LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] VvE geeft opdracht voor herstel aan de voordeur
VvE geeft opdracht voor herstel aan de voordeur
Ik heb een vraag m.b.t. herstel werkzaamheden aan de voordeur.
Ik heb schade gemaakt aan mijn voordeur toen ik psychotisch was.
Dit is 5 jaar geleden.
Nu heeft de VvE (naar blijkt) opdracht gegeven om mijn voordeur te vervangen en legt de rekening à ruim 2100 euro geheel op mijn bord neer.
Dit doen ze zonder enige communicatie naar mij toe afgezien van de rekening die zij aan mij hebben overlegd nadat hij vervangen is.
Ik was in de veronderstelling dat de verzekeraar dit zou betalen.
Vandaar dat ik toegang tot mijn gekochte appartement heb gegeven hiervoor.
Mag de VvE dit doen zonder enige vorm van communicatie vooraf.
En is het vervangen van een voordeur + afhangen wel 2100 euro ruim waard?
Ik vind dit namelijk een heleboel geld wat ik momenteel niet heb. (38 jaar en sinds 5 jaar in de wao).
Graag hulp/advies gevraagd inzake deze casus.
Dit is 5 jaar geleden.
Nu heeft de VvE (naar blijkt) opdracht gegeven om mijn voordeur te vervangen en legt de rekening à ruim 2100 euro geheel op mijn bord neer.
Dit doen ze zonder enige communicatie naar mij toe afgezien van de rekening die zij aan mij hebben overlegd nadat hij vervangen is.
Ik vind dit namelijk een heleboel geld wat ik momenteel niet heb. (38 jaar en sinds 5 jaar in de wao).
Re: VvE geeft opdracht voor herstel aan de voordeur
Heb je de schade vijf jaar laten zitten zonder enig Overleg?
Hetgeen frantic2 geschreven heeft, was ook mijn eerste gedachte.Ron74 schreef:Ik heb een vraag m.b.t. herstel werkzaamheden aan de voordeur.
Dit is 5 jaar geleden.
Waarom is er 5 jaar niets gebeurd en is de deur in deze staat gebleven? Ik denk dat de VvE u tijd genoeg heeft gegeven dit te herstellen.
Of het een reële prijs is, kunt u vrij eenvoudig nagaan door eens bij wat bedrijven te informeren wat zoiets zou moeten kosten. Voordeuren is meestal wel een prijzige aangelegenheid aangezien het aan verschillende eisen moet voldoen.
Dit begrijp ik even niet. Je zegt dat er geen communicatie is, maar je zegt ook dat je ervoor toegang tot je appartement hebt gegeven? Lijkt mij een beetje tegenstrijdig.Ron74 schreef: Dit doen ze zonder enige communicatie naar mij toe afgezien van de rekening die zij aan mij hebben overlegd nadat hij vervangen is.
-
Hoi Ron,
Wat je vragen betreft: ik denk dat de VvE inderdaad opdracht mag geven de deur te vervangen, zelfs op jouw kosten. Dit heeft te maken met de waarde en verkoopbaarheid van de woningen van het hele complex. Een complex dat er verwaarloosd uit ziet, met zelfs een kapotte deur in een van de woningen, daar willen mensen niet zo graag wonen, snap je. Dus om die reden denk ik dat er uiteindelijk actie is ondernomen. Met wil gewoon dat het hele complex er netjes uit ziet.
Wat de verzekering betreft, je hebt de schade zelf veroorzaakt, dus die is niet zo snel geneigd om voor je te dokken, denk ik.
Je vraagt naar de hoogte van het bedrag, is alleen de deur vervangen, of ook het kozijn?
Ik begrijp dat je financieel ineens heel erg voor het blok wordt gezet. Een Wao is niet al te hoog, en als er dan zo'n bedrag op je bord ligt, dan hakt dat er in.Mag de VvE dit doen zonder enige vorm van communicatie vooraf.
Wat je vragen betreft: ik denk dat de VvE inderdaad opdracht mag geven de deur te vervangen, zelfs op jouw kosten. Dit heeft te maken met de waarde en verkoopbaarheid van de woningen van het hele complex. Een complex dat er verwaarloosd uit ziet, met zelfs een kapotte deur in een van de woningen, daar willen mensen niet zo graag wonen, snap je. Dus om die reden denk ik dat er uiteindelijk actie is ondernomen. Met wil gewoon dat het hele complex er netjes uit ziet.
Wat de verzekering betreft, je hebt de schade zelf veroorzaakt, dus die is niet zo snel geneigd om voor je te dokken, denk ik.
Je vraagt naar de hoogte van het bedrag, is alleen de deur vervangen, of ook het kozijn?
Ik ben al 5 jaar bezig met de verzekering echter heeft deze mij vorig jaar pas laten
weten dat ik het te laat ingediend had waardoor het is afgewezen.
Echter is dit niet juist aangezien het de volgende dag reeds gemeld is.
Ik had de schade zelf gemaakt en hersteld.
Dus ja ik had het 5 jaar laten zitten aangezien ik wel andere dingen aan mijn hoofd had, en er maar geen reactie van de VvE kwam.
Wel is er tot 3 keer toe iemand geweest om het op te laten meten, dit heeft de verzekering gedaan.
Dus allemaal erg raar lijkt mij.
Nooit heeft de VvE met mij contact gezocht om dit op te lossen en aangezien ik het zelf niet zag ( je loopt er door en kijkt er verder niet naar) stoorde het mij persoonlijk niet.
Het bedrijf dat mij belde heeft mij alleen gezegd dat mijn deur klaar was, ik vermoedde dus dat de verzekering over de brug was gekomen.
Tevens is mij "nieuwe" voordeur nu ook niet een kopie van de rest van de deuren in mijn flat.
Hij lijkt er op maar is op een aantal punten anders afgewerkt.
Misschien maakt dit het iets duidelijker.
weten dat ik het te laat ingediend had waardoor het is afgewezen.
Echter is dit niet juist aangezien het de volgende dag reeds gemeld is.
Ik had de schade zelf gemaakt en hersteld.
Dus ja ik had het 5 jaar laten zitten aangezien ik wel andere dingen aan mijn hoofd had, en er maar geen reactie van de VvE kwam.
Wel is er tot 3 keer toe iemand geweest om het op te laten meten, dit heeft de verzekering gedaan.
Dus allemaal erg raar lijkt mij.
Nooit heeft de VvE met mij contact gezocht om dit op te lossen en aangezien ik het zelf niet zag ( je loopt er door en kijkt er verder niet naar) stoorde het mij persoonlijk niet.
Het bedrijf dat mij belde heeft mij alleen gezegd dat mijn deur klaar was, ik vermoedde dus dat de verzekering over de brug was gekomen.
Tevens is mij "nieuwe" voordeur nu ook niet een kopie van de rest van de deuren in mijn flat.
Hij lijkt er op maar is op een aantal punten anders afgewerkt.
Misschien maakt dit het iets duidelijker.
Laatst gewijzigd door Ron74 op 11 jun 2012 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Heb je er een bewijs van dat je het de volgende dag al gemeld had? En het opmeten, daarvoor moest je thuis zijn denk ik, heb je die brieven nog?
witte angora schreef:Heb je er een bewijs van dat je het de volgende dag al gemeld had? En het opmeten, daarvoor moest je thuis zijn denk ik, heb je die brieven nog?
Ja die brieven heb ik nog uiteraard.
En daarvoor heb ik ook thuis moeten zijn.
-
Dan zou je kunnen proberen bezwaar te maken tegen de beslissing.
Je hoeft geen lange brief te schrijven. Gewoon een hele korte. Gewoon zeggen dat je het er niet mee eens bent omdat je het op tijd gemeld hebt, en dan noem je alleen de datum van de brief. Verder kun je nog even de datums van de brieven noemen waarin ze zelf een afspraak hebben gemaakt, dat ze daardoor eigenlijk al te kennen geven dat ze zullen gaan betalen. Immers, als ze niet van plan waren te gaan betalen, zouden ze ook niemand langs sturen.
Je hoeft geen lange brief te schrijven. Gewoon een hele korte. Gewoon zeggen dat je het er niet mee eens bent omdat je het op tijd gemeld hebt, en dan noem je alleen de datum van de brief. Verder kun je nog even de datums van de brieven noemen waarin ze zelf een afspraak hebben gemaakt, dat ze daardoor eigenlijk al te kennen geven dat ze zullen gaan betalen. Immers, als ze niet van plan waren te gaan betalen, zouden ze ook niemand langs sturen.
Dank je wel Witte Angora.
Ik zal de VvE de brief gaan sturen aangezien zij de opdracht hebben gegeven en zij ook de verzekeringsnemer zijn in principe.
Ik vind het alleen raar dat ze nooit een brief hebben gestuurd en dan een rekening sturen.
Ik zal de VvE de brief gaan sturen aangezien zij de opdracht hebben gegeven en zij ook de verzekeringsnemer zijn in principe.
Ik vind het alleen raar dat ze nooit een brief hebben gestuurd en dan een rekening sturen.
Vreemd dat de verzekering dat nu pas laat horen, u was vast allang van verzekeraar overgestapt als ze dit zoveel jaar geleden hadden laten horen. Vraag anders eens bij een juridisch loket na wat de mogelijkheden zijn, eerste advies is meestal gratis.
Hou er wel rekening mee dat de vve geen derde is, u bent er zelf lid van.....deze reparatie en verzekeringkwestie zal heus in een vergadering zijn geweest en er zijn notulen van.
Die moet u zelf bekijen, aanwezig zijn of wat dan ook.
Die moet u zelf bekijen, aanwezig zijn of wat dan ook.
Ron74 schreef:Graag hulp/advies gevraagd inzake deze casus.
- Wat staat hierover in de statuten?
- Ik vind de rekening erg hoog. Getuigen het onderstaande aanbod, kan een voordeur kan vervangen worden voor 550 euro.
http://www.werkspot.nl/opdracht/753150/ ... -vervangen - Ik zou de VvE vagen om:
- de verschillende offertes die ze hebben aangevraagd te overhandigen;
- uit te leggen waarom ze hierover geen overleg hebben gezocht met jou;
- op grond waarvan ze menen dat ze dit bij jou in rekening mogen brengen;
- ze zolang hebben gewacht met het ondernemen van actie;
- vragen bij welke vergadering dit besluit is genomen.
- Aangegeven aan de VvE dat de gebruik van je opschortingsrecht om uit te zoeken wat jou rechten en plichten zijn in deze.
alfatrion schreef:Ron74 schreef:Graag hulp/advies gevraagd inzake deze casus.Je kunt er ook eens een bericht aan wagen op rechtenforum.nl.
- Wat staat hierover in de statuten?
- Ik vind de rekening erg hoog. Getuigen het onderstaande aanbod, kan een voordeur kan vervangen worden voor 550 euro.
http://www.werkspot.nl/opdracht/753150/ ... -vervangen- Ik zou de VvE vagen om:
- de verschillende offertes die ze hebben aangevraagd te overhandigen;
- uit te leggen waarom ze hierover geen overleg hebben gezocht met jou;
- op grond waarvan ze menen dat ze dit bij jou in rekening mogen brengen;
- ze zolang hebben gewacht met het ondernemen van actie;
- vragen bij welke vergadering dit besluit is genomen.
- Aangegeven aan de VvE dat de gebruik van je opschortingsrecht om uit te zoeken wat jou rechten en plichten zijn in deze.
Er staat in de statuten niets hierover.
Zelfs niet dat er ooit over is gesproken in de VvE.
Nu is het zelfs zo dat ik de afgelopen jaren zelfs geen uitnodiging heb gehad en alleen achteraf de notulen heb gekregen.
In het reglement moet staat hoe de vergaderingen bijeen moeten worden geroepen.
Voor besluiten van de vergaderingen is een gewone meerderheid nodig. Als er twintig mensen wonen in het gebouw en tien van hen zijn aanwezig dan moeten er zes voor hebben gestemd.
De VvE gaat over haar eigen middelen en niet jouw middelen.
Verjaring is iets waar je nog op zou kunnen beroepen. Deze is vijf jaar, als ik me dat zo goed herinner, gaat in op het moment dat de VvE voor het eerst bekent werd met de materie en is te verlengen door het versturen van aanmaningen, herinneringen, etc.
Ik zou het advies van Emmy opvolgen om elders om advies te vragen. Hetzij jurofoon, hetzij rechtenforum, hetzij een derde.
Voor besluiten van de vergaderingen is een gewone meerderheid nodig. Als er twintig mensen wonen in het gebouw en tien van hen zijn aanwezig dan moeten er zes voor hebben gestemd.
De VvE gaat over haar eigen middelen en niet jouw middelen.
Verjaring is iets waar je nog op zou kunnen beroepen. Deze is vijf jaar, als ik me dat zo goed herinner, gaat in op het moment dat de VvE voor het eerst bekent werd met de materie en is te verlengen door het versturen van aanmaningen, herinneringen, etc.
Ik zou het advies van Emmy opvolgen om elders om advies te vragen. Hetzij jurofoon, hetzij rechtenforum, hetzij een derde.