Vrienden van mij wonen in een flatgebouw, met koopwoningen.
Dit jaar wordt daar de huistelefoon-installatie vervangen. Men is ruim vantevoren ingelicht over de periode, en dat is dus nu in juni.
Tot grote verbazing van de bewoners viel er nu een brief in hun bus, met daarin de mededeling dat ze op die en die dag thuis moesten blijven (was dus bij iedereen verschillend, want het gaat om 132 woningen). Een afspraak maken voor een ander tijdstip kon wel, maar dan kost dit 47,50 euro per woning.
Mensen snappen best dat het uitvoerend bedrijf zaken moet plannen, maar hebben geen begrip voor die kosten. Ze krijgen niet eens de gelegenheid om erop te reageren: het bedrijf regelt, en kun je niet, dan heb je 47,50 aan je broek. Ook al zou je iemand kunnen regelen om in huis te komen als jij er niet bent (door werk, ziekte, vakantie....), het kost je dan sowieso geld.
Klopt dit wel?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Niet thuis? Dan 47,50 dokken.........
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Niet thuis? Dan 47,50 dokken.........
Hangt allemaal af met de afspraak die gemaakt is tussen de VVE en de installateur.
Eerst even informeren bij de VVE over de gemaakte afspraken.
Eerst even informeren bij de VVE over de gemaakte afspraken.
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Niet thuis? Dan 47,50 dokken.........
Er hoort op zijn minst een kosteloos alternatief geboden te worden. Bewoners zeggen dat ze met een dergelijke regeling nooit akkoord zouden zijn gegaan.
Niet de installateur bepaalt, maar de eigenaars zelf. Natuurlijk is het zo dat sommige werkzaamheden noodzakelijk zijn, maar er doen zich altijd wel ergens omstandigheden voor waardoor iemand niet kan.
De installateur zou bijvoorbeeld met de bewoners zelf een datum en tijd kunnen afpreken, waarbij ie een aantal alternatieven geeft. Ben je er dan niet, dan is die 47,50 te begrijpen. Maar willekeurig een tijd opleggen kan volgens mij helemaal niet. En het lijkt me ook sterk dat een VVE hiermee akkoord heeft kunnen gaan.
Niet de installateur bepaalt, maar de eigenaars zelf. Natuurlijk is het zo dat sommige werkzaamheden noodzakelijk zijn, maar er doen zich altijd wel ergens omstandigheden voor waardoor iemand niet kan.
De installateur zou bijvoorbeeld met de bewoners zelf een datum en tijd kunnen afpreken, waarbij ie een aantal alternatieven geeft. Ben je er dan niet, dan is die 47,50 te begrijpen. Maar willekeurig een tijd opleggen kan volgens mij helemaal niet. En het lijkt me ook sterk dat een VVE hiermee akkoord heeft kunnen gaan.