| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Apotheek verstrekt ongevraagd email adres aan bureau
-
Frits_Vleuten
Apotheek verstrekt ongevraagd email adres aan bureau
Mijn apotheek blijkt mijn email adres verstrekt te hebben aan een onderzoeksbureau. Ten behoeve van een klant tevredenheid enquete.
Het bureau benadert mij en ik ben zeer verbaasd dat zij mijn mail adres in verband kunnen brengen met mijn apotheek.
Navraag bij de apotheek blijkt, dat zij beweren eerder een mail te hebben gezonden waarin zij aankondigen mijn gegevens te verstrekken aan dat bureau. Als ik dat NIET wil moest ik dat aangeven.
Over die handelswijze ben ik absoluut niet te spreken:
Ten eerste is het te zot voor woorden dat IK actie moet ondernemen als ik mijn privacy wil beschermen.
Ten tweede heb ik die mail niet ontvangen of is in een spam box gekomen zodat ik er niet eens op KAN reageren. Maar dit tweede punt is eigenlijk al niet van belang gezien het eerste.
Mijn vraag: is het geoorloofd dat mijn apotheek op deze manier met mijn gegevens omgaat?
Ik voel mij ernstig geschaad in het vertrouwensgevoel dat ik over mijn apotheek had.
Het bureau benadert mij en ik ben zeer verbaasd dat zij mijn mail adres in verband kunnen brengen met mijn apotheek.
Navraag bij de apotheek blijkt, dat zij beweren eerder een mail te hebben gezonden waarin zij aankondigen mijn gegevens te verstrekken aan dat bureau. Als ik dat NIET wil moest ik dat aangeven.
Over die handelswijze ben ik absoluut niet te spreken:
Ten eerste is het te zot voor woorden dat IK actie moet ondernemen als ik mijn privacy wil beschermen.
Ten tweede heb ik die mail niet ontvangen of is in een spam box gekomen zodat ik er niet eens op KAN reageren. Maar dit tweede punt is eigenlijk al niet van belang gezien het eerste.
Mijn vraag: is het geoorloofd dat mijn apotheek op deze manier met mijn gegevens omgaat?
Ik voel mij ernstig geschaad in het vertrouwensgevoel dat ik over mijn apotheek had.
Re: Apotheek verstrekt ongevraagd email adres aan bureau
ach, u kunt in ieder geval uw ontevredenheid kwijt in die enquete.
dat is dan weer een voordeel.
u kunt ook overstappen naar een andere apotheek, indien aanwezig natuurlijk.
ook dat geeft een duidelijk beeld over uw tevredenheid.
of het is toegstaan, durf ik niet te zeggen, maar u kunt er altijd een klacht over indienen bij een of andere toezichthouder.
veel wijzer zult u daar waarschijnlijk echter niet van worden.
uw mening te kennen geven door een andere apotheker te zoeken lijkt me de beste actie.
dat is dan weer een voordeel.
u kunt ook overstappen naar een andere apotheek, indien aanwezig natuurlijk.
ook dat geeft een duidelijk beeld over uw tevredenheid.
of het is toegstaan, durf ik niet te zeggen, maar u kunt er altijd een klacht over indienen bij een of andere toezichthouder.
veel wijzer zult u daar waarschijnlijk echter niet van worden.
uw mening te kennen geven door een andere apotheker te zoeken lijkt me de beste actie.
-
F.van Holten
De apotheker schriftelijk op de hoogte stellen, dat u dit niet wenst, en het adres bij deze zaak laten verwijderen.
De andere kant is dat mij apo.mij mailt wanneer onze herhaal medicijnen kunnen worden opgehaalt, misschien zo ook bij u.
Maar ongevraagd mag u adres niet worden doorgegeven.
De andere kant is dat mij apo.mij mailt wanneer onze herhaal medicijnen kunnen worden opgehaalt, misschien zo ook bij u.
Maar ongevraagd mag u adres niet worden doorgegeven.
@ Frits,
Je hoeft toch niet mee te doen aan die enquete?
Ik heb een paar maanden geleden ook zoiets gehad.
Gewoon verwijderen uit je mail en klaar toch?
Wat maak je je druk kerel (om niets).
Je hoeft toch niet mee te doen aan die enquete?
Ik heb een paar maanden geleden ook zoiets gehad.
Gewoon verwijderen uit je mail en klaar toch?
Wat maak je je druk kerel (om niets).
Ik vraag mij af waarom je überhaupt je mail adres aan je apotheek zou geven. Als je dat al doet, dan staat er vaak wel in de algemene voorwaarden wat ze met je gegevens kunnen doen.