LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vragen over thermostaat

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Sprietje

Vragen over thermostaat

Ongelezen bericht door Sprietje »

Hallo allemaal,

In de keuken heb ik een thermostaat van de vloerverwarming hangen, dit is de hoofd thermostaat.
Als ik de verwarming hoger zet gaat het display branden.
Ik heb gelezen dat de thermostaat op batterijen werkt.
Ik zou heel graag het volgende aan jullie willen vragen, ik heb er helemaal geen verstand van en ik ken ook niemand met zo´n zelfde soort thermostaat.

Wat gebeurd er als de batterij van de thermostraat op is? doet dan het hele systeem het ineens niet meer? ik neem aan dat je dan de verwarming niet meer hoger en lager kunt zetten.

In het kastje/de thermostaat zit een klepje. Ik krijg dat klepje zelf niet open, ik durf er ook niet teveel aan te doen. Is het meestal de bedoeling dat je de batterij zelf vervangt als hij op is (ik woon in een sociale huurwoning)?

Ook zou ik graag willen vragen hoe lang zo'n batterij gemiddeld mee gaat? Kan ik rekenen op een paar maanden, of gaat hij wel een paar jaar mee?
In de gebruiksaanwijzing van de rookmelder staat dat de batterij wel 10 jaar mee gaat, is dat bij een thermostaat ook zo?
Ik zet de verwarming ongeveer 1 x per dag aan en voor ik naar bed ga weer uit, verder gebruik ik hem maar niet.

Alvast heel hartelijk dank voor jullie reacties.

Sprietje

kweenie

Re: Vragen over thermostaat

Ongelezen bericht door kweenie »

Als de batterij op is, dan is de verwarming ook uit. De verwarming krijgt dan geen signaal dat hij moet branden. Hoe lang de batterij meegaat varieert sterk. Reken op eens per jaar vervangen. Als de batterij op is, dan moet je hem zelf vervangen. Hoe dat moet staat in de gebruiksaanwijzing van de thermostaat. Vaak kun je de thermostaat in zijn geheel er vanaf schuiven/klikken om bij het batterijvak te kunnen.

Sprietje

In de thermostaat zit een klepje, uit de gebruiksaanwijzing begrijp ik dat daar twee AA batterijen inzitten, ik durf het klepje niet zo goed open te maken, hij gaat ook heel erg moeilijk open.

Als de batterij op is moet je dan ook opnieuw dingen instellen in de thermostaat off doet alles het dan weer als je er een nieuwe batterij in doet?

Alvast hartelijk bedankt.

Sprietje

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Wat voor merk en typ is deze thermostaat?

Sprietje

Inmiddels is er iemand langs geweest van de woningbouwvereniging, een aannemer.
Hij heeft alles na gekeken omdat de thermostaat ook zo vaak tikt.
Alles was goed gaf hij aan, het tikken hoort en hij heeft uitgelegd hoe ik de batterij eruit moet halen.

Sprietje

Gesloten