LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waternet klacht over waterschapsbelasting.

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
gessler1

waternet klacht over waterschapsbelasting.

Ongelezen bericht door gessler1 »

Elke jaar krijg ik kwijtschelding waterschapsbelasting voor mijn waterschap ivm minimun uitkering . 2011 heb ik niks gehoord, dus naam aan dat het automatisch was gegaan. In 2012 heb ik een klein bedrag geerfd , en kreeg een aanslag voor 2012 en 2011 gelijk! Ik heb 2012 netjes betaald, maar bezwaar getekend voor 2011, want in 2011 had ik helemaal geen vermogen. Deze is afgewezen omdat ik een vermogen heb. Bellen naar de hulpdesk helped niet, ze zijn laat met administratie en ik heb nu vermogen en ik moet gewoon betalen. Mag dit?
m,v,g
Gerda :(

nevermind

Re: waternet klacht over waterschapsbelasting.

Ongelezen bericht door nevermind »

Bellen naar de hulpdesk helped niet, ze zijn laat met administratie en ik heb nu vermogen en ik moet gewoon betalen. Mag dit?
Dus zo te lezen, zijn er doordat de administratie laat is nog geen aanslagen verstuurd geweest.
Dat je in 2011 geen vermogen had, heeft met de vordering van nu niets te doen, dus nu heb je het geld, om de aanslag van 2011 en 2012 te betalen.
Jouw gedachtegang is niet helemaal juist.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Lijkt mij normaal , nu je een vermogen hebt.

gessler1

maar ik had gewoon recht op kwijtschelding in 2011, alleen lopen hun 15 achter in adminstratie en hebben nooit de aanslag gestuurd. in 2012 woord de check gedaan en nu heb ik vermogen , nou vermogen, een klein erfnis gekregen. ik vind voor 2012 gelijk, maar niet 2011, als ze die gewoon in 2011 hadden gestuurd was er niks aan de hand. Dus ik lig toch niet fout?

nevermind

Dan moet je een bezwaarschrift indienen, en niet alleen de helpdesk bellen.

https://www.waternet.nl/klantenservice/klachten/

gessler1

heb ik gedaan. Afgewezen,, volgens mij hebben ze helemaal niet naar gekeken, want in mijn bewaarschrijft heb ik bewezen met 2011 bank gegevens dat ik geen geld had. ze zeggen gewoon, je heb nu geld.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Als het is afgewezen , ken je er beter bij neerleggen. Zoveel is waterschap belasting niet.

the_hurricane

Ongelezen bericht door the_hurricane »

Ik neem even aan dat je ipv bezwaar bedoelt kwijtschelding aangevraagd en dat dat is afgewezen. bezwaar heeft namelijk geen zin aangezien de aanslag wel juist is opgelegd. Indien het kwijtscheldingsverzoek is afgewezen dan kun je daartegen in beroep gaan.

Wil dat ook niet helpen dan kun je eventueel naar de ombudsman stappen.

nb Ben het wel een beetje eens met TS want hadden hun de administratie op orde gehad dan had ts in 2011 gewoon kwijtschelding gekregen. Door een fout van hun moet hij nu betalen is niet helemaal terecht, maar dat is mijn mening. Weet ook wel dat de kwijtschelding een momentopname is en dat het moment van indiening leidend is maar een beetje krom is het wel

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

gessler1 schreef:heb ik gedaan. Afgewezen,, volgens mij hebben ze helemaal niet naar gekeken, want in mijn bewaarschrijft heb ik bewezen met 2011 bank gegevens dat ik geen geld had. ze zeggen gewoon, je heb nu geld.
Toen niet maar nu heb je wel geld, maar ik zou er niet zo'n probleem van maken
zo duur is de waterschapsbelasting toch niet die je moet betalen ?

gessler1

ben vandaag gebeld door waternet , klacht is in behandeling genomen en ik krijg toch gelijk! het is Hun fout dat de aanslag 15 maanden te laat is dus ik hoef niet te betalen.

en ja, ik heb wel nu geld dus 2012 is gewoon netjes betaald, maar daar ging het helemaal niet om.

nevermind

gessler1 schreef:ben vandaag gebeld door waternet , klacht is in behandeling genomen en ik krijg toch gelijk! het is Hun fout dat de aanslag 15 maanden te laat is dus ik hoef niet te betalen.

en ja, ik heb wel nu geld dus 2012 is gewoon netjes betaald, maar daar ging het helemaal niet om.

Duidelijk! :shock:
Onze medewerkers van Klantenservice staan u graag te woord.
Belt u tijdens werkdagen tussen 8.00 tot 18.00 uur naar:

Gesloten