Zou jij ook op een cruise-schip willen wonen?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Consumenneke

Zou jij ook op een cruise-schip willen wonen?

Ongelezen bericht door Consumenneke »

De Amerikaanse vlogger Lynelle heeft uitgelegd hoe zijn voor $799- per maand het grootste deel van haar dagen op een cruise-schip kan wonen. Ze combineert dat met enkele dagen per maand in een hotel. Dat laatste is nodig, omdat ze gebruik maakt van loyaltyprogramma's en andere deal-combinaties. Een soort luxe-vrekkenleven.

Ze is niet uniek. Een Amerikaans stel verhuurt zijn huis en gebruikt de opbrengst om permanent te cruisen. Dat kostte hen aanvankelijk $1250- per maand, maaltijden inbegrepen. Ook zij plakken aanbieding aan aanbieding.

Ben je in staat een reële prijs te betalen, dan is de wooncruise een alternatief.

Een derde optie is een langdurig huurcontract op een residence ship. Een Amerikaanse digital native betaalt $2000 per maand en hij werkt gewoon door aan boord. Als hij eens een maandje aan wal wil blijven, kan hij zijn studio doorverhuren voor circa $4500 per maand.

Als het financieel haalbaar is (dus los van actieprijzen) dan is cruisewonen een aardige mogelijkheid voor gepensioneerden. Je oude dag op zee! Zo komt er bovendien ruimte vrij voor jongere woningzoekenden.

Zou het iets voor jou kunnen zijn?

J. Deltoer

Re: Zou jij ook op een cruise-schip willen wonen?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Neen. Ik blijf lekker mijn groot eensgezinshuis met 5 slaapkamers voor mezelf alleen bezet houden.
Vrij maken van huizen om emigranten in op te vangen mogen zij doen die op partijen stemmen die de instroom niet willen beëindigen.

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

J. Deltoer schreef:
07 jun 2026 13:26
Neen. Ik blijf lekker mijn groot eensgezinshuis met 5 slaapkamers voor mezelf alleen bezet houden.
Vrij maken van huizen om emigranten in op te vangen mogen zij doen die op partijen stemmen die de instroom niet willen beëindigen.
Ehhh iets met spellingscontrole.... :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=RlNhD0oS5pk

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ligt eraan Consumenneke... Ga jij dit zelf doen?

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

StevieNL81 schreef:
07 jun 2026 16:49
Alleen als hij daar een internetconnectie heeft zodat hij hier onzintopics kan blijven openen.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

En nee,ondanks dat mijn vader geboren en getogen is op een schip,word ik zeeziek,plus waarom?
Ik heb een groot huis,met 4 slaapkamers,2 woonkamers,2 toiletten en dergelijke,plus een ruime loods van 400 vierkante meter voor ons beiden

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ik zeg niet dat het onzin topics zijn...maar vraag me wel af wat er precies de bedoeling van is. Ik begrijp dat dit vaag overkomt dus zal het toelichten....

**Aanname alarm**

Ik neem aan dat 99% van de bezoekers van dit forum mensen zijn met een specieke vraag of consumenten probleem. De meeste reacties komen van vaste deelnemers. Als je dus een dergelijke vraag stelt krijg je over het algemeen alleen antwoord van die vaste bezoekers. Das dus een handje vol

Heb je een enquête dat krijg je veel responses... waar je de uiterst positieve en negatieve kan uit filteren om tot een gemiddelde te komen.

Omdat hier slechts enkele reageren en dat ook niet anoniem doen krijg ik steeds meer het gevoel van profiling en vraag ik me echt af wat het doel nu precies is.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

StevieNL81 schreef:
07 jun 2026 20:18
.....ik steeds meer het gevoel van profiling en vraag ik me echt af wat het doel nu precies is......
De vaste reageerders doen allerlei uitspraken over hun privesituatie in de verschillende door Consumenneke gestarte topics. Of het de bedoeling is, is onduidelijk, maar je kan er mooie persoonlijke profielen mee maken.....
Dus pas op wat je prijsgeeft in deze, de vorige en evt volgende topics van Consumenneke.....

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

BL2 schreef:
07 jun 2026 20:47
De vaste reageerders doen allerlei uitspraken over hun privesituatie in de verschillende door Consumenneke gestarte topics. Of het de bedoeling is, is onduidelijk, maar je kan er mooie persoonlijke profielen mee maken.....
Dus pas op wat je prijsgeeft in deze, de vorige en evt volgende topics van Consumenneke.....
Nu zal het nog wel meevallen, maar over 10 jaar als het kabinet Jetten4 aan de macht is (meerderheidscoalitie d66/denk/pro) komt de huisvestingsordnungspolizei op de deur rammen om te melden dat je huis wegens staatsbelang gevorderd gaat worden tbv huisvesting migranten.

Sira

Ongelezen bericht door Sira »

J. Deltoer schreef:
07 jun 2026 21:36
BL2 schreef:
Nu zal het nog wel meevallen, maar over 10 jaar als het kabinet Jetten4 aan de macht is (meerderheidscoalitie d66/denk/pro) komt de huisvestingsordnungspolizei op de deur rammen om te melden dat je huis wegens staatsbelang gevorderd gaat worden tbv huisvesting migranten.
Ik denk eerder dat er een tijd zal komen dat Denk aan de macht zal zijn, omdat er voornamelijk asielzoekers met het Islamitische geloof binnenkomen. Ik hoop het niet mee te maken.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

… en zo verzandt een op zichzelf al zinloos topic (wat: geen consumentenkwestie) in een nog zinlozer politieke discussie.

Ongetwijfeld geen verrassing voor TS… :roll:

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

StevieNL81 schreef:
07 jun 2026 20:18
Ik zeg niet dat het onzin topics zijn...maar vraag me wel af wat er precies de bedoeling van is.
Dat hier een kleine groep overal op reageert, is een correcte waarneming. Het doel van dit forum is echter niet een huiskamer te zijn voor stamgasten.
Dit forum is in de eerste plaats bedoeld voor consumenten die graag willen praten over consumentenkwesties. Daarnaast zijn bedrijven en instanties welkom om zich (bijvoorbeeld met een webcare-account) in discussies te mengen, vragen te beantwoorden en tekst en uitleg te geven.
Er komen consumenten voorbij op zoek naar goede raad. Maar je ziet ook dat de redactie van Radar zelf regelmatig een vraag stelt, vaak naar aanleiding van een actuele kwestie. Dat mogen anderen ook. Op de homepage van Radar wordt aandacht besteed aan actieve discussies. Dat trekt nieuwe bezoekers aan. Op deze manier verjongt het deelnemersbestand en zijn het niet alleen de vaste stamgasten die meedoen. Een levendige gedachtenwisseling (zoals die over hagelslag) is altijd positief, tenzij het een eindeloos welles-nietes wordt.

Overigens: als u een topic onzin vindt, is de beste optie om niet te reageren. Door discussies over de wenselijkheid van een topic en flauwe opmerkingen (soms zelfs over politiek of op de man gericht) ontsporen topics helaas. Zeg liever iets over het onderwerp, begin desgewenst een debat of ga aan dit huisje voorbij. En als een topic niet bevalt, kunt u het gewoon melden.

Als je bang bent voor profiling, kun je sowieso beter niet meedoen. 8)
StevieNL81 schreef:
07 jun 2026 16:49
Ik heb dieptevrees en zou me opgesloten voelen op een boot. De ferry naar Engeland is echter goed te doen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:
Inderdaad, we weten nu al bij wie er een woning gesplitst kan worden, waarbij er in de loods ook nog wel een aantal slaapplekken gemaakt kunnen worden. Om wat te noemen.

Alles zo lezend denk ik dat het nog steeds een goed idee is dat deze TS op mijn negeerlijstje staat.

En gegarandeerd dat alle reageerders morgen een pb krijgen dat dit topic is verwijderd omdat het geen consumentenkwestie is.

Plaats reactie