LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Xenos kaarsen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Swink

Xenos kaarsen

Ongelezen bericht door Swink »

In december kocht ik een groot aantal (40) Xenoskaarsen, voor mijzelf en om (als Kerstkado) weg te geven aan vriendinnen.
Iedere x als ik de kaarsen brandde hing er een walm in mijn kamer waar ik (en bezoek) het erg benauwd van kreeg.
Om een lang verhaal kort te maken: na ongeveer 5 x mijn kaarsen gebrand te hebben had ik een gigantische roetvorming in mijn (pas geschilderde) kamer. De schilder die kwam kijken om mijn kamer opnieuw te schilderen had nog nooit zoiets gezien. Dus ik foto's gemaakt en opgestuurd naar Xenos. Zij stelden voor om € 100,00 schadevergoeding naar mij over te maken.
De kaarsen kostten mij al rond de € 100 en het opnieuw schilderen mijn kamer kostte mij € 750,00.
Nogal een onbevredigende oplossing van de kant van Xenos.
Enfin, nu is mijn vraag: Zijn er nog meer mensen die gigantische roetvorming in hun huis hebben gekregen door Xenos kaarsen??

Toxopeus

Re: Xenos kaarsen

Ongelezen bericht door Toxopeus »

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Nee, mijn Xenos kaarsen walmen niet.
Ik knip de lontjes ook altijd kort voor ik ze aansteek, ook als ik ze al eens aan heb gehad.
Hebben die mensen die je ze kado hebt gegeven geen last?

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik heb ze gelukkig alleen voor de sier :D maar vind 750 euro voor je kamer schilderen eerlijk gezegd wel veel???

stekel

Ongelezen bericht door stekel »

maar vind 750 euro voor je kamer schilderen eerlijk gezegd wel veel,maar was een schilder die het zwart deed.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@stekel

ja hij is leuk,maar misschien heeft deze persoon wel een grote kamer,net als ik,die doorloopt naar keuken enz en roet krijg je niet zomaar weg...net als waterschade wat wij in dec hadden moet speciaal behandeld worden maar dan nog was ik bij lange na.......nog geen 750 euro kwijt...

ik zweer het dan ben ik maar ongezellig,nou ja heb van die phillips let kaarsen ja dat is dat nw spul heb ook zo'n kleurlamp,leuk sfeervol,zo nu en dan...en geen roet! :D :D :D heb wel heeeeel wat kaarsen voor de sier...en die blijven voor de sier...nu helemaal na dit :D
ik steek nooit kaarsen aan dan denk ik..pff moeten we nou ja mijn man ihihih weer witten.....
nu moest het na 13 jaar!!!!!!!!!!!!!! gebeurden door de lekkage en ik kan je zeggen dat je alleen in de keuken verschil zag..we roken niet ....dat scheelt..
in de huiskamer moest ie echt kijken waar ben ik geweest?ik kijken helpen ja dat kan ik dan wel kijken...kan nog iets :D
goh en voor het kijken mocht ik ook nog eens werkuren meetellen van de verzekering..is dat wat??????

er was meer beschadigd door de lekkage daarom verzekering voor de 2keer in 21 jaar ingeschakeld...voor rond de 500 euro...nou?moet zeggen dat we zelf ook nog wel iets hebben betaald wilde het niet te maken,schaam je je nog ook en je betaald je scheelt maar goed zo zijn we nu eenmaal....
en we hebben goede spullen gekocht....
de makelaar die het huis beheerd heeft een hoop laten uitvoerren en de rest wat beschadigd was kranen enz hebben we via de verzekering gedaan..
er was een leiding verrot echt gewoon verrot dus rot..die is afgeloten en een bypass gemaakt...maar voor ze dat doorhadden is eerst de hele douche er uit geweest....
maar goed wil dus zeggen dat ik 750 wel een hoop vind....

Meiss

Ongelezen bericht door Meiss »

Persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee, ook niet met de waxinelichtjes van xenos.

Wat ik mij dan wel af vraag is:
Als je na 5keer een kaars branden al zo'n roetvorming hebt dat je opnieuw had moeten schilderen, dan had je dat toch duidelijk aan de kaarsen kunnen zien?

Persoonlijk moet ik zeggen dat ik de tegemoetkoming verder vrij schappelijk vind, je kunt niet verwachten dat ze je de volle mep terug betalen, daar je als eerste zelf verantwoordelijk bent voor het stoken van kaarsen, (je weet immers dat er altijd wel wat roetvorming vanaf kan komen) en verder je ook niet kan bewijzen dat het slechts van 5x branden af komt.

birk

Ongelezen bericht door birk »

Exact dezelfde ervaring en al een lange tijd aan het mailen met Xenos. Ze zijn niet heel snel met reageren maar hebben inmiddels belooft om mij voor een deel tegemoet te komen in de kosten.

Ze gooien het op het niet afknippen van de lont en zijkanten van de kaars. Dit terwijl de kaars helemaal niet extreem inbrandde of een extreem lange lont had. Daarnaast staat op het etiket dat je de kaars moet verzorgen om walmen te voorkomen. Er staat nergens dat 2 van die krengen je hele woonkamer kunnen verwoesten.

Bij ons ook plafond, muren, kozijnen, de houten vloer, alle kasten het is een drama. Ik ben erg benieuwd hoeveel van de kosten Xenos uiteindelijk zal vergoeden. Ik vind dat ze de consument onmogelijk verantwoordelijk kunnen houden voor de ernst van de geleden schade en ga er alles aan doen om een volledige vergoeding te krijgen. Het is al erg genoeg dat ik al die heisa heb voor een paar simpele kaarsen die gewoon zouden moeten functioneren.

Daarnaast heb ik van de vestigingsmanager gehoord dat er een slechte partij is verkocht rond december en dat daar meerdere klachten van zijn gekomen. De afhandeling laat echter bij veel klanten te wensen over zo te lezen op diverse sites.

Ik laat het vervolg nog wel weten maar ben wel benieuwd naar andere verhalen.

grace71

Ongelezen bericht door grace71 »

Beste Birk,

ik heb precies dezelfde klacht die jij in juli had, ik begreep niet wat er aan de hand was, woon hier net, alles voornamelijk wit in huis, net geverfd, en zag een ongeloofelijke roetaanslag, muren moeten opnieuw geverfd, van de meubels heb ikhet redelijk afgekregen. Ik wil graag weten wat voor een vergoeding je uiteindelijk gekregen hebt, het rare aan deze zaak vind ik dat ze dus weten (xenos) wat voor een rotzooi ze verkopen want er zijn al maanden klachten van mensen over de kaarsen en roetaanslag zie ik na rondspeuren op internet en ik heb deze kaarsen twee weken geleden nog gekocht in amsterdam.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Birk plaatst één bericht en is dan weer weg....

Laatst bezocht: 21 jul 2010 22:13
Totaal aantal berichten: 1

Gesloten