LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Droomkozijnen uit Oirschot

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Droomkozijnen
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2012 15:01

Droomkozijnen uit Oirschot

Ongelezen bericht door Droomkozijnen »

Enige tijd geleden een bestelling geplaatst bij firma Droomkozijnen uit Oirschot. Helaas ben ik van een koude kermis thuisgekomen. Als eerste was de afgesproken levertijd niet haalbaar en wilde ik het contract ontbinden. Dit ging niet omdat de exacte levertijd niet specifiek in het contract was opgenomen. Vandaar dat het (na fikse vertragingen) alsnog is doorgegaan.
Maar na plaatsing bleek er van alles mis te zijn, waar ik pas later achter kwam (toen ik al betaald had). Er bleek een flinke lekkage te zijn. Helaas gaf de "adviseur" van Droomkozijn al snel niet thuis. In eerste instantie was het dat ze alles op zouden lossen maar er kwam gewoon niemand opdagen. Op mails / sms etc werd niet gereageerd door de adviseur. Gebeld met de klantenservice maar die is 95 % van de tijd niet bereikbaar en mocht je toevallig wel iemand aan de lijn krijgen (op voicemail wordt niet gereageerd) dan is het verhaal: ik geef het door. Maar daarna weer niets. Ook diep triest dat de bestelde horren niet zijn geleverd. Niet te geloven, ik heb de bestelling van die dingen zwart op wit op staan maar de nalevering moet nog steeds plaatsvinden. Droomkozijn is niet meer bereikbaar. Ook de adviseur neemt de telefoon gewoon niet meer op (wat fijn dat hij nummerherkenning heeft).
Als ik dit vooraf had geweten was ik er nooit aan begonnen. Droomkozijnen blijkt een heuse nachtmerrie.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Droomkozijnen uit Oirschot

Ongelezen bericht door berndv »

Vervelend verhaal. Duidelijke afspraken gemaakt en duidelijk niet nageleefd. De verlengde levertijd mogen ze niet oneindig oprekken. Weet niet wat de besproken termijn was, wanneer u heeft aangegeven te willen ontbinden en wanneer de daadwerkelijke levering was, maar of het wel of niet op papier staat, het dient wel binnen een redelijke termijn geleverd worden.

Daarnaast natuurlijk de slechte montage en de oplossing daarvan, beter gezegd het gebrek daaraan, en het niet leveren van afgesproken goederen zou voor mij al reden zijn om zo ver mogelijk bij hen uit de buurt te blijven.

Tip voor u, stel ze schriftelijk in gebreke. Ga niet meer telefonisch te werk, dat levert geen bewijsmateriaal op. Via email kan natuurlijk ook. Stel ze voor beide zaken in gebreke, zowel voor de lekkende montage als voor de ontbrekende horren. Geef ze een redelijke termij, zegge 2 à 3 weken, om tot een oplossing te komen. Geef aan dat ze na die periode aansprakelijk zijn voor alle kosten. Na die periode kunt u een ander bedrijf inschakelen om de problemen met de lekkage op te lossen, deze kosten kunt u, desnoods met tussenkomst van een rechter, op hen verhalen. Voor wat betreft de horren kunt u aangeven dat als deze niet binnen de gestelde termijn geleverd worden, u de prijs hiervan terugvordert op het totaalbedrag en dat u dit zsm na de in gebreke stelling op uw rekening wilt hebben. Doen ze dit niet, zijn ze in verzuim en mag u incassokosten en rente in rekening brengen over deze vordering.

Ben bang dat dit een lang verhaal gaat worden om het goed te krijgen. Ik ga ook geen verwijten maken dat u het beter biet had kunnen doen, daar heeft u nu niets meer aan. Helaas zijn ze ook nergens bij aangesloten waar u zich tot kunt wenden.

Gesloten