Ik waardeer de moeite die jullie doen om de wettelijke garantie te promoten, zelfs met een voorbeeld brief, maar in de praktijk heb je daar niet veel aan, zolang je in Nederland je recht niet kan halen zonder exorbitante bedragen kwijt te zijn aan advocatuur en rechtbank.
Is het niet mogelijk, en kan Trosradar dat niet eens aankaarten, dat er een soort van snelrecht komt voor dit soort simpele rechten. Veel bedrijven laten het elke keer maar weer op een proces aankomen, en rekenen erop dat de klanten voor kleinere bedragen < 500euro toch niet durven procederen? Je loopt uiteindelijk meer financieel risico dan het betwiste bedrag, bent zeker een half jaar bezig, het kost je vakantie-uren/dagen, veel frustratie stress en dergelijke.
Wie van U op dit forum gaat procederen voor een garantie akkefietje van 75 euro ? Niemand toch ? En wie heeft er na het schrijven van zo'n voorbeeld brief de reactie gehad van " oh sorry, u heeft gelijk, wij hadden de wet niet gelezen, u krijgt uw product gratis vervangen" , zonder hulp van een advocaat ?
Juist dit soort garantiezaken zijn heel simpel, de klant wint altijd, binnen de voorwaarden die de wet eist natuurlijk.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Adviezen Pim de Vos
Re: Adviezen Pim de Vos
[quote][/quote]Wie van U op dit forum gaat procederen voor een garantie akkefietje van 75 euro ? Niemand toch ?
Ik wel. Maar wie is in 's-hemelsnaam Pim de Vos??
Ik wel. Maar wie is in 's-hemelsnaam Pim de Vos??
Re: Adviezen Pim de Vos
priewjet schreef: Ik wel. Maar wie is in 's-hemelsnaam Pim de Vos??
Dit is Pim de Vos.
http://www.trosradar.nl/radarhulp/
In opdracht van Radar heeft mr. Pim de Vos samen met zijn collega's ruim 30 nieuwe voorbeeldbrieven opgesteld. Deze zijn te gebruiken voor uiteenlopende consumentenproblemen. U kunt ze vanaf nu aan uw specifieke situatie aanpassen en gratis downloaden.