LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Moet ik de verhuizer direct betalen?
Moet ik de verhuizer direct betalen?
Erkend Verhuizer Snijders Hoofddorp-Amsterdam heeft mijn tafelblad met een HPL-laag t.w.v. €1800,- (nieuwwaarde) beschadigd tijdens onze verhuizing op 15 aug. j.l. De tafel is 2 maanden later pas opgehaald, na herhaaldelijk bellen met dhr. Snijders. Hij had er vermoedelijk geen haast mee en gaf niet de indruk er wat aan te willen doen. De tafel is gerepareerd en vorige week pas retour gekomen. De vervangende tafel die ik heb gekregen was een lachertje en stond in geen verhouding met mijn tafel, die 3 x zo groot is. De firma waar de tafel vandaan komt heeft mij een soortgelijke tafel ter vervanging aangeboden, maar dhr. Snijders wilde daar niets van weten. Ook niet na een verzoek om de tafel uiterlijk 17 november te leveren ivm een verjaardag. De tafel bleek op 16 november klaar te zijn, maar werd, na zelf weer te bellen, op donderdag 22 november dus bezorgd. Dhr. Snijders heeft zelf geen enkel initiatief getoond, heeft meerdere malen beloofd om terug te bellen, stand van zaken door te geven, maar ik moest er zelf iedere keer achteraan. Van zijn kant zijn er ook geen excuses gekomen. Sterker nog, hij wilde de hele zaak afdoen voor max. €150.-. Omdat ik ruim 3 maanden heb moeten wachten op de tafel, vraag ik me af of ik hem ook 3 maanden kan laten wachten op zijn geld.
Re: Moet ik de verhuizer direct betalen?
Je hebt recht op een schadevergoeding. Deze mag je verrekenen met het geen wat je zelf nog moet betalen. Het overige deel moet je betalen.
Dank voor je reactie!
Aan wat voor schadevergoeding kan ik dan bijvoorbeeld denken? Het ongemak en de stress is moeilijk in geld uit te drukken. Hier heb ik werkelijk geen idee van.
Aan wat voor schadevergoeding kan ik dan bijvoorbeeld denken? Het ongemak en de stress is moeilijk in geld uit te drukken. Hier heb ik werkelijk geen idee van.
je hebt alleen recht op schadevergoeding asls de vervoersvoorwaarden dit toestaan. Dat je heb moeten wachten en de tijdelijke tafel niet mooi vond is niet in geld uit te drukken.
Ik begrijp dat je tafel op kosten vd verhuizer is gerepareerd en hij daar bovenop nog 150 euro aanbiedt?
Wat is je probleem dan nog? Ik zou dit dus nooit van de nota afhalen op eigen houtje..... grote kans dat je zaken op scherp zet waar je geen zin in hebt.
Anders gewoon even overleggen met je rechtsbijstand verzekering.
Ik begrijp dat je tafel op kosten vd verhuizer is gerepareerd en hij daar bovenop nog 150 euro aanbiedt?
Wat is je probleem dan nog? Ik zou dit dus nooit van de nota afhalen op eigen houtje..... grote kans dat je zaken op scherp zet waar je geen zin in hebt.
Anders gewoon even overleggen met je rechtsbijstand verzekering.
Dat komt niet voor vergoeding in aanmerking. Het gaat om bijvoorbeeld waarde achteruitgang van de tafel, herstel kosten, administratiekosten waaronder kosten voor het telefoneren, ect..Marthoula schreef:Het ongemak en de stress is moeilijk in geld uit te drukken.
Beste mensen, bedankt voor de reacties. De tafel is inderdaad gerepareerd (nieuwe HPL laag), maar ik heb geen €150,- aangeboden gekregen; dat was het maximale bedrag wat dhr Snijders heeft aangegeven te willen betalen voor de gehele reparatie, aldus de firma die de herstelwerkzaamheden moest doen. Zij heeft echter aangegeven 'dat het veel hoger zou uitkomen omdat de schade aanzienlijk is en het gehele blad vernieuwd moet worden'. Wat uiteindelijk ook gebeurd is. Vooralsnog wacht ik de eerste betalingsherinnering af van dhr Snijders. Misschien is hij hierin ook zo laks.
Je schade mag je aftrekken van het geen je hem nog moet betalen. Verder zou ik me niet laten kennen maar gewoon netjes de rest overboeken.
-
Gewoon betalen dus.
De beschadiging is gemaakt, de tafel is in uw bezit, dus moet u de rekening betalen.
Waarom zou u hem laten wachten?
Beetje kinderachtig.
De beschadiging is gemaakt, de tafel is in uw bezit, dus moet u de rekening betalen.
Waarom zou u hem laten wachten?
Beetje kinderachtig.
Dus als ik het goed begrijp is de tafel nu hersteld en weer bij u in huis.Marthoula schreef:Beste mensen, bedankt voor de reacties. De tafel is inderdaad gerepareerd (nieuwe HPL laag), maar ik heb geen €150,- aangeboden gekregen; dat was het maximale bedrag wat dhr Snijders heeft aangegeven te willen betalen voor de gehele reparatie, aldus de firma die de herstelwerkzaamheden moest doen. Zij heeft echter aangegeven 'dat het veel hoger zou uitkomen omdat de schade aanzienlijk is en het gehele blad vernieuwd moet worden'. Wat uiteindelijk ook gebeurd is. Vooralsnog wacht ik de eerste betalingsherinnering af van dhr Snijders. Misschien is hij hierin ook zo laks.
Wie heeft dan de rekening voor deze reparatie betaald?
Als de verhuizer het betaald heeft is mi de zaak afgedaan.
Of wil de verhuizer het "teveel" betaalde, dus alles meer dan €150, van u terug krijgen?
het begint erop te lijken dat u het onderste uit de kan wil hebben, een geheel nieuw blad voor een krasje op een gebruikte tafel.
Wie eist bewijst, dus ik hoop voor u dat u de schade eerst door een onafhankelijke deskundige heeft laten vastleggen voordat u toestemming heeft gegeven voor vervanging in plaats van reparatie.
Wie eist bewijst, dus ik hoop voor u dat u de schade eerst door een onafhankelijke deskundige heeft laten vastleggen voordat u toestemming heeft gegeven voor vervanging in plaats van reparatie.