| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraag zwembadwater hergebruiken
-
Stefanie Kluijtmans
Vraag zwembadwater hergebruiken
Ik lees overal op internet en in het Radar artikel dat zwembadwater niet zonder zuiveren hergebruikt kan worden.
Nu snap ik niet dat wanneer Chloor opgelost is en vokgens de metingen niet meer aanwezig is, en er daarnaast geen andere middelen gebruikt zijn, het alsnog niet hergebruikt kan worden.
Is er iemand die daar specifiek antwoord op heeft?
Dus geen andere middelen dan chloor gebruikt en dat is niet meer meetbaar aanwezig, kan je zwembad water dan toch gebruiken voor het bewateren van de tuin?
Nu snap ik niet dat wanneer Chloor opgelost is en vokgens de metingen niet meer aanwezig is, en er daarnaast geen andere middelen gebruikt zijn, het alsnog niet hergebruikt kan worden.
Is er iemand die daar specifiek antwoord op heeft?
Dus geen andere middelen dan chloor gebruikt en dat is niet meer meetbaar aanwezig, kan je zwembad water dan toch gebruiken voor het bewateren van de tuin?
-
witte angora
Re: Vraag zwembadwater hergebruiken
Lees hier maar eens: https://zwembadshop.com/blog-post/zwemb ... e%20natuur.
https://www.omroepwest.nl/nieuws/342740 ... re-zwembad
Punt is ook: hoe ga je meten dat er geen chloor, of andere schadelijke stoffen, meer in zit?
https://www.omroepwest.nl/nieuws/342740 ... re-zwembad
Punt is ook: hoe ga je meten dat er geen chloor, of andere schadelijke stoffen, meer in zit?
-
Stefanie Kluijtmans
Ik heb al die artikelen wel gelezen en ook Radar heeft vorige week dit item toegelicht. Maar er staat nergens antwoord op mijn vraag als je alleen chloor hebt toegepast en dat is weg op basis van de test die je dagelijks doet om chloor te meten in je zwembad, kun je er dan vanuit gaan dat water wel herbruikbaar is? Vaak doen mensen er ook nog ph minus of alkalische producten in maar dat heb ik niet hoeven doen.
Het gewoon laten weglopen in het riool vind ik zonde.
Het gewoon laten weglopen in het riool vind ik zonde.
-
witte angora
Nee, je kunt er niet van uit gaan dat het water herbruikbaar is. In beide artikelen worden geen uitzonderingen genoemd. Het feit dat je chloor niet meer kunt meten betekent nog niet dat er geen schadelijke stoffen meer in het water zitten.
als je chloortabletten gebruikt, gebruik je per definitie ook andere stoffen, de tabletten zijn immers niet puur choor. Er zit in die tabletten ook cyaanzuur, dat als bijproduct in je water achter blijft.Stefanie Kluijtmans schreef: ↑20 aug 2020 22:28Nu snap ik niet dat wanneer Chloor opgelost is en vokgens de metingen niet meer aanwezig is, en er daarnaast geen andere middelen gebruikt zijn, het alsnog niet hergebruikt kan worden.
-
Stefanie Kluijtmans
Dank allemaal voor jullie meedenken en zinvolle bijdragen.
Ik ga het voor nu via het rioool afvoeren. Om nu tot de herfst het bad als toiletwater te gebruiken is ook niet heel handig...
Ik ga het voor nu via het rioool afvoeren. Om nu tot de herfst het bad als toiletwater te gebruiken is ook niet heel handig...
Dat is niet best. Als ik mijn zwembad als voorbeeld neem, dan zat daar 4000 liter water in. Als ik kijk dat je gemiddeld bij een spoeling van een toilet zonder bespaarknop 10 liter water spoelt, dan zijn dat dus 400 spoelingen. De herfst begin op 21 september, dat zijn vanaf vandaag nog 28 dagen. Dat zou dus betekenen dat er gemiddeld 14 keer per dag doorgespoeld moet worden, om het zwembad leeg te krijgen. Dan reken ik eventuele regenbuien die het waterniveau nog laten stijgen niet mee.
Volgensmij wordt het tijd dat u met uw stoelgang naar de dokter moet.
Ja ja, ik weet het, ik moet er niet zo serieus op in gaan. Maar kon het niet laten.
Moneyman
vindt dit leuk
-
witte angora
Het standaard waterverbruik voor één persoon per jaar is ca 50 m3.
-
witte angora
Ik heb een zeer zuinige douchekop op de kop weten te tikken. De oude gebruikte ruim 2 x zoveel. Verder let ik er erg op dat ik geen water verspil. Maar er zijn ook mensen die het met minder dan 25 kuub per jaar doen. Hoe? Geen idee.
Dat zoutwater electrolyse system werkt evengoed met chloor:
Het chloride in zout wordt omgezet in hypochloriet. Hierdoor heb je een gesloten systeem, waar hypochloriet uitgewerkt raakt in het zwembad, en in de schuur nieuw wordt aangemaakt.
Maar wat moet ik me voorstellen bij nat en droog water? Of hebben we het over zuurgraad (ph).
Het chloride in zout wordt omgezet in hypochloriet. Hierdoor heb je een gesloten systeem, waar hypochloriet uitgewerkt raakt in het zwembad, en in de schuur nieuw wordt aangemaakt.
Maar wat moet ik me voorstellen bij nat en droog water? Of hebben we het over zuurgraad (ph).
-
witte angora
Als het water te nat is kun je er wat droge wijn bij doen.
Moneyman
, Erthanax
en moederslink
vinden dit leuk
-
witte angora