| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vreemde tekens bij mijn huis
-
patriciapullen
vreemde tekens bij mijn huis
gisteren (28.05.14) is er bij mijn voordeur een teken met stoepkrijt getekend, ik denk in de avond of nacht. Zag het vanochtend toen ik de deur uit liep. het zijn een soort sleutels in een kruis met een cirkel er omheen. nu kan ik het makkelijk wegpoetsen, maar ik zag dat het op meerdere plekken in amsterdam bij voordeuren is getekend. Heeft iemand enig idee wat deze tekens zijN? Heeft het betekenis, want ik ziet het op meerdere plekken. en Is dit een situatie waar ik de politie van op de hoogte moet brengen, want ik vind hetwel best wel verontrustend omdat het bij mijn huis is.
Graag jullie reactie!
Gr Patricia
Graag jullie reactie!
Gr Patricia
-
patriciapullen
-
witte angora
Re: vreemde tekens bij mijn huis
Dat is het wapen van Leiden de sleutelstad. Waarschijnlijk een paar baldadige Leidse studenten. Wat een drama weer.

Volgens mij is het een bril. Hier heeft iemand zijn bril verloren. Indien het sleutels zijn zal de afgebeelde straat wel in leiden liggen.
-
Teunbosseman
witte angora schreef:Dat is het wapen van Leiden de sleutelstad. Waarschijnlijk een paar baldadige Leidse studenten. Wat een drama weer.
Of niet, zie eerdere link. Kan zomaar wel een uitgekiende inbrekers truuk zijn en als jij diegene bent welke wordt "uitgekozen" ......ja dan is drama.
het is wel erg opvallend voor een inbrekerstruc.
dan zou ik het toch wat kleiner doen.
dan zou ik het toch wat kleiner doen.
-
witte angora
@ Teun, heb je die eerdere link wel gelezen - en dan bedoel ik goed gelezen, echt goed, van begin tot eind? Doe het maar eens...
Een inbreker heeft aan 1 sleutel genoeg. het is dan onzin om ook de reservesleutel te wenstekenen.
-
witte angora
Er is een tweede foto op het net: lijkt me toch in Amsterdam, tenzij ook in andere steden dat soort trappen te vinden zijn.

Dat zeg ik, vermoedelijk een paar Leidse studenten die met een flinke neut op in Amsterdam aan het stappen waren, en 'even' hun 'handtekening' achter wilden laten (Leiden was hier), de bewoners in verwondering achterlatend als ze die 'handtekening' zouden zien.
Actie geslaagd.

Dat zeg ik, vermoedelijk een paar Leidse studenten die met een flinke neut op in Amsterdam aan het stappen waren, en 'even' hun 'handtekening' achter wilden laten (Leiden was hier), de bewoners in verwondering achterlatend als ze die 'handtekening' zouden zien.
Actie geslaagd.
die trappetjes zijn wel in meer steden.witte angora schreef:Er is een tweede foto op het net: lijkt me toch in Amsterdam, tenzij ook in andere steden dat soort trappen te vinden zijn.
Actie geslaagd.
maar met die planten voor de deur, zou je daar in amsterdam geen muntjes voor in de parkeermeter moeten stoppen?
in dat geval is het vast amsterdam niet.
-
Teunbosseman
witte angora schreef:@ Teun, heb je die eerdere link wel gelezen - en dan bedoel ik goed gelezen, echt goed, van begin tot eind? Doe het maar eens...
Heb ik ja, dus ook het broodje aap gedeelte, stadslegende, politiefolklore etc etc etc ............en wat wil je nu zeggen ??
Heb jij mijn bericht ook wel echt goed gelezen en begrepen ? Leidsche studente kan, een erg uitgekiende inbrekerstruuk kan ook, puur toeval kan ook. Ontgroening kan ook........engazomaardoor.
Er zijn ook kinderen, die op de stoep verdeelkast Telekom, en MUREN hun afbeeldingen achterlaten.
Een inbrekersgilde heeft andere onopvallende tekens.
Een inbrekersgilde heeft andere onopvallende tekens.
Het wordt pas echt leuk als dit een studentengrap is, en er vervolgens toch wordt ingebroken (losstaand van die symbolen). Dan worden er compleet verkeerde conclusies getrokken en ontstaat er een grote paniek onder de bevolking bij het zien van tekeningetjes...
-
witte angora
En ondertussen reageert de topicstarter niet meer...
-
Teunbosseman
GJvdZ schreef:Het wordt pas echt leuk als dit een studentengrap is, en er vervolgens toch wordt ingebroken (losstaand van die symbolen). Dan worden er compleet verkeerde conclusies getrokken en ontstaat er een grote paniek onder de bevolking bij het zien van tekeningetjes...
In Sherlock werden tekens gebruikt om geheime boodschappen door te geven en daar zat Moriarty achter,dus wie weet,misschien is het wel een code.