LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aanbetaling gedaan aan hovenier, na goed contact nu niet meer te bereiken
Aanbetaling gedaan aan hovenier, na goed contact nu niet meer te bereiken
Wij hebben afgelopen juli diverse hoveniers laten komen om ons terras aan te pakken. We hebben een hovenier gekozen die eerder goed werk had geleverd bij vrienden van ons. Hij is geweest, aardige vent. Er volgde een offerte, er volgde een opdrachtbevestiging, alles 'normaal'. Hij vroeg in de mail bij de opdrachtbevestiging om het materiaal aan te betalen aangezien hij een ZZP'er was en niet al het materiaal voor kon schieten. We vonden het een beetje gek, maar hebben 964 euro betaald voor de tegels die we wilden hebben.
We wisten dat de tegels vertraging konden oplopen (dat hadden we van tegelhandelaren gehoord), dus toen hij een week voor de afgesproken datum belde met de onzekerheid over de levertijd van de tegels was er niets vreemds. We hebben 'regulier' contact gehouden via de app. Hij is niet geweest op de afgesproken datum. Daarna hebben we nog verschillende keren contact om een nieuwe datum af te spreken. Van de een op andere dag stopt hij met antwoorden (25 augustus). Ik krijg hem niet meer te pakken (mail, telefoon, sms, app). Ik heb met verschillende nummers gebeld, maar alleen een voicemail. Ik heb wel een vestigingsadres, dat is ook in onze regio.
Ik vind het bijzonder vreemd, maar maak me ook erg ongerust over onze gedane aanbetaling. Wat kan ik doen? Wat zou mijn volgende stap moeten zijn? Graag advies.
We wisten dat de tegels vertraging konden oplopen (dat hadden we van tegelhandelaren gehoord), dus toen hij een week voor de afgesproken datum belde met de onzekerheid over de levertijd van de tegels was er niets vreemds. We hebben 'regulier' contact gehouden via de app. Hij is niet geweest op de afgesproken datum. Daarna hebben we nog verschillende keren contact om een nieuwe datum af te spreken. Van de een op andere dag stopt hij met antwoorden (25 augustus). Ik krijg hem niet meer te pakken (mail, telefoon, sms, app). Ik heb met verschillende nummers gebeld, maar alleen een voicemail. Ik heb wel een vestigingsadres, dat is ook in onze regio.
Ik vind het bijzonder vreemd, maar maak me ook erg ongerust over onze gedane aanbetaling. Wat kan ik doen? Wat zou mijn volgende stap moeten zijn? Graag advies.
-
- Berichten: 32564
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Aanbetaling gedaan aan hovenier, na goed contact nu niet meer te bereiken
Kan het zijn dat hij min of meer failliet is gegaan?
Re: Aanbetaling gedaan aan hovenier, na goed contact nu niet meer te bereiken
Of dat hij even op vakantie is? Al is het dan wel slecht niet een automatisch bericht terug te laten sturen. Of misschien is ie wel ziek. Het is pas een week, heb geduld.
hebra98
vindt dit leuk
Re: Aanbetaling gedaan aan hovenier, na goed contact nu niet meer te bereiken
Ga anders eens langs (voor een indruk ter plaatse en een goed gesprek, wel te verstaan).
-
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Aanbetaling gedaan aan hovenier, na goed contact nu niet meer te bereiken
Als het adres in de regio is, ga even langs. En het is vakantietijd!
Re: Aanbetaling gedaan aan hovenier, na goed contact nu niet meer te bereiken
Als iemand 1000 euro heeft betaald, er allerhande toezeggingen niet worden nagekomen en ineens al een week lang geen enkel contact meer mogelijk is, dan vind ik een (t)huisbezoek alleszins gerechtvaardigd. Welke andere kanalen dan de al geprobeerde (mail, telefoon, sms, app) zou je nog adviseren?
Re: Aanbetaling gedaan aan hovenier, na goed contact nu niet meer te bereiken
TS kan op Google maps goed zien wat voor soort gebouw het vestigingsadres is. Probleem opgelost
Re: Aanbetaling gedaan aan hovenier, na goed contact nu niet meer te bereiken
Het is niet alleen dat, het begint natuurlijk al met het zonder afmelding niet op komen dagen op het afgesproken moment. Als ik dan 1 en 1 en 1 en 1 bij elkaar optel.... dan kán er nog steeds sprake zijn van alleen maar slechte communicatie, maar mijn ervaring is andersPietertjeTwee schreef: ↑02 sep 2020 12:35Ik vind een week geen contact wel meevallen. Daar kunnen allerlei legitieme redenen voor zijn. Maar goed, daar kunnen we natuurlijk van mening over verschillen.
Re: Aanbetaling gedaan aan hovenier, na goed contact nu niet meer te bereiken
Ik zou adviseren toch even langs te gaan bij dit huisadres en gewoon beschaafd informatie zoeken.
Als deze ZZPér betrouwbaar is, heeft hij daar vast geen probleem mee.
als hij er wel een probleem mee heeft, zou ik het niet vertrouwen en weet hij dat u zijn adres heeft.
Als deze ZZPér betrouwbaar is, heeft hij daar vast geen probleem mee.
als hij er wel een probleem mee heeft, zou ik het niet vertrouwen en weet hij dat u zijn adres heeft.
Re: Aanbetaling gedaan aan hovenier, na goed contact nu niet meer te bereiken
Hé, dat is mijn normale zakelijke werkwijze
Erthanax
vindt dit leuk