LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vreemde ervaring bij IKEA

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
ShiraasG

Vreemde ervaring bij IKEA

Ongelezen bericht door ShiraasG »

Ik heb in 2012 de Tent Ammero gekocht die twee maanden per jaar wordt gebruikt. Bij de kleinste briesjes laat het klittenband los en het zeil is aan het verkleuren. Wassen maakt de tent niet schoner en uiteindelijk bedacht ik mij dat het hoog tijd is voor een nieuw zeil. Het frame is immers nog prima in orde en aangezien IKEA veel zaken los verkoopt zal een vergankelijk onderdeel als een zeil ook wel te vervangen zijn. Niets blijkt minder waar, de zeil is niet apart te koop en wil je hem wel hebben dan moet je een nieuwe tent kopen. Gedwongen winkelnering lijkt dit wel ? De dame bij de klantenservice geeft aan dat dit haar probleem niet is en dat ik het hier maar mee moet doen, verder heeft ze er niets over te zeggen. Mijn beeld van IKEA draait 180 graden, een slecht product die je niet vervangen krijgt ook al wil je er keurig voor betalen en nog eens een dreun van een klanten SERVICE medewerkster na. Het lijkt erop alsof dit de service is die hoort bij de kwaliteit van het product ? Tot slot wil ik ook even wijzen op de consequenties die dit heeft voor het milieu, IKEA verwacht dat ik een volledig metalen frame in prima staat maar weggooi om een nieuwe tent te kopen omdat enkel het zeil niet meer goed is. Ik heb keurig een klacht ingediend bij IKEA maar werd door iemand van de klantenservice teruggebeld die het gesprek begon door mede te delen dat ze geen oplossing heeft.. Heeft iemand ook dergelijke ervaringen met IKEA en hoe zijn jullie hiermee omgegaan ? Alvast dank voor de reactie !

Klaas Jan

Re: Vreemde ervaring bij IKEA

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Probeer eens een los tentdoek te kopen bij elke willekeurige verkoper van kampeerspullen. Dat zal u elders ook nauwelijks niet lukken. Misschien bij zaken die spullen van fabrikanten van het duurdere segment verkopen als de Waard etc.

Om hier nu specifiek de service van Ikea ter discussie te stellen lijkt me te ver gaan. Geen 'gedwongen winkelnering' maar een kwestie van een massaproduct als geheel verkopen wat waarschijnlijk in het geval van een tent veel praktischer en goedkoper is.

De consequenties voor het milieu zie ik ook wel maar dat geldt ook voor bijvoorbeeld een kapotte paraplu waarvan één stangetje kapot is.

Verder heb ik alleen maar prima ervaringen met de klantenservice van Ikea.

prem

Ongelezen bericht door prem »

Ik heb geen ervaring met Ikea (tenten bij Ikea ????), maar vind het wel logisch dat sommige zaken niet apart worden verkocht.

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

het is een partytent van 190 euro.... best wel veel geld en jammer dat hij niet los te koop is. Alleen... Zelf een extra klittenband er nu opzetten en dan kan hij weer jaren mee! Zonde om een nieuwe te kopen

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Allerhande zaken niet alleen als één geheel moeten verkopen, maar ook in onderdelen zou pas écht milieubelastend zijn... je wilt niet weten hoeveel extra productie-, transport-, en opslagkosten dat met zich mee zou brengen. Om eerlijk te zijn: ik zie het probleem niet en vind je reactie ten opzichte van Ikea behoorlijk overdreven en onredelijk.

k2p

Ongelezen bericht door k2p »

Ik heb ook een mindere ervaring gehad bij Ikea. Mooie tafel met 4 stoelen gekocht. Na gezinsuitbreiding wilde ik er een stoel bij hebben... Geen probleem, maar dan moest ik er een tafel en 3 stoelen bij kopen :). Want de stoel verkochten ze niet meer los.

Ik was furieus. Maar om nou te zeggen dat de Ikea een slechte winkel is, nee.

Barre Barry

Ongelezen bericht door Barre Barry »

ShiraasG schreef: Wassen maakt de tent niet schoner
Je gaat een tent wassen?????

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een rol klittenband van Action, kost nauwelijks geld en mijn rits van tent was duurder...

Dus zelf naaien en ik ben tevreden over deze goedkope.... en zit nu van 2010 er al op!
Wel veel werk, rits eraf en met klittenband naaien maar het kan.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

ShiraasG schreef:Ik heb in 2012 de Tent Ammero gekocht die twee maanden per jaar wordt gebruikt. Bij de kleinste briesjes laat het klittenband los en het zeil is aan het verkleuren. Wassen maakt de tent niet schoner en uiteindelijk bedacht ik mij dat het hoog tijd is voor een nieuw zeil. Het frame is immers nog prima in orde en aangezien IKEA veel zaken los verkoopt zal een vergankelijk onderdeel als een zeil ook wel te vervangen zijn. Niets blijkt minder waar, de zeil is niet apart te koop en wil je hem wel hebben dan moet je een nieuwe tent kopen. Gedwongen winkelnering lijkt dit wel ? De dame bij de klantenservice geeft aan dat dit haar probleem niet is en dat ik het hier maar mee moet doen, verder heeft ze er niets over te zeggen. Mijn beeld van IKEA draait 180 graden, een slecht product die je niet vervangen krijgt ook al wil je er keurig voor betalen en nog eens een dreun van een klanten SERVICE medewerkster na. Het lijkt erop alsof dit de service is die hoort bij de kwaliteit van het product ? Tot slot wil ik ook even wijzen op de consequenties die dit heeft voor het milieu, IKEA verwacht dat ik een volledig metalen frame in prima staat maar weggooi om een nieuwe tent te kopen omdat enkel het zeil niet meer goed is. Ik heb keurig een klacht ingediend bij IKEA maar werd door iemand van de klantenservice teruggebeld die het gesprek begon door mede te delen dat ze geen oplossing heeft.. Heeft iemand ook dergelijke ervaringen met IKEA en hoe zijn jullie hiermee omgegaan ? Alvast dank voor de reactie !
Ik denk dat een groot deel van de klanten wel zo'n ervaring zal hebben, maar er niet een klacht over indienen bij Ikea, of op een forum als dit er over gaan klagen. Het is namelijk een mondiaal bedrijf met centraal vastgestelde producten, niet een kleine fabrikant van maatproducten waar je dit soort flexibiliteit kan verwachten. En volgens mij is dat doek nooit los verkocht, of wel? Het is dus niet zo dat je een service/dienst ontzegd wordt.

Ter info, er komen bij Ikea >500 mljoen mensen per jaar over de vloer, als ze dit soort wensen zouden gaan inwilligen zouden ze een aparte klantenservice naast elke Ikea kunnen bouwen. :wink:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjohie schreef: Ter info, er komen bij Ikea >500 mljoen mensen per jaar over de vloer, als ze dit soort wensen zouden gaan inwilligen zouden ze een aparte klantenservice naast elke Ikea kunnen bouwen. :wink:
Plus dat niemand dat losse tentdoek zal kopen omdat dat duurder wordt dan een complete tent....

Gesloten