Beste TrosRadar leden,
Wij hebben nu al een tijdje problemen met onze woning en we weten niet precies meer wat we het beste kunnen doen.
Allereerst zal ik een korte samenvatting geven van onze huidige situatie:
- Huis gekocht in 2006;
- Veel problemen in huis met o.a. lekkages;
- Bedrijf heeft vaak geprobeerd dit probleem op te lossen door vocht te meten/reparateurs te sturen;
- Ondanks alle mislukte pogingen weigeren ze geld terug/nieuw huis te geven;
- In 2010 tijdelijk verhuisd op hun kosten (huur, water, elektriciteit) voor ongeveer 5 maanden;
- Nadat we weer waren terug verhuisd, niks veranderd nog altijd alle problemen aanwezig;
- Weer talloze vochtmetingen en reparateurs. Zelfs de muur in onze wc gesloopt;
- In 2012 alweer tijdelijk verhuisd (6 maanden) op hun kosten (kasten etc. waterschade weggegooid);
------------------------
- € 5000,- gevraagd aan bedrijf om nieuwe kasten te kopen, geweigerd. Willen ons max. 3500 geven;
- Binnenkort alweer terug verhuizen naar oude huis.
------------------------
De laatste twee zinnen tussen de streepjes is waar wij ons nu bevinden.
Nou hebben wij ontzettend veel geleden door de verhuizingen etc.
Vooral mijn moeder blijft maar huilen van de stress.
Mijn ouders zijn ontzettend aardige mensen, maar ik vind dat ze nu wat harder mogen optreden.
Desnoods doe ik het.
Mijn vraag luidt nu:
Wat voor actie kunnen wij het beste ondernemen?
En is het slim om een schadevergoeding te eisen of juist niet?
Ik kijk uit naar reacties, alle hulp is welkom!
Alvast bedankt!
Asahi
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Advies nodig!
Re: Advies nodig!
lid van vereniging eigen huis?die kunnen wellicht helpen. Bouwkundig onderzoek laten doen en controle op oplevering. Anders zelf regelen, en ja kost geld. Is het mis nog steeds is dat terug te eisen. Ik begrijp dat het om nieuwbouw gaat?
Dan bouwer als dat nog niet gebeurd is formeel in gebreke stellen, alles uiteraard schriftelijk/mail. en wellicht gewoon een advokaat erop, hopelijk is er een rechtsbijstandsverzekering.
Dan bouwer als dat nog niet gebeurd is formeel in gebreke stellen, alles uiteraard schriftelijk/mail. en wellicht gewoon een advokaat erop, hopelijk is er een rechtsbijstandsverzekering.