LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vermissing goederen door penninck verhuizingen & opslag

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Sam kloppenburg

vermissing goederen door penninck verhuizingen & opslag

Ongelezen bericht door Sam kloppenburg »

Graag zou ik willen benadrukken dat ik geenszins van plan ben om een bedrijf negatief in de markt te zetten, het is al moeilijk genoeg om te overleven in deze tijden. Helaas ben ik inmiddels radeloos en mede door een eerdere negatieve recensie van dit bedrijf voelde ik mij gesterkt deze topic te plaatsen. Wellicht dat zij dit keer wel lering nemen aan deze misstanden.

Na mijn verhuizing uitgevoerd door Penninck verhuizingen mis ik een aantal goederen waarvan ik zeker weet dat deze op de dag van de verhuizing nog in het oude huis aanwezig waren. Ik zoek advies voor mogelijkheden tot het retour verkrijgen van deze goederen. Onderstaand een beknopt verslag van na de verhuisdag.

Zoals vermeld mis ik een aantal goederen na mijn verhuizing. Ik heb hiervan melding gemaakt aan de directeur, die mij met zekerheid wist te vertellen dat alles uit de kast gehaald zou worden om de onderste steen boven te krijgen. Na een aantal maanden is hier echt niets, maar dan ook helemaal niets van terecht gekomen. Sterker nog, ik wordt nog steeds van het kastje naar de muur gestuurd.

Direct na de verhuizing heb ik gemeld dat ik dacht dat ik goederen miste en heb toen nog wel een week gewacht met stelling te nemen omdat toen alle dozen uitgepakt waren. In principe konden deze goederen niet in verhuisdozen zijn geplaatst gezien het te grote formaat en gewicht hiervan. Ik zou hierover teruggebeld worden, maar dit is helaas niet gebeurd. Een paar weken later heb ik zelf gebeld en vervolgens heeft de directeur navraag gedaan bij de verhuizers, welke uiteraard van niets wisten, daarna heb ik niets meer van ze vernomen. Na keer op keer aandringen om de zaken af te handelen heb ik de heer [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] zo ver gekregen dat hij aangaf aanspraak te hebben gemaakt op hun bedrijfsverzekering en hier heb ik bevestiging van gehad. Het zou nu wachten zijn op de verzekeraar die langs zou komen om de schade op te nemen. Inmiddels waren wij 2 maanden verder en had ik nog steeds niets van de verzekeraar vernomen, Penninck stelde dat ik als klant zelf maar met de verzekering moest bellen om navraag te doen. Hoewel dit mij niet de juiste routing leek, heb ik om de afhandeling te bespoedigen zelf maar kontakt opgenomen met de verzekeraar. Tot mijn verbazing kreeg ik van deze te horen dat vermissing niet verzekerd is en dat Penninck hier al lang van op de hoogte was. Hoewel mij de indruk niet kon ontgaan dat Penninck het spelletje speelde; tijd rekken in de hoop dat de klant het opgeeft; ben ik toch weer aan de bel gaan hangen teneinde de aansprakelijkheid van Penninck te stellen. Doodleuk werd mij door de heer [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] 2 maanden na dato gemeld dat ik aangifte bij de politie moest gaan doen voor de vermissing van de goederen, tevens meldde dit heerschap dat het onmogelijk zou zijn dat de verhuizers van Penninck dit ontvreemd zouden hebben, leuk om te horen bijna 3 maanden verder. De volgende dag heb ik aangifte gedaan en heb ik de heer [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] hiervan op de hoogte gesteld, helaas heb ik tot de dag van vandaag nog geen reaktie gehad en al helemaal geen cent gezien.

Dit bedrijf blijkt na hun laatste faillissement niet aangesloten te zijn bij erkende verhuizers en daardoor niet bij een geschillencommissie. Wat kan ik doen om hard te maken dat deze goederen zijn verdwenen tijdens de verhuizing en welk pad zou ik moeten bewandelen om de vermiste goederen retour te krijgen of anders vergoed te krijgen?

Met vriendelijke groet,

Sam Kloppenburg

dhc

Re: vermissing goederen door penninck verhuizingen & opslag

Ongelezen bericht door dhc »

Wat kan ik doen om hard te maken dat deze goederen zijn verdwenen
Helaas....niets. U heeft geen bewijs en dan wordt het uw woord tegen het hunne.....

Gesloten