LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slecht advies van adresloket.nl | Radar checkt

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Radar
Site Admin
Berichten: 5528
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Slecht advies van adresloket.nl | Radar checkt

Ongelezen bericht door Radar »

De website van adresloket zegt je te helpen aan een postadres als je geen vaste woon- of verblijfplaats hebt. Na inschrijving en betaling blijk je niets aan het advies te hebben en heb je ook nog steeds geen postadres. Wie zit er achter adresloket en klopt het adres waar zij gevestigd zitten wel? Fons zoekt het uit.

Bekijk het fragment hier terug:

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... bedeelden/

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slecht advies van adresloket.nl | Radar checkt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is geen slecht advies. Het zijn gewoon oplichters. Simpel.

Zakens
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2020 23:55

Re: Slecht advies van adresloket.nl | Radar checkt

Ongelezen bericht door Zakens »

Even wat nagekeken hierover maar de procedure kan natuurlijk verschillen per gemeente. Maar alle gemeentes verlangen een inschrijving bij een hulporganisatie voordat ze hun verplichting gaan nakomen voor het bieden van een briefadres bij desbetreffende gemeente.


Bron regelhulp.nl
Welke hulp kan ik inschakelen?
De maatschappelijke opvang helpt u op verschillende manieren:


hulp bij het oplossen van schulden of problemen met justitie
regelen van een adres voor post (als u geen vaste woon- en verblijfplaats heeft)
regelen van een inkomen, een ID-bewijs en een zorgverzekering


https://www.regelhulp.nl/ik-heb-hulp-no ... -content-5


Bron gemeente Lelystad:


"Wanneer u dak- en/of thuisloos bent, kunt u bij een centrumgemeente een daklozenuitkering aanvragen. Dit kan ook indien u niet in die centrumgemeente verblijft. Als u aantoonbaar binnen de gemeentegrenzen van Lelystad verblijft, maar zwervend bent of u verblijft op een adres waar u zich om dringende redenen niet kan inschrijven, kunt u een beroep doen op een bijstandsuitkering van de Gemeente Lelystad. U moet dan wel aan een aantal voorwaarden voldoen.


U dient zich allereerst bij het Leger des Heils te melden. Via het Leger des Heils wordt u ingepland voor een intakegesprek met één van onze klantmanagers. De betreffende klantmanager beoordeelt of u toestemming krijgt om u te laten inschrijven op het tijdelijke briefadres Stadhuisplein 2. Indien u toestemming krijgt, kunt u zich bij Burgerzaken laten inschrijven, hiervoor heeft u een geldig legitimatiebewijs nodig. De inschrijving op het tijdelijke briefadres is drie maanden geldig. Gedurende deze drie maanden dient u intensief op zoek te gaan naar een vaste woon- en/of verblijfplaats waar u zich dan dient inschrijven.


Andere centrumgemeenten zijn:
Alkmaar, Almelo, Almere, Amersfoort. Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Assen, Bergen op Zoom, Breda, Delft, Den Bosch, Den Haag, Den Helder, Deventer, Doetinchem, Dordrecht, Ede, Eindhoven, Emmen, Enschede, Gouda, Groningen, Haarlem,, Heerlen, Helmond, Hilversum, Hoorn, Leeuwarden, Leiden, Maastricht, Nijmegen, Oss, Purmerend, Rotterdam, Spijkenisse, Tilburg, Utrecht, Venlo, Vlaardingen, Vlissingen, Zaanstad en Zwolle


Bron; leger des heils


Een briefadres, dat lijkt eenvoudig
Als je geen huis hebt is een zorgverzekering onmogelijk. Een hulpmiddel is het briefadres, geen echt huis dus. Er zijn bijna 400 gemeenten. Bij de ene gemeente kom je wel in aanmerking voor een briefadres, bij de andere gemeente niet. Ambtenaren krijgen binnenkort instructie. We hebben al jaren in veel gemeenten ook goede ervaringen. Aan die instructie doen we graag mee. Zie https://www.legerdesheils.nl/een-postadres-is-geen-huis


Bron vanuit de gemeente Almere:
"Briefadres bij Leger des Heils
Heeft u een beschikking gekregen voor een briefadres bij het Leger des Heils? Dan moet u zich met de beschikking bij het Leger des Heils melden. U krijgt dan een instemmingsverklaring met een stempel die u moet inleveren bij de gemeente. U moet dit binnen vijf werkdagen doen." zie https://www.almere.nl/wonen/burgerzaken ... riefadres/


Bron van leger des heils folder jn Groningen:


"Je hebt geen bijstandsuitkering en gaat die ook niet
aanvragen
Als je geen bijstandsuitkering hebt en die ook niet wilt
aanvragen, dan ga je voor een briefadres naar één van
de instellingen voor de dagopvang van daklozen. Dat zijn
Open Hof of Kostersgang (Leger des Heils). Wat gebeurt
er dan?
1. Je krijgt eerst een paar vragen om te achterhalen of je
wel dakloos bent. Want een briefadres is alleen bedoeld
voor een dakloze.
2. Als is vastgesteld dat je dakloos bent, kom je in
aanmerking voor een briefadres. Dit wordt vastgelegd
op een formulier.
3. Je gaat met je formulier naar de Dienst Informatie
en Administratie van de gemeente Groningen (DIA).
Zonder dit formulier kan DIA jou niet inschrijven in de
gemeente Groningen. Deze inschrijving is verplicht. Bij
DIA geldt een standaardprocedure voor het inschrijven.
Je moet een legitimatiebewijs tonen en vertellen waar je
eerder woonachtig was.
4. Ben je eenmaal ingeschreven bij DIA dan krijg je het
formulier terug. DIA zet als bewijs van jouw inschrijving
hun stempel op dit formulier.
5. Met dit bewijs ga je terug naar de instelling die jouw
briefadres gaat beheren. Daar worden de regels
uitgelegd waar je zoal mee te maken hebt. Zoals de
plicht om regelmatig de post af te halen, je moet je
ergens inschrijven als woningzoekende en je moet jezelf
fatsoenlijk gedragen."

Gesloten