Na de zware regenval van 28 juli jl. moest de brandweer 4 uur lang pompen om onze achterpoorten watervrij te maken. Het gaat hierbij om 27 woningen (waar dus ook de schuren onder water hebben gestaan). Onze poorten hebben ook geen riolering (afvoer) en alles is schots en scheef betegeld. Is de gemeente hier niet verantwoordelijk voor?
De nieuwbouwbuurten en woningen krijgen tegenwoordig alles netjes en mooi afgeleverd maar de 'oudere' woningen/buurten moeten het maar doen met de 'oude' manier van de poorten aanleggen en zelf voor deze kosten opdraaien? Ook is het niet veilig om door onze poorten te fietsen/lopen door de slechte bestrating. Meer dan eens ben ik bijna met mijn kinderwagen omgeklapt door het ondegelijke aanleggen van de stoeptegels. Zou ik de gemeente hiervoor kunnen laten opdraaien? Kan hier iets aan gedaan worden? Zowel aan het aansluiten op het riool/afvoer als aan het tegelwerk.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groeten
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie verantwoordelijk voor de poort achter het huis?
Re: Wie verantwoordelijk voor de poort achter het huis?
Even het koopcontract nakijken op "mandeligheid" van steegjes, parkeerplaatsen en andere gezamenlijke ruimten. Wat binnen uw kadastrale perceel ligt, is sowieso al uw eigen verantwoordelijkheid en daar zal de poort zelf, de schutting waar deze inhangt en de betegeling en regenwaterafvoer aan de binnenzijde zeker deel van uitmaken..
Ik zal eens in ons koopcontract gaan kijken. Het is geen nieuwbouw. Het zijn woningen uit 1939. Het gaat hierbij idd om de steeg achter de woning. Ik ga op zoek.
Zulke gebieden zijn vaak ofwel gezamenlijk eigendom (ben je bijvoorbeeld voor 1/27 deel eigenaar van het gezamenlijke perceel) of ze horen bij de woning waar het pad of de poort achter is. In elk geval bijna nooit van de gemeente.
Bij nieuwbouw kán de gemeente al zo'n pad hebben aangelegd, waarna het onderhoud verder voor zorg van de bewoners is, maar het kan ook door de projectontwikkelaar zijn aangelegd. Maar ook hier is het dus verder niet de verantwoordelijkheid van de gemeente.
Bij nieuwbouw kán de gemeente al zo'n pad hebben aangelegd, waarna het onderhoud verder voor zorg van de bewoners is, maar het kan ook door de projectontwikkelaar zijn aangelegd. Maar ook hier is het dus verder niet de verantwoordelijkheid van de gemeente.
-
Als jekoop huis heb,jullie samen
Huur of de gemeente of de verhuurder..
Bij mij vroeger gemeente,maar sinds 3 jr verhuurder...
Huur of de gemeente of de verhuurder..
Bij mij vroeger gemeente,maar sinds 3 jr verhuurder...