Hi,
Ik weet niet helemaal of ik op het juiste Forum terecht ben gekomen, toch wil ik graag mijn vraag hier stellen.
Wij zijn bezig met een verbouwing en hebben hiervoor de verwarmingen ervan afgehaald. Gisteren hebben we deze terug geplaatst een proberen te testen, 's ochtends kwamen we erachter dat er een verwarming lekte. We hebben het water weer afgesloten en nieuw verbindingsstuk geplaatst.
Daarna hebben we het 's avonds nogmaals geprobeerd, helaas is er in de tussen tijd een aansluiting bij het expansievat anders gaan zitten.
Om een lang verhaal kort te maken; met als gevolg dat het water op het plafond van de slaapkamer naar beneden stond te druppelen. .
De eerste vraag is, kan je hier iets mee m.b.t. de verzekering?
De andere vraag die ik heb is wat technischer ingesteld, richting elektriciteit. De stroom stond nog niet aangesloten op deze kamer, maar had al wel een lamp aan het plafond geplaatst. Door de lekkage is de elektriciteitsdoos ook erg nat geworden. Nu gaan we de lamp eraf halen en de lasdozen nogmaals vervangen, is er verder nog risico dat de elektriciteitskabels erg te lijden hebben onder de waterschade?
De kabels hebben we allemaal nieuw getrokken, dus de isolatie van de kabels zou uitstekend in orde moeten zijn. Is er nog iets anders waar we op moeten letten? Het plan is om de kabels 1-2 dagen te laten drogen, alvorens de stroom op deze groep aan te sluiten.
Alvast bedankt voor reacties!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waterschade en Elektriciteit
Re: Waterschade en Elektriciteit
Vervangen lijkt me een beetje overdriven, gewoon open maken dat de lucht er bij kan en laten drogen.Door de lekkage is de elektriciteitsdoos ook erg nat geworden. Nu gaan we de lamp eraf halen en de lasdozen nogmaals vervangen
Eventueel kijken of er niet teveel water je lasdoppen is ingelopen, anders de lassen eventueel opnieuw maken.