Ik heb last dat regelmatig auto's voor de uitrit van mijn garage gezet worden waardoor slechts met moeite mijn auto de garage in en uit krijg. Ik zie soms bij garage's een bord hangen met "wegsleepregeling" en "U wordt wegsleept".
Heeft iemand ervaring hiermede en kan men de auto zondermeer laten wegslepen voor rekening van de eigenaar?
Bij voorbaat dank voor U reactie
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wegsleepregeling
Re: wegsleepregeling
Nope, dat komt altijd voor uw eigen rekening en u moet zelf proberen het geld van de eigenaar weer terug te krijgen. 
-
stofzuigertje
Als U een bewijs foto eerst maakte en dan laat wegslepen kunt U het voertuig pas na betaling terug geven en ook stalling kosten in rekening brengen.
Het bord is leuk maar niet noodzakelijk en uitrit vrijlaten is voldoende.
Bij het uitrijden heeft U meer rechten dan bij inrijden en als de persoon aanwezig is en even weg kan zetten mag het niet.
Voor je ergens gaat parkeren moet deze persoon eerst kijken of dit wel mag en of hij niemand hinderde.
Maar als tussen sleepdienst bellen en komen deze persoon weer weg is zit U wel met de voorrij kosten dus ik zou voor wielklem kiezen in de tussenliggende periode.
Politie bellen wegens fout parkeren is beter, deze mag een boete schrijven en laten wegslepen en ze weten dan ook van dit probleem.
Wel Uw eigen kenteken op bordje vermelden om te voorkomen dat de Politie zonder controle Uw auto weg zou slepen....
Het bord is leuk maar niet noodzakelijk en uitrit vrijlaten is voldoende.
Bij het uitrijden heeft U meer rechten dan bij inrijden en als de persoon aanwezig is en even weg kan zetten mag het niet.
Voor je ergens gaat parkeren moet deze persoon eerst kijken of dit wel mag en of hij niemand hinderde.
Maar als tussen sleepdienst bellen en komen deze persoon weer weg is zit U wel met de voorrij kosten dus ik zou voor wielklem kiezen in de tussenliggende periode.
Politie bellen wegens fout parkeren is beter, deze mag een boete schrijven en laten wegslepen en ze weten dan ook van dit probleem.
Wel Uw eigen kenteken op bordje vermelden om te voorkomen dat de Politie zonder controle Uw auto weg zou slepen....
Artikel 24. RVV
1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
a. bij een kruispunt op een afstand van minder dan vijf meter daarvan;
b. voor een inrit of een uitrit;
Een bestuurder mag volgens dit artikel niet voor een in of uitrit parkeren,dit geld ook voor je eigen auto die mag er ook niet staan denk daaraan. Dus als het een officiële uitrit is mag daar gewoon niemand zijn auto neerzetten. In sommige gemeentes wordt er een kruis op de weg geschilderd vraag er eens naar bij uw gemeente.
gr Henk
1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren:
a. bij een kruispunt op een afstand van minder dan vijf meter daarvan;
b. voor een inrit of een uitrit;
Een bestuurder mag volgens dit artikel niet voor een in of uitrit parkeren,dit geld ook voor je eigen auto die mag er ook niet staan denk daaraan. Dus als het een officiële uitrit is mag daar gewoon niemand zijn auto neerzetten. In sommige gemeentes wordt er een kruis op de weg geschilderd vraag er eens naar bij uw gemeente.
gr Henk