LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zelfs geen 3 weken garantie na riool ontstoppen?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Viavia

Zelfs geen 3 weken garantie na riool ontstoppen?

Ongelezen bericht door Viavia »

Drie weken geleden hebben we ons riool laten ontstoppen door Jonkers bv. in Tilburg voor het fikse bedrag van 140 euro (geen spoed, geen bijzonderheden, dit is hun normale tarief) ze zijn een half uurtje bezig geweest en nu na amper 3 weken later loopt het water van het toilet weer niet weg.
Ik heb gebeld wat ze kunnen doen, maar buiten een camerainspectie (a 140 euro) zeggen ze qua service niets te kunnen doen.
Ik vraag me af of dit wel zomaar kan. Ik heb flink geld betaald voor het verhelpen van de verstopping. De verstopping is alleen niet verholpen, dus ben ik niet tevreden.
Ze zijn niet aangesloten bij een geschillen commissie of wat dan ook.
Ik begrijp dat ze geen jaren garantie geven (sommige anderen overigens wel enkele maanden zag ik naderhand) maar na 3 weken geen service te willen bieden vind ik persoonlijk een slechte zaak. Ik heb het gevoel dat ik aan het lijntje wordt gehouden en ze alleen proberen er nog een extra slaatje uit te slaan door met een camera inspectie op de proppen te komen.
Ze beweren dat er waarschijnlijk iets aan het riool mankeert, maar ik betwijfel het ten zeerste.
Graag hoor ik de mening en/ of ervaring van anderen met Jonkers bv. of andere soortgelijke gevallen.

We gebruiken het toilet overigens als toilet, niet als afvalemmer. Er gaan geen vet of etenswaren door, de dakgoten zijn schoon, zelf in het doucheputje zit een roostertje voor de haren, dus daar doen we geen gekke dingen mee.
Laatst gewijzigd door Viavia op 26 mei 2014 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79

Re: Zelfs geen 3 weken garantie na riool ontstoppen?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ik denk toch dat ze gelijk hebben. Of jullie hebben iets in de wc gegooid wat de boel verstopt, of de verstopping ligt dieper in het riool, in welk geval de gemeente of eigenaar van het riool het moet oplossen. Dan zou ik wel verwachten dat meer buren last hebben van hetzelfde probleem.

Viavia

Bedankt voor je reactie. Toch vind ik het knap dat ze wel 140 euro kunnen verdienen in 'n half uur, beweren goed werk te hebben verricht en alleen terug willen komen als ik weer 140 euro dok. Dat riekt naar oplichting bij Jonkers b.v. Het voelt in elk geval als oplichting laat ik het zo zeggen. Dan besteed ik dat geld liever aan een ander die niet 280 euro per uur rekent.
Laatst gewijzigd door Viavia op 26 mei 2014 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Viavia

:?
Laatst gewijzigd door Viavia op 26 mei 2014 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Viavia schreef: Ik heb het gevoel dat ik aan het lijntje wordt gehouden en ze alleen proberen er nog een extra slaatje uit te slaan door met een camera inspectie op de proppen te komen.
Ze beweren dat er waarschijnlijk iets aan het riool mankeert, maar ik betwijfel het ten zeerste.
Dat stap je toch lekker naar een ander? Kijken wat er dan gebeurt. Maar eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat het noodzakelijk onderhoud niks mag kosten. Is niet erg - maar dan wordt de verstopping niet verholpen.

Viavia

Hoeveel vertrouwen heb jij in 'n bedrijf waar je 140 euro aan besteed voor een dienst die niks oplevert en alleen komt als ze weer wat te cashen hebben?
Laat maar zien dat t meer dan 'n verstopping is. Ik heb aangegeven bereid te zijn de helft van de inspectie te betalen, maar ook dat deden ze niet.

witte angora

Uiteraard komen ze alleen als er wat te cashen is. Voor niets gaat de zon op. En de helft van de inspectie betalen, dat zal je inderdaad niet lukken nee.

Daarom nogmaals: Dan stap je toch lekker naar een ander?

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Viavia schreef:Bedankt voor je reactie. Toch vind ik het knap dat ze wel 140 euro kunnen verdienen in 'n half uur, beweren goed werk te hebben verricht en alleen terug willen komen als ik weer 140 euro dok. Dat riekt naar oplichting bij Jonkers b.v. Het voelt in elk geval als oplichting laat ik het zo zeggen. Dan besteed ik dat geld liever aan een ander die niet 280 euro per uur rekent.
Ik vind 140 euro voor een half uurtje boven iemand anders zijn of haar keutels te hangen niet echt geweldig betaald hoor!

Overigens kan het best zijn dat de riolering niet helemaal goed meer afloopt op het traject naar het hoofdriool, waardoor er keer op keer verstoppingen ontstaan. Gebeurd wel vaker bij wat oudere woningen. Daarnaast is de wasmachine wel eens een fijne opverstopper van het riool, afhankelijk van het poeder of middel wat je gebruikt. Zou er toch nog eens naar laten kijken.

olaf79

Viavia schreef:Bedankt voor je reactie. Toch vind ik het knap dat ze wel 140 euro kunnen verdienen in 'n half uur, beweren goed werk te hebben verricht en alleen terug willen komen als ik weer 140 euro dok. Dat riekt naar oplichting bij Jonkers b.v. Het voelt in elk geval als oplichting laat ik het zo zeggen. Dan besteed ik dat geld liever aan een ander die niet 280 euro per uur rekent.
Je redenering is niet juist. Die mensen hebben een bak vol dure apparatuur en die moet ook betaald worden. Dat zit in het tarief evenals de benzine, afrschijving, opleidingskosten, vergunningen, mogelijke parkeerkosten en uurloon van de medewerkers. Mensen denken altijd dat alles gratis is. Zo is het helaas niet.

Maar als de verstopping niet goed is verhopen kun je zeker verhaal halen. Als er een nieuwe verstopping is, wat zeker reeel is, heb je geen poot om op te staan.

olaf79

Viavia schreef:Hoeveel vertrouwen heb jij in 'n bedrijf waar je 140 euro aan besteed voor een dienst die niks oplevert en alleen komt als ze weer wat te cashen hebben?
Laat maar zien dat t meer dan 'n verstopping is. Ik heb aangegeven bereid te zijn de helft van de inspectie te betalen, maar ook dat deden ze niet.
Het leverde wel wat op want de verstopping was weg maar is nu weer terug. De vraag is komt dat door een externe of interne oorzaak (verkeerd spul door de plee gespoeld, riool is niet goed, etc) of omdat zij hun werk niet goed hebben gedaan. Tsja, dat weet je alleen door een onafhankelijke inspectie te laten doen. Als blijkt dat zij de fout hebben gemaakt, moeten ze je de inspectie kosten terugbetalen maar anders niet. Ook niet de helft.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

mogelijk is de rioolpijp verzakt en gebroken.
dan komt er aarde in en raakt die verstopt.
als de verstopping wordt opgelost, loopt er later weer nieuwe aarde in.
dus de verstopping is wel opgelost, maar de oorzaak niet verholpen.
maar als de opdracht was een verstopping oplossen, is daar blijkbaar aan voldaan, want u had 3 weken geen last van verstopping.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Viavia schreef:Bedankt voor je reactie. Toch vind ik het knap dat ze wel 140 euro kunnen verdienen in 'n half uur,
Als je denkt dat ze het zo makkelijk verdienen moet je geen moment aarzelen en hetzelfde gaan doen. Ik denk dat je na een maand anders over zo'n tarief denkt.

Viavia

Zojuist wordt ik gebeld door de eigenaar van het bedrijf, dat ik de negatieve recensie van internet moet verwijderen omdat hij anders juridische stappen gaat ondernemen. Ik denk dat de mentaliteit van dit bedrijf nu wel helder is.

witte angora

Ik denk dat dit bedrijf wel eens helemaal gelijk zou kunnen hebben. Het is een eenzijdig verhaal, er is je al op een aantal mogelijkheden gewezen waar het probleem zou kunnen liggen, en toch blijf je doorgaan dat het bedrijf fout zit, dat ze te duur zijn, enzovoorts. Dit komt redelijk in de richting van laster en smaad weet je.

Ik denk dat het verstandiger is dat je even contact opneemt met de redactie om het topic in zijn geheel te verwijderen. Je kunt ook in je openingspost op het uitroepteken klikken, en aangeven dát en waarom je het topic verwijderd wilt hebben.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Viavia schreef:Zojuist wordt ik gebeld door de eigenaar van het bedrijf, dat ik de negatieve recensie van internet moet verwijderen omdat hij anders juridische stappen gaat ondernemen. Ik denk dat de mentaliteit van dit bedrijf nu wel helder is.

Applaus voor het bedrijf.
Eindelijk iemand die werk van maakt en mensen welke hier bedrijven zwart gaan maken , aanpakken.
Over mentaliteit gesproken! :shock:

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Viavia schreef:Zojuist wordt ik gebeld door de eigenaar van het bedrijf, dat ik de negatieve recensie van internet moet verwijderen omdat hij anders juridische stappen gaat ondernemen. Ik denk dat de mentaliteit van dit bedrijf nu wel helder is.
waarom verbaast het u dat een bedrijf juridische stappen wil ondernemen als u een bedrijf zwart maakt op internet?
dat kan omzet en banen kosten en eventueel op een faillissement uitdraaien.
dat ze juridische stappen willen nemen zegt dus niets over het bedrijf.

witte angora

ruud_a schreef: dat ze juridische stappen willen nemen zegt dus niets over het bedrijf.
Het zegt eigenlijk meer over de topicstarter...

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Ben blij dat een bedrijf ook eens juridische stappen gaat ondernemen het woord oplichting wordt hier veel te veel vaak ten onrechte en te gemakkelijk gebruikt.
Het bedrijf heeft de verstopping opgelost echter ligt de oorzaak hoogst waarschijnlijk aan een verwaarloosd/slecht riool.Kan zijn dat er wortels door het riool heen groeien en dan blijft de verstopping
terugkomen.
Bij mij kwam ook steeds de verstopping terug oorzaak wortels door de buis heen,nieuw stuk riool en over was de overlast.

gr Henk

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Mooi. Dat we dit nog mogen meemaken. Dat is dan wel weer een voordeel van een kleiner bedrijf dat geen landelijke bekendheid heeft. De grote jongens gaan uiteindelijk (veelal ten onrechte) door het stof als het in de media komt om maar geen negatieve publiciteit te krijgen, maar een lokaal werkend bedrijf heeft wat dat betreft meer mogelijkheden om mensen wegens smaad aan te klagen.

olaf79

henk51 schreef:Ben blij dat een bedrijf ook eens juridische stappen gaat ondernemen het woord oplichting wordt hier veel te veel vaak ten onrechte en te gemakkelijk gebruikt.
Het bedrijf heeft de verstopping opgelost echter ligt de oorzaak hoogst waarschijnlijk aan een verwaarloosd/slecht riool.Kan zijn dat er wortels door het riool heen groeien en dan blijft de verstopping
terugkomen.
Bij mij kwam ook steeds de verstopping terug oorzaak wortels door de buis heen,nieuw stuk riool en over was de overlast.

gr Henk
Juridsche stappen zijn zeer overdreven. TS zegt niks fout. Hij heeft het niet over oplichting maar vraagt zich af of het normaal is dat zoiets na 3 weken weer verstopt zit. Het lijkt me dat dit onder de vrijheid van meningsuiting valt en het staat het bedrijf vrij hier een reactie te plaatsen met haar visie. Dat doet ze echter niet, wat mij toch wel te denken geeft.

Gesloten