| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verplicht standaard sanitair afnemen nieuwbouw
Re: Verplicht standaard sanitair afnemen nieuwbouw
Haha, optimist. Wij konden tijdens de bouw volgens mij één keer rondkijken, en na heel veel aandringen mochten we bij uitzondering al voor de oplevering met de keukenman in de woning kijken.
(Waarbij we dus meteen al een aantal zaken zagen die onjuist waren en die nu alleen nog met veel moeite en tegen hoge kosten (voor de aannemer) gecorrigeerd konden worden.)
Zomaar rondkijken zit er bij veel grote bouwprojecten dus niet echt in.
Overigens verbaast het mij wel dat je niets zou kunnen aanpassen. Zulke aanpassingen zijn voor veel aannemers namelijk juist ook de zaken waarop ze een flinke marge kunnen rekenen. Heeft de verkoper het wellicht verkeerd begrepen en gedacht dat de standaard opties-zonder-bijbetaling de enige opties waren?
Bij mij is dat anders geregeld, gelukkig. Bij mij kregen we een offerte voor de badkamer en een offerte voor de keuken. Als we iets anders willen, mag dat, maar we moeten altijd zelf betalen.
Zoals ik het bij TS zie ligt er een bouwplan inclusief badkamer (waarbij de tegels waarschijnlijk meteen in de dekvloer worden gelegd en de plaatser van de badkamer dus ook de dekvloer plaatst). Opleveren zonder dekvloer kunnen ze mogelijk niet, dus moet de badkamer geplaatst worden. Ik zou proberen erachter te komen wie de badkamer gaat plaatsen en daar even navraag doen.
Zoals ik het bij TS zie ligt er een bouwplan inclusief badkamer (waarbij de tegels waarschijnlijk meteen in de dekvloer worden gelegd en de plaatser van de badkamer dus ook de dekvloer plaatst). Opleveren zonder dekvloer kunnen ze mogelijk niet, dus moet de badkamer geplaatst worden. Ik zou proberen erachter te komen wie de badkamer gaat plaatsen en daar even navraag doen.
witte angora
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
Komkommertijd
Als je voor 100 woningen in project er 50 moet aanpassen met zelf geleverde tegels en zo?
Als er enkele tegels tekort zijn geleverd of sneuvelen door snij fouten?
Ook breuk in doos komt wel eens voor.
Zelf mijn Kot in België opgeleverd en de leuke tegels waren naast erg dun ook erg hard gebakken,
geen 10% maar 30% extra nodig en bij snijden ging het erg vaak fout, ondanks redelijke ervaring van vorige keren...
Bleek dat ik niet moest snijden maar slijpen... jammer dat ze dan niet vooraf gemeld hebben!
Dus ik begrijp deze project ontwikkelaar nu zeer goed, beter huisvuil dan probleem opleveren...
Als er enkele tegels tekort zijn geleverd of sneuvelen door snij fouten?
Ook breuk in doos komt wel eens voor.
Zelf mijn Kot in België opgeleverd en de leuke tegels waren naast erg dun ook erg hard gebakken,
geen 10% maar 30% extra nodig en bij snijden ging het erg vaak fout, ondanks redelijke ervaring van vorige keren...
Bleek dat ik niet moest snijden maar slijpen... jammer dat ze dan niet vooraf gemeld hebben!
Dus ik begrijp deze project ontwikkelaar nu zeer goed, beter huisvuil dan probleem opleveren...