Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
-
- Berichten: 12773
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Maar ja, in dit geval gaat het om een dienst. Er is 12 maanden lang plek vrij gehouden voor opslag. En die plek wordt 1 maand voor in gebruik name geannuleerd. Kan er op stel en sprong iemand anders gevonden worden die die plek kan innemen? Tot er een nieuwe huurder is zal er, volgens de wet, betaald moeten worden. Wat dat betreft heeft deze persoon al geluk dat het gematigd is.
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Geen idee of het realistisch is om in een maand de ruimte opnieuw te verhuren, maar ik geloof niet dat het ook in de twaalf maanden daarna niet lukt. Een maand of drie geloof ik misschien nog wel, maar een jaar, of — voorruit, we matsen je een beetje — negen maanden? Dat lijkt me wel erg lang hoor.
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Nou... zolang er nog leegstaande boxen zijn (en dat zou me gezien de reputatie niet verbazen) is die schade er wel degelijk natuurlijk.
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Als Inbox Storage kan aantonen dat het zo is, dan is het geen enkel probleem natuurlijk. Dat er schade is, lijkt me evident. Met 25% korting zou er dan structureel een kwart leeg staan, toch? Misschien denkt een vastgoeddeskundige er anders over, maar ik vind dat veel.
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Dat veronderstelt een direct verband tussen de leegstand en de korting, en dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Al staat er maar 1 soortgelijke box leeg, dan is de schade 100%. Die korting kan gewoon coulance zijn, bijvoorbeeldErthanax schreef: ↑08 okt 2024 11:20Als Inbox Storage kan aantonen dat het zo is, dan is het geen enkel probleem natuurlijk. Dat er schade is, lijkt me evident. Met 25% korting zou er dan structureel een kwart leeg staan, toch? Misschien denkt een vastgoeddeskundige er anders over, maar ik vind dat veel.
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
kuklos schreef: ↑02 mei 2024 22:02Dit bedrijf werkt anders dan de meeste opslagbedrijven. Bij de meeste opslagbedrijven kan je zelf je spullen opslaan op een specifieke locatie, in een specifieke box die je huurt. Bij Inbox Storage is er niet zoiets. Zij halen je spullen op en brengen en het thuis, maar tussentijds kan je niet bij je spullen, waardoor je geen idee hebt hoeveel ruimte ze daadwerkelijk gebruiken voor de opslag van jouw spullen.
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Wat wil je zeggen, Kuklos?
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Precies wat ik zeg. Dit bedrijf heeft geen individuele boxen die ze verhuren en dus leeg kunnen blijven staan. En ook geen individuele locaties die je als klant kan bezoeken om bij je spullen te komen. Hierdoor is het lastig te bepalen hoeveel schade ze echt lijden als iemand opzegt.
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Of het nou een box is of dat het ee x-tal vierkante meters zijn, maakt niet uit. Het principe blijft hetzelfde. En zolang ze niet volgeboekt zijn, is de schade dus de hele huurperiode.
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Dat maakt wel degelijk uit. Een box is een vaste eenheid die je niet kan opdelen. Waarbij sommige formaten van boxen snel gaan en anderen traag. Een bepaalde oppervlakte in een grote ruimte kan weer deelverhuurd worden.
Nope, ook hier klopt dat niet. Daar Inbox ergens (exacte locatie is onbekend) grote ruimtes ter beschikking heeft is onbekend hoe snel zij iets kunnen opvullen. Ga je naar een Shurgard of naar een Allsafe, dan geldt voor hun dat de locatie van de opslaglocatie voor een groot deel bepalend is hoe snel deze weer te verhuren is. Amsterdam heeft in principe wachtlijsten, de andere drie grote steden ook. Ga je buiten de Randstad dan is verhuur al een stuk lastiger voor een zo'n verhuurder. En dan verschilt dit ook nog per soort box (formaat van de box) en huurvoorwaarden (wat mag wel en wat mag niet opgeslagen worden).
Inbox verzamelt de klanten en brengt het naar één locatie waarvan niet duidelijk is wat hun bezettingsgraad is.
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Het is heel simpel: de ruimte is vol of die is niet vol. Zolang de overgebleven ruimte groter is dan de hoeveelheid vierkante meters (14m3 ) die TS gehuurd had, is er dus schade. Als Inbox "onberkt" (als in: schaalbaar) ruimte heeft, is de schade dus altijd 100%.
De kosten van het premiumplan zijn niet opeisbaar, want die werkzaamheden zijn niet verricht.
De kosten van het premiumplan zijn niet opeisbaar, want die werkzaamheden zijn niet verricht.
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Het is niet heel simpel. Iemand een vol jaar in rekening brengen bij opzegging is ongebruikelijk in de branche. Alle contracten zijn tussentijds opzegbaar, ook als je voor langere tijd wil huren; ook dat is gebruikelijk in de branche.
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
De vraag is niet wat er gebruikelijk zou zijn, de vraag is wat er overeen is gekomen.
Re: Inbox Storage: pas op voor torenhoge extra kosten!
Als jij het zo goed weet, los het dan op.
Meer informatie dan dit kan ik niet geven zonder dat ikzelf in de problemen kom aangaande dit bedrijf en mijn identiteit binnen de branche. Daarom heb ik alleen maar feitelijke informatie gegeven en geen insider information.
Meer informatie dan dit kan ik niet geven zonder dat ikzelf in de problemen kom aangaande dit bedrijf en mijn identiteit binnen de branche. Daarom heb ik alleen maar feitelijke informatie gegeven en geen insider information.