LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] welke kleur op kamerwand

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Paul48

welke kleur op kamerwand

Ongelezen bericht door Paul48 »

Wij willen graag raad van een kleurenkenner. Wij hebben zwarte vloerbedekking met roomwitte gladgeschuurde wanden. Nu willen wij een lange wand van een bijpassende kleur voorzien. Ons werd leverkleur aangeraden, maar die vinden wij nogal zwaar overkomen. De ruimte is groot en er is voldoende lichtinval. Deze lange muur die we van een andere kleur willen voorzien wordt onderbroken door een vierkant blok, eveneens room wit waarin televisie en open haard zit. Welke (warme) kleur (eventueel met kleurnummer) zou een optie kunnen zijn?

informatievreter

Re: welke kleur op kamerwand

Ongelezen bericht door informatievreter »

Hey Paul
Ik ben geen kleurenkenner, laat ik dat voorop stellen. Wijzelf zijn aan het verbouwen en zijn dan ook met kleuren bezig. Wij hebben zwarte tegels op de vloer en de muren zijn ivoor. We hebben 2 wanden de kleur "filosoof" geschilderd. Volgens mij is dat van Histor. Er zijn mensen die het op "kiezel?" vinden lijken. Het heeft wel iets weg van leverkleur, maar ik vind het een hele warme, moderne kleur.
Veel succes ermee!!!

MLF

Ongelezen bericht door MLF »

Ik dek dat u beter kunt nemen wat u leuk vind. Dat maakt het ook gezelliger.

nico_s

Ongelezen bericht door nico_s »

U heeft nu een zwarte vloer en witte wand. Dat geeft nogal een groot contrast qua kleur.
Bent u zelf een "kleur-type", dan kunt u uw favoriete kleur op de muur doen. Een fellere kleur voor een gedurfd resultaat, een mattere tint voor een rustiger resultaat.
De genoemde leverkleur is een mooie kleur, zeg maar een mix van grijs en bruin. Ik kan u aanraden om het in die kleurenmix te gaan zoeken. Kijk eens bij een schilderzaak of bouwmarkt, die hebben meestal wel een wand met allemaal kleurstalen. Zoek daar een kleurstaal uit die voor u de mooiste mix tussen bruin en grijs geeft. Kijk eerst niet specifiek naar één van de vakjes, maar alle kleuren op die kleurenstaal. Als u de voor u mooiste kleurenstaal heeft gevonden, bekijk dan thuis welke tint u van die kleurenstaal op de muur wilt doen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij hangt het meer van je eigen smaak af. De combinatie zwart met roomwit is iets waar heel veel bij past, dus wordt er geadviseerd wat er in de mode is. Nu is het waarschijnlijk in om leverkleur te gebruiken, dus wordt dat geadviseerd. Volgend jaar is weer iets anders in de mode.

Ik zou eerder kijken naar hoe je meubels zijn. Heb je veel houten meubels? Of metaal? Of gekleurd? En hoe sta je zelf tegenover kleuren? En heb je al gordijnen, of zijn die ook zwart of roomwit? Kijk ook daarnaar als je de kleur gaat uitkiezen. En heb je schilderijen of posters of foto's in de kamer waar de kleur bij moet passen? Ook de lijsten daarvan zijn belangrijk om in je achterhoofd te houden. En vergeet niet, een muurkleur is makkelijk weer aan te passen.

Ik hecht zelf niet zo veel aan wat er nu in de mode is, ook al omdat dat over een paar jaar weer totaal anders is. Ik kijk gewoon naar wat ik zelf mooi vind. Aan een warme kleurcombinatie bij zwart en roomwit kun je denken aan rood, maar dat kan ook al snel verkeerd uitpakken en een verkeerde uitstraling geven. Hangt een beetje af van hoe de rest van je huis en je interieur is. Als je wat extremer wilt doen, dan kun je ook paars nemen. Lekker heftig. Minder extreem zijn bruinachtige tinten. Maar zelfs sommige groentinten kunnen nog warm overkomen.

Gesloten