LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woning isoleren met parels of met glas

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Timo66

Woning isoleren met parels of met glas

Ongelezen bericht door Timo66 »

Ik wil mijn huis isoleren. Nu word ik voor de keus gesteld of van die zwarte balletjes (isolatieparels) of glaswol (gerecycled glas) Wat is het beste materiaal.

rvjapio

Re: Woning isoleren met parels of met glas

Ongelezen bericht door rvjapio »

Dat zijn de parels. Neopixels. Althans, voor spouwmuren. Voor kruipruimten en daken kan het anders zijn.
Zelf heb ik in augustus 2019 mijn 100 m2 spouwmuur laten isoleren met neopixels en gebruik ik inmiddels ruim 300 kuub gas minder.

Kolibrie

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Een spouwmuur opvullen, is dat wel wijs?
In nieuwbouw huizen stoppen ze de spouwmuur toch ook niet vol met
glaswol platen maar wordt altijd nog wat ruimte vrij gehouden voor het weren van vocht van buitenaf.
Ik heb het een groot aantal jaren geleden ook laten doen, maar zou het niet meer laten doen.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vaak bieden ze wel een garantie maar bij lezen voorwaarden .......
Liefst een plaatselijk bedrijf die zijn naam niet kwijt wilde want er zitten vele blaas maar vol en hopen dat het goed gaat tussen.
Of je nu de ballenbak of glaswol neemt , er is nog veel meer maar als je fout isoleerde of niet eerst kijkt hoe het binnen zit.....

Ook al meegemaakt dat ze hele keuken hadden gevuld wegens lek in de gevel, en dan hard weglopen.
dat was toen met Pur gedaan!

Gesloten