LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waternet-praktijken

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
VCampen

Waternet-praktijken

Ongelezen bericht door VCampen »

Ik heb in het verleden een probleem gehad met Waternet.
Waternet stuurde mij ineens rekeningen terwijl ik de waterrekening via de huur betaalde.
Ik betaalde daarom de rekeningen van Waternet niet en toen ontving ik allemaal dreigbrieven.
Omdat ik het op dat moment druk had (geen tijd om e.e.a. uit te zoeken)heb ik de rekening van Waternet toch betaald. Liever teveel betaalt dan te weinig.
Later toen ik alles had uitgezocht bleek inderdaad dat ik de waterrekening betaalde via de huur.
Ik belde Waternet en legde uit wat er aan de hand was.
Ze stopten direct met het verzenden van rekeningen maar de dubbele betaling werd niet teruggestort.
Brief geschreven, geen reactie, aangetekende brief geprobeerd en toen kreeg ik wel een reactie namelijk dat mijn klacht ongegrond was verklaard.
Toen nog maar een keer gebeld, kreeg te horen dat de zaak was afgehandeld en dossier gesloten.
Hele tijd brieven geschreven maar kreeg geen reactie.
Op een gegeven moment een klacht ingediend via hun website.
Toen kreeg ik ineens een reactie en ik mocht ze zelfs bellen en toen kreeg ik zomaar ineens iemand te spreken die ook nog eens begreep dat ik dubbel had betaald. Wonder boven wonder kreeg ik na 5 jaar ineens het teveel betaalde geld terug.
Zonder rente of excuus, dat wel.
Het leek in 2010 alsof Waternet eindelijk begreep dat ze geen recht hadden op teveel betaald geld van de consument.

Nou dat leek alleen maar zo want nu blijkt dat ze het toch niet begrijpen.
In juni 2012 heb ik de huur opgezegd van een pand dat ik huurde.
Per brief heb ik de eindwatermeterstand aan Waternet doorgegeven met mijn huisadres waar ze de eindafrekening naar toe konden sturen.
Bij Waternet duurt alles lang en ik was de hele eindafrekening vergeten totdat ik post kreeg van Intrum Justitia.
Waternet had ze ingeschakeld omdat ik de waterrekeningen niet meer betaalde nadat ik de huur had opgezegd.
De nieuwe huurder betaalde de rekeningen wel maar de administratie bij Waternet is blijkbaar niet op orde.
Ik legde Intrum uit dat ik de huur had opgezegd en dat ik dat had doorgegeven per brief aan Waternet en ik heb de brief overlegd.
Ik kreeg daarna geen post meer van Intrum maar ook geen eindafrekening van Waternet.
Er ging ongeveer een half jaar voorbij en ineens kreeg ik de waterrekeningen van het pand waarvan ik de huur had opgezegd op mijn huisadres.
Weer gezegd dat ik het pand niet meer huurde en een eindafrekening verwachte maar er kwam geen eindafrekening.
Heb na een tijd via de website een klachtenformulier ingevuld.
Toen kreeg ik een afrekening waarop alle onjuiste facturen stonden, deze facturen werden in mindering gebracht en daarmee was voor Waternet het probleem opgelost.
Ik vroeg om een eindafrekening op basis van de watermeterstanden.
Ik kreeg uitleg over wat een m3 water kost.
Ik vroeg weer om een eindafrekening en toen kreeg ik een overzicht van de facturen die ik wel had betaald en er werd uitgelegd dat de onterechte facturen in mindering waren gebracht. Leuk maar ik wil een eindfactuur.
Inmiddels zijn we bijna 3 jaar verder en Waternet heeft gisteren het geweldige idee bedacht dat ik geen eindfactuur krijg omdat ik diverse keren een onwaarschijnlijke meterstand heb doorgegeven. Dit klopt niet.
Toen ik de klacht via hun website doorgaf heb ik wel per ongeluk een verkeerd cijfer ingetoetst.
Dit had ik verwijderd en de eindstand opnieuw ingetoetst.
Later bleek dat het verkeerd ingetoetste eindstand niet was verwijderd waardoor de verkeerde en de juiste meterstand naast elkaar stonden.
In alle andere brieven en mails vanaf juni 2012 aan Waternet staat de juiste meterstand en bovendien heeft de nieuwe huurder deze eindstand als beginstand doorgegeven.
Toch maakt Waternet geen eindafrekening, dat doen ze alleen als ik een foto van de watermeter kan aantonen waarop de stand staat die ik heb doorgegeven.

Er is precies 20 m3 water gebruikt maar Waternet zegt dat ze 30 m3 in rekening brengen en ze sturen geen eindafrekening.

VCampen

Re: Waternet-praktijken

Jij weet niet om welk bedrag het gaat of welk bewijs er is.
Je weet gewoon niet wat ik heb betaald.
Je lijkt alleen geïnteresseerd in een fout die 2 jaar na dato is gemaakt.
Deze fout is direct rechtgezet door mij en Waternet begreep wat er fout was gegaan en accepteerde mijn uitleg.
Het kadertje waarin je je klacht moet schrijven is piepklein.

Als ik als consument jarenlang zou dralen met betalen of reageren dan zou geen enkel bedrijf dit accepteren.
Geen enkele consument gaat naar een deurwaarder voor z’n geld.
Mogen bedrijven dan geld stelen van de klant alleen omdat een klant toch geen deurwaarder kan betalen?
Of mogen ze van jou alleen kleine bedragen stelen?

Als de klant teveel geld heeft betaald dan moet naar mijn mening het geld net zo snel terug betaald worden als dat de rekeningen door de klant betaald dienen worden. Binnen 14 dagen!!
Als bedrijven dat niet doen dan zouden ze de klant dezelfde aanmaankosten moeten betalen als dat ze de klant in rekening brengen als deze in gebreke is.

VCampen

Re: Waternet-praktijken

snuffel1 schreef:Wat ik wel weet is dat Waternet u 10 kuub meer in rekening brengt dan u stelt verbruikt te hebben. Eerdere fouten zijn hersteld en nu gaat het om het niet verkrijgen van de eindafrekening.
En ik krijg het teveel betaalde geld niet terug.
Ik heb bijna 100,- euro betaald voor 20 m3 water.

Gesloten