" en "semi-verduisterend". Als ik semi-verduisterend had gewild had ik dat wel aangegeven.crazyme schreef:Semi-verduisterend is ook verduisterend. Alleen in mindere mate.mlasschuyt schreef:Dirkie en Snepke, bedankt voor jullie reacties.
Wanneer een boodschap niet goed overkomt kan dat aan de ontvanger liggen maar ook aan de zender.
-
De boodschap is in ieder geval goed verzonden lijkt mij. De ontvanger heeft hier een fout gemaakt door mij een stof aan te bieden die niet aan de gewenste specificaties (=verduisterend) voldoet. Ik kan dat als leek niet zien/weten.crazyme schreef: Kennelijk is dat belang dan niet goed overgekomen.
Wanneer een boodschap niet goed overkomt kan dat aan de ontvanger liggen maar ook aan de zender.
Als je duidelijk hebt aangegeven dat je een verduisterend gordijn wil, en de verkoper laat een semi verduisterende stof zien, vind ik dat de verkoper fout is.
Hij is de deskundige en kan niet van een leek verwachten dat je ziet dat dat doek semi is ipv verduisterend.
Wat van belang is is dat je iets zwart op wit hebt staan anders is het jou woord tegen dat van de verkoper (die beter een andere job kan gaan zoeken).
Hij is de deskundige en kan niet van een leek verwachten dat je ziet dat dat doek semi is ipv verduisterend.
Wat van belang is is dat je iets zwart op wit hebt staan anders is het jou woord tegen dat van de verkoper (die beter een andere job kan gaan zoeken).
-
De correspondentie is daarvoor allemaal via email gegaan. Daarin staat meerdere malen vermeld dat het een verduisterende stof dient te zijn.sephora30 schreef:Als je duidelijk hebt aangegeven dat je een verduisterend gordijn wil, en de verkoper laat een semi verduisterende stof zien, vind ik dat de verkoper fout is.
Wat kan ik nu het beste doen? Een aangetekende brief sturen met daarin de klacht? Welke stappen kan ik daarna gaan nemen?
De stof die je hebt is verduisterend alleen semi verduisterend.mlasschuyt schreef:
De correspondentie is daarvoor allemaal via email gegaan. Daarin staat meerdere malen vermeld dat het een verduisterende stof dient te zijn.
Wat kan ik nu het beste doen? Een aangetekende brief sturen met daarin de klacht? Welke stappen kan ik daarna gaan nemen?
Geen idee of jij een kans gaat maken op tegenmoetkoming, mischien dat het bedrijf je een fikse korting wil geven dan is het al netjes maar totaal vervangen zal het bedrijf niet doen.
Het gaat om het begrip "verduisterend"
Het verduisterende effect heb je in vele gradaties. Zeg tussen de 0 en 100%
Het geleverde rolgordijn is verduisterend, maar niet in de gradatie welke de klant wil hebben.
Zie het als "lichtgevend", iets kan veel of weinig licht geven.
Ik zou proberen om een korting te versieren. Luxaflex is een stugge fabriek en zal niet snel een nieuwe maken. Overigens vallen de kosten van een nieuw doek ook wel mee, misschien kun je die delen met de winkelier.
Het lijkt me niet iets om een drama van te maken.
Is die winkelier aangesloten bij het CBW? Dan kunt u de klacht bij de geschillencommissie wonen aanhangig maken.
Het geleverde rolgordijn is verduisterend, maar niet in de gradatie welke de klant wil hebben.
Ik zou proberen om een korting te versieren. Luxaflex is een stugge fabriek en zal niet snel een nieuwe maken. Overigens vallen de kosten van een nieuw doek ook wel mee, misschien kun je die delen met de winkelier.
Is die winkelier aangesloten bij het CBW? Dan kunt u de klacht bij de geschillencommissie wonen aanhangig maken.
-
Nogmaals: Luxaflex hanteert de termen Verduisterend en Semi-Verduisterend voor hun stoffen. Daarnaast bijvoorbeeld ook Transparant en Semi-Transparant. Het is dus geen begrip maar een bepaald type stof.crazyme schreef:Het gaat om het begrip "verduisterend"
Zoals gezegd reageert de verkoper niet meer op mijn berichten. Ik heb dus tot op heden nog helemaal geen aanbieding ontvangen, terwijl hij dit wel heeft beloofd.
Ik maak er helemaal geen drama van. Ik vroeg me alleen af welke stappen ik verder evt. kan ondernemen. Daar is dit forum toch voor?
Geschillencommissie is zeker een optie. Bedankt voor de tip!
De luxaflex collectie is mij heel goed bekend. De praktijk ook.mlasschuyt schreef: Zoals gezegd reageert de verkoper niet meer op mijn berichten.
Ik zal ook maar niet meer reageren. Je bent doof voor tegenargumenten en dan is een oplossing altijd ver weg.
succes met je rolgordijn.
-
De oplossing is zeker ver weg omdat de verkoper mij die niet geeft. Geen voorstel, helemaal niets.crazyme schreef:De luxaflex collectie is mij heel goed bekend. De praktijk ook.mlasschuyt schreef: Zoals gezegd reageert de verkoper niet meer op mijn berichten.
Ik zal ook maar niet meer reageren. Je bent doof voor tegenargumenten en dan is een oplossing altijd ver weg.
Jij reageert juist niet op mijn tegenargumenten. Wie is er hier nou doof?
Met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo? Wel heel gemakkelijk om zo uit een discussie weg te lopen..
EDIT: oh nee ik zie het al aan je andere berichtjes. Bijna allemaal nutteloze en negatieve reacties. Zelfs hier hebben ze een trol...
Nou ja zeg,als tegenargumenten je niet aanstaan,ga je katten.mlasschuyt schreef:De oplossing is zeker ver weg omdat de verkoper mij die niet geeft. Geen voorstel, helemaal niets.crazyme schreef:De luxaflex collectie is mij heel goed bekend. De praktijk ook.mlasschuyt schreef: Zoals gezegd reageert de verkoper niet meer op mijn berichten.
Jij reageert juist niet op mijn tegenargumenten. Wie is er hier nou doof?
Met het verkeerde been uit bed gestapt ofzo? Wel heel gemakkelijk om zo uit een discussie weg te lopen..
EDIT: oh nee ik zie het al aan je andere berichtjes. Bijna allemaal nutteloze en negatieve reacties. Zelfs hier hebben ze een trol...
Je plaatst toch zelf een vraag op dit forum,
Je hebt zelf de stof uitgezocht en nu wil je van ons horen ,dat jij gelijk hebt.
Er staat op de stalen van de rolgordijnen wat voor stof het is,het kleurnr, hoe je het moet reinigen etc.
Kleine moeite om zelf ook iets na te kijken, voordat je iets besteld.( kom je niet voor verrassingen te staan)
Of moet de verkoper dat ook doen?
-
Lezen is echt een vak volgens mij.
Ik wil Verduisterend (dit is een type stof van Luxaflex, dus geen "begrip")
De verkoper weet dat.
De verkoper laat mij vervolgens een stof zien.
Ik vind deze mooi en besluit deze te nemen.
Achteraf blijkt de stof niet verduisterend te zijn.
Maar dan is het volgens jou toch mijn fout?
Schiet mij maar lek...
Hoe moet ik aan een kleurnummer zien of het verduisterend is? Dat is aan de verkoper om te checken.
De reactie van crazymy sloeg nergens op.
Ik weerleg zijn argumenten juist keer op keer, maar dat lijkt hij niet te willen lezen en reageert dan zo. Als je zijn/haar andere reacties op dit forum ziet, zie je dat hij/zij dit vaker doet.
Anyway, bedankt voor de tips verder...
Ik wil Verduisterend (dit is een type stof van Luxaflex, dus geen "begrip")
De verkoper weet dat.
De verkoper laat mij vervolgens een stof zien.
Ik vind deze mooi en besluit deze te nemen.
Achteraf blijkt de stof niet verduisterend te zijn.
Maar dan is het volgens jou toch mijn fout?
Schiet mij maar lek...
Hoe moet ik aan een kleurnummer zien of het verduisterend is? Dat is aan de verkoper om te checken.
De reactie van crazymy sloeg nergens op.
Ik weerleg zijn argumenten juist keer op keer, maar dat lijkt hij niet te willen lezen en reageert dan zo. Als je zijn/haar andere reacties op dit forum ziet, zie je dat hij/zij dit vaker doet.
Anyway, bedankt voor de tips verder...