| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Abonnement op sportschool
Abonnement op sportschool
Mijn (ex)vrouw heeft meer dan een jaar geleden een proefabonnement afgesloten bij een sportschool (Sportiom Den Bosch). Na een paar keer geweest te zijn was het niet haar ding en ze is ook niet meer gegaan. Een maand of 2 terug kwam ik er achter dat op een of andere manier dit proefabonnement blijkbaar is omgezet naar een gewoon abonnement omdat er iedere maand 60 Euro van mijn rekening wordt afgeschreven.
Tijdens een telefoontje naar de sportschool werd mij verteld dat dat altijd zo was en dat zij dan destijds aan had moeten geven dat het bij een proefabonnement bleef en opzeggen. Nu zal dat best in de kleine lettertjes gestaan hebben en daar ga ik ook geen woordenwisseling over aan maar op de vraag hoe ik nu van dit abonnement af kan komen werd mij verteld dat ik dan naar de sportschool moet komen om een "opzegformulier" in te vullen en te laten ondertekenen door mijn ex-vrouw.
Nu is mijn vraag : Kan men mij verplichten op te zeggen via een speciaal formulier waarvoor ik eerst naar die sportschool moet rijden ? of kan ik volstaan met een (aangetekende) brief waarbij ik het abonnement opzeg. Daar ik de voorwaarden niet ken ga ik met een maandelijkse afschrijving even uit van een opzegtermijn van een maand.
Tijdens een telefoontje naar de sportschool werd mij verteld dat dat altijd zo was en dat zij dan destijds aan had moeten geven dat het bij een proefabonnement bleef en opzeggen. Nu zal dat best in de kleine lettertjes gestaan hebben en daar ga ik ook geen woordenwisseling over aan maar op de vraag hoe ik nu van dit abonnement af kan komen werd mij verteld dat ik dan naar de sportschool moet komen om een "opzegformulier" in te vullen en te laten ondertekenen door mijn ex-vrouw.
Nu is mijn vraag : Kan men mij verplichten op te zeggen via een speciaal formulier waarvoor ik eerst naar die sportschool moet rijden ? of kan ik volstaan met een (aangetekende) brief waarbij ik het abonnement opzeg. Daar ik de voorwaarden niet ken ga ik met een maandelijkse afschrijving even uit van een opzegtermijn van een maand.
Re: Abonnement op sportschool
Dat is de sleutelzin. Vraag die voorwaarden even op of kijk op hun website. Bij de meeste sportscholen kan je slechts jaarlijks opzeggen en niet maandelijks.bprosman schreef:Daar ik de voorwaarden niet ken ga ik met een maandelijkse afschrijving even uit van een opzegtermijn van een maand.
Dit soort dingen behoort allang niet meer tot de "kleine lettertjes" bij bijna alles waar het woordje "proef" voorstaat. Standaard is dat als je niet tijdig opzegt het proef"dinges" stilzwijgend wordt omgezet naar vast. Dat geldt voor kranten, tijdschriften, sportscholen, tennisclubs, mobiele telfoons, internet etc. etc.Nu zal dat best in de kleine lettertjes gestaan hebben en daar ga ik ook geen woordenwisseling over aan
Er zit wel een wetswijziging aan te komen maar die betreft opzegging op kortere termijn na een langdurig lidmaatschap, dus voor u niet echt een oplossing vrees ik.
Het beste advies is om even de AV door te lezen en de opzegtermijn en -vorm die daarin staat te volgen tenzij die onevenredig bezwarend is. (bijv. "Opzegging geschiedt alleen na amputatie van het linkerbeen of overlijden waarbij een schadevergoeding van €40000 gestort dient te worden")
Makkelijker kan wel, leuker in dit geval helaas niet.
Bedankt voor de reactie, kan ik ook nog iets met het feit dat het van mijn rekening afgeschreven wordt en wij inmiddels gescheiden zijn ? (Dit in geval dat ik alleen jaarlijks op zou kunnen zeggen).
Je bent al een tijd gescheiden en nog word het van
jou rekening af geschreven !?
jou rekening af geschreven !?
Ik dacht dat jij al 3 jaar gescheiden was. Heb je zelf geschreven op een ander topic
En volgens dit topic was je iets langer dan een jaar geleden nog samen???Ik KAN niet eens voor 2 personen betalen daar ik sinds 3 jaar gescheiden ben
Ja EN ? En dan kan mag het niet meer van mijn rekening afgeschreven worden ?.Ik dacht dat jij al 3 jaar gescheiden was. Heb je zelf geschreven op een ander topic
De vraag was... kan ik daar wat mee als ik van een eventueel jaarabbo af wil.
@FrenchyMijn (ex)vrouw heeft meer dan een jaar geleden een proefabonnement afgesloten bij een sportschool (Sportiom Den Bosch).
Waar staat dat we nog samen waren toen dit afgesloten werd ?
Dus jij laat jouw ex-vrouw, waar je op dat moment al 2 jaar van gescheiden was, een abo op jOUW kosten afsluiten, een abo waar je een 60 eu per mnd voor betaald?
Nu snap ik dat je 260 eu per mnd aan zorgpremie betaald, jouw ex staat nog bij jou erop. (kun je trouwens helemaal terug krijgen als je datum van scheiding doorgeeft aan zorgverzekeraar...)
Nu snap ik dat je 260 eu per mnd aan zorgpremie betaald, jouw ex staat nog bij jou erop. (kun je trouwens helemaal terug krijgen als je datum van scheiding doorgeeft aan zorgverzekeraar...)
hier dus...bprosman schreef:Bedankt voor de reactie, kan ik ook nog iets met het feit dat het van mijn rekening afgeschreven wordt en wij inmiddels gescheiden zijn ? (Dit in geval dat ik alleen jaarlijks op zou kunnen zeggen).
-
electomonteur
gescheiden en dat is via de rechter gebeurd ????
vraag me af of je nog moet betalen voor haar
weet je waar ze woont ?
zo niet gewoon de afschrijvingen terug laten boeken en een selectieve blokkade aan vragen voor hun
krijg je wel rekeningen van (op naam van je ex) en die stuur je naar haar of terug met geadresseerde onbekend
duurt even maar de gerechtelijke uitspraak op scheiding is dat zij niet meer bij jou woont dus verhuist is en laat de sportschool maar uit zoeken al je niet weet waar ze woont
vraag me af of je nog moet betalen voor haar
weet je waar ze woont ?
zo niet gewoon de afschrijvingen terug laten boeken en een selectieve blokkade aan vragen voor hun
krijg je wel rekeningen van (op naam van je ex) en die stuur je naar haar of terug met geadresseerde onbekend
duurt even maar de gerechtelijke uitspraak op scheiding is dat zij niet meer bij jou woont dus verhuist is en laat de sportschool maar uit zoeken al je niet weet waar ze woont
Kennelijk gaat iedereen er hier van uit dat als je gescheiden bent of gaat scheiden je meteen moet beginnen met elkaar de hersens inslaan , het huis uit zetten, rekeningen blokkeren , je salaris uitgeven aan advokaten en wat nog meer. Mensen.. HET KAN OOK ANDERS !!!
Ja en ik spreek dr nog wekelijks.weet je waar ze woont ?
Wie zou anders een scheiding in NL uit moeten spreken ?gescheiden en dat is via de rechter gebeurd ????
JA ! Wat is daar het probleem ?. Zoals ik al schreef , het is begonnen met een proefabonnement waarvan het niet de bedoeling was dat het omgezet zou worden in een maand/jaar whatever abonnement maar dat is nu eenmaal gebeurt. **** happens. Nu verder, ik wil er van af dus mijn vraag is : "Kan ik het feit van scheiding gebruiken om onder een eventueel jaarabonnement uit te komen". Misschien niet netjes maar ik stel de vraag toch.Dus jij laat jouw ex-vrouw, waar je op dat moment al 2 jaar van gescheiden was, een abo op jOUW kosten afsluiten, een abo waar je een 60 eu per mnd voor betaald?
bprosman schreef:JA ! Wat is daar het probleem ?. Zoals ik al schreef , het is begonnen met een proefabonnement waarvan het niet de bedoeling was dat het omgezet zou worden in een maand/jaar whatever abonnement maar dat is nu eenmaal gebeurt. **** happens. Nu verder, ik wil er van af dus mijn vraag is : "Kan ik het feit van scheiding gebruiken om onder een eventueel jaarabonnement uit te komen". Misschien niet netjes maar ik stel de vraag toch.
Natuurlijk kan jij daar onderuit door het niet meer van JOU bankrekening te laten afschrijven en zal het van je ex vrouw haar rekening worden afgeschreven.
Niemand heeft het hier over hersens inslaan, scheiden betekend dat je van elkaar af bent dus ook financieel niet voor elkaar hoeft op te komen mits er kinder/partner alimentatie is vast gesteld.bprosman schreef:Kennelijk gaat iedereen er hier van uit dat als je gescheiden bent of gaat scheiden je meteen moet beginnen met elkaar de hersens inslaan , het huis uit zetten, rekeningen blokkeren , je salaris uitgeven aan advokaten en wat nog meer. Mensen.. HET KAN OOK ANDERS !!!
Je salaris uitgeven aan advokaten, voor wat ?
Hoop dat je nu ook reageerd op het topic van zorgverzekeringen.
En waarschijnlijk is het gewoon omgezet tot een jaarabbonnement en kun je daar dus niet onderuit, tijdig opzeggen !
Prima dan weet ik dat.En waarschijnlijk is het gewoon omgezet tot een jaarabbonnement en kun je daar dus niet onderuit, tijdig opzeggen !
Dat is niet de oplossing die we zoeken , ik (en zij ook) wil van dat abonnement af.Natuurlijk kan jij daar onderuit door het niet meer van JOU bankrekening te laten afschrijven en zal het van je ex vrouw haar rekening worden afgeschreven.
Dat het niet HOEFT is mij geheel duidelijk , echter krijg ik hier de indruk dat het dan ook niet meer MAG gezien alle reactiesscheiden betekend dat je van elkaar af bent dus ook financieel niet voor elkaar hoeft op te komen mits er kinder/partner alimentatie is vast gesteld.
Op die polis kom ik terug in het desbetreffende topic als ik hem opgezocht heb en bekeken.
De reactie van Newmikey had ik nog het meeste aan en ik ben begonnen met de alg. voorwaarden op te vragen.
Laatst gewijzigd door bprosman op 20 sep 2011 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bor Komorovski
Dit riekt naar een abonnement met stilzwijgende verlenging. En dat is door de nieuwste Nederlandse en Europese wetgeving aan banden gelegd.
Het komt namelijk zeer veel voor, met name bij kranten en tijdschriften, dat er op deze manier mensen op een misleidende manier abonnee worden gemaakt. Zelf ben ik er ook een keer ingetrapt. Er werd me zelfs verteld door de verkoper dat ze me tijdig zouden waarschuwen als het proefabonnement zou aflopen en dat ze me zouden vragen of ik het wilde omzetten in een echt abonnement. Niks van dat alles, nooit een brief gekregen, wel stilzwijgend verlengd. Toen ik boos de krant belde zeiden ze dat ze ook niet konden nagaan wat de verkoper tegen mij had gezegd.
Dat soort praktijken is dus in de wet bestempeld als ‘oneerlijke handelspraktijken’. Met andere woorden: proefabonnementen gevolgd door stilzwijgende verlenging mogen in principe niet meer. Niet alleen kan je dit betwisten maar kan je ook de sportschool dreigen een klacht in te dienen bij de Consumentenautoriteit. Die kan de sportschool zelfs een boete opleggen.
Het komt namelijk zeer veel voor, met name bij kranten en tijdschriften, dat er op deze manier mensen op een misleidende manier abonnee worden gemaakt. Zelf ben ik er ook een keer ingetrapt. Er werd me zelfs verteld door de verkoper dat ze me tijdig zouden waarschuwen als het proefabonnement zou aflopen en dat ze me zouden vragen of ik het wilde omzetten in een echt abonnement. Niks van dat alles, nooit een brief gekregen, wel stilzwijgend verlengd. Toen ik boos de krant belde zeiden ze dat ze ook niet konden nagaan wat de verkoper tegen mij had gezegd.
Dat soort praktijken is dus in de wet bestempeld als ‘oneerlijke handelspraktijken’. Met andere woorden: proefabonnementen gevolgd door stilzwijgende verlenging mogen in principe niet meer. Niet alleen kan je dit betwisten maar kan je ook de sportschool dreigen een klacht in te dienen bij de Consumentenautoriteit. Die kan de sportschool zelfs een boete opleggen.
Bor Komorovski schreef:Dit riekt naar een abonnement met stilzwijgende verlenging. En dat is door de nieuwste Nederlandse en Europese wetgeving aan banden gelegd.
Klok....klepel
-
Ad Verkaad
Beste Bor, het bovenstaande is - kort gezegd - flauwekul.Bor Komorovski schreef:Dit riekt naar een abonnement met stilzwijgende verlenging. En dat is door de nieuwste Nederlandse en Europese wetgeving aan banden gelegd.
Voor nieuwe overeenkomsten geldt, dat stilzwijgende verlenging voor bepaalde tijd niet meer mag met ingang van 1 december 2011. Voor reeds bestaande overeenkomsten geldt, dat stilzwijgende verlenging voor bepaalde tijd niet meer mag met ingang van 1 december 2012. Vanaf die data mag alleen nog voor onbepaalde tijd stilzwijgend worden verlengd, en dat houdt in dat er dan maandelijks kan worden opgezegd.
Het verhaal over de Consumentenautoriteit slaat als de spreekwoordelijke tang op het spreekwoordelijke varken.
-
Bor Komorovski
Ik stel het op prijs als iemand me verbetert, je toon staat me echter niet aan.