LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waterschade appartement

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
timsnellink

waterschade appartement

Ongelezen bericht door timsnellink »

Hallo,

Ik ben secretaris van een vve. Nu krijg ik een mail van een bewoner dat hij lekkage schade heeft en dat de vve dit maar moet oplossen. Omdat ik dit pas net ben weet ik niet goed wat ik hiermee aan moet.
Ik ben zelf van mening dat hij eerst de oorzaak moet achterhalen voordat de vve hier wat mee kan doen.
Hij woont zelf op de eerste verdieping en er woont nog iemand boven hem. Hij geeft aan dat hij nog niet bij de bovenbuurman is geweest.

Heb ik gelijk of moet de vve de oorzaak van de lekkage gaan achterhalen?

dhc

Re: waterschade appartement

Ongelezen bericht door dhc »

Hij zal zelf eerst onderzoek moeten doen. Het is niet gezegd dat de schade door wellicht achterstallig onderhoud is ontstaan. Als hij zelf verantwoordelijk is voor het ontstaan van de schade (bad overgelopen, kraan niet afgesloten of iets dergelijks) dan is de vve natuurlijk niet verantwoordelijk.
Meldt aan de bewoner dat hij dient te bewijzen dat de schade niet door hem is ontstaan.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

timsnellink schreef:Hallo,

Ik ben secretaris van een vve. Nu krijg ik een mail van een bewoner dat hij lekkage schade heeft en dat de vve dit maar moet oplossen. Omdat ik dit pas net ben weet ik niet goed wat ik hiermee aan moet.
Ik ben zelf van mening dat hij eerst de oorzaak moet achterhalen voordat de vve hier wat mee kan doen.
Hij woont zelf op de eerste verdieping en er woont nog iemand boven hem. Hij geeft aan dat hij nog niet bij de bovenbuurman is geweest.

Heb ik gelijk of moet de vve de oorzaak van de lekkage gaan achterhalen?
De VvE is verantwoordelijk voor de gemeenschappelijke delen van het gebouw. Wat gemeenschappelijk is kunt u vinden op de splitsingstekening. De standleidingen, daken en buitengevels zijn bijna altijd gemeenschappelijk.

Aangezien de bewoner niet op de bovenste verdieping woont , zal het waarschijnlijk niet het dak zijn, maar kan het nog wel de gevel of standleiding zijn.
Zoals dhc al aangeeft kan het natuurlijk ook de schuld van de bovenbuurman zijn. ( lekkende wasmachine, kapotte douchebak, etc ...)

Als ik u was zou ik eerst aan deze bewoner vragen waar het water vandaan komt en of hij al overleg heeft gehad met de bovenbuurman over mogelijke overstromingen in het bovenliggende appartement.
Ik zou dan gelijk aangeven dat de VvE aansprakelijk is voor mankementen aan de gemeenschappelijke delen , maar niet voor overstromingen veroorzaakt door de bovenbuurman. Dat laatste dienen ze in onderling overleg gezamenlijk te regelen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Best kans dat dit een buurman is die zijn bovenbuurman niet aan durft te spreken, en dan mag de VVE dit wel even regelen. :wink:

Gesloten