| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Auto remt niet, en nu?
-
bloembloem1973
Auto remt niet, en nu?
Bij wie kan ik terecht en wie is er eventueel schuldig/verantwoordelijk voor de kosten?
Mijn auto had net 2 maanden geleden een APK keuring en een grote beurt gekregen. Alles prima, slechts nieuwe bandjes er onder en klaar. (Auto is 10 jaar oud en ALTIJD TIJDIG onderhouden via de dealer. Dit jaar voor het eerst naar de Kwikfit gegaan.)
Vervolgens rijd ik op de weg en moet stoppen voor rood. Ik schakel terug naar de 2 en wil bijremmen maar helaas.....ik hoor heel veel herrie en de remmen van mijn auto doen het niet! Ondanks het nog snel aantrekken vd handrem bots ik tegen mijn voorligger.
En daar sta je dan, want hoe kan het dat de remmen het niet doen? Kan dat zomaar bij elke auto gebeuren op elk moment ( in dat geval gaat toch geen mens meer in een auto rijden??) Ik had dood kunnen zijn of iemand anders dood kunnen rijden.
Dan de afwikkeling.....wie gaat mij nu helpen hiermee? Kan ik de garage aansprakelijk stellen ( m.a.w. kan het zijn dat remmen in 2 maanden tijd dusdanig kapot gaan dat ze het niet meer doen? Hebben zij iets over het hoofd gezien c.q. niet gemeld? Ik heb er nog geen 800 km mee gereden in die 2 maanden) Wie kan ik aansprakelijk stellen voor remmen die het niet doen en voor mij schade?
Volgens de rechtbijstandverzekering wordt het heel lastig. Met andere woorden: ik kan mijn schade zelf gaan betalen en moet de rest van mijn leven met het openbaar vervoer want blijkbaar kan geen mens ter wereldd mij garanderen dat de remmen van een auto altijd behoren te werken als je het goed onderhoud.
HELP! wat nu? Ik heb geen auto en geen hulp maar wel veel kosten waar ik niets aan kan doen..........
Mijn auto had net 2 maanden geleden een APK keuring en een grote beurt gekregen. Alles prima, slechts nieuwe bandjes er onder en klaar. (Auto is 10 jaar oud en ALTIJD TIJDIG onderhouden via de dealer. Dit jaar voor het eerst naar de Kwikfit gegaan.)
Vervolgens rijd ik op de weg en moet stoppen voor rood. Ik schakel terug naar de 2 en wil bijremmen maar helaas.....ik hoor heel veel herrie en de remmen van mijn auto doen het niet! Ondanks het nog snel aantrekken vd handrem bots ik tegen mijn voorligger.
En daar sta je dan, want hoe kan het dat de remmen het niet doen? Kan dat zomaar bij elke auto gebeuren op elk moment ( in dat geval gaat toch geen mens meer in een auto rijden??) Ik had dood kunnen zijn of iemand anders dood kunnen rijden.
Dan de afwikkeling.....wie gaat mij nu helpen hiermee? Kan ik de garage aansprakelijk stellen ( m.a.w. kan het zijn dat remmen in 2 maanden tijd dusdanig kapot gaan dat ze het niet meer doen? Hebben zij iets over het hoofd gezien c.q. niet gemeld? Ik heb er nog geen 800 km mee gereden in die 2 maanden) Wie kan ik aansprakelijk stellen voor remmen die het niet doen en voor mij schade?
Volgens de rechtbijstandverzekering wordt het heel lastig. Met andere woorden: ik kan mijn schade zelf gaan betalen en moet de rest van mijn leven met het openbaar vervoer want blijkbaar kan geen mens ter wereldd mij garanderen dat de remmen van een auto altijd behoren te werken als je het goed onderhoud.
HELP! wat nu? Ik heb geen auto en geen hulp maar wel veel kosten waar ik niets aan kan doen..........
Re: Auto remt niet, en nu?
u zou de remmen kunnen laten bekijken door een garage.bloembloem1973 schreef:Bij wie kan ik terecht en wie is er eventueel schuldig/verantwoordelijk voor de kosten?
dat kan uitsluitsel geven over de oorzaak.
misschien de ANWB of zo voor een garantie van een onafhankleijk onderzoek.
is er trouwens geen onderzoek door de politie of de verzekeringsmaatschappij gedaan naar uw remmen?
verder kan ik u aanraden een paar goede wandelschoenen te kopen, want er is geen enkele garantie dat de remmen in het openbaar vervoer, wel goed zullen werken.
-
Leo The Emperor
Dit wordt inderdaad erg lastig, zo niet onmogelijk
Je moet allereerst aantonen dat de remmen een technisch defect hebben en dat het ongeluk niet aan je eigen onoplettendheid te wijten is.
Stel, je kunt aantonen dat de remmen technisch gezien niet in orde zijn ,dan zou je nog moeten aantonen dat dit komt door slijtage. Het kan immers ook zo zijn dat iemand anders in de nachtelijke uren je remmen heeeft gesaboteerd, .
Stel dat je kunt bewijzen dat dit door slijtage komt, dan zul je nog moeten bewijzen dat dit 2 maanden geleden al zo zichtbaar was, dat de Kwikfit hier de auto op had moeten afkeuren.
Onmogelijke Quest.
Je moet allereerst aantonen dat de remmen een technisch defect hebben en dat het ongeluk niet aan je eigen onoplettendheid te wijten is.
Stel, je kunt aantonen dat de remmen technisch gezien niet in orde zijn ,dan zou je nog moeten aantonen dat dit komt door slijtage. Het kan immers ook zo zijn dat iemand anders in de nachtelijke uren je remmen heeeft gesaboteerd, .
Stel dat je kunt bewijzen dat dit door slijtage komt, dan zul je nog moeten bewijzen dat dit 2 maanden geleden al zo zichtbaar was, dat de Kwikfit hier de auto op had moeten afkeuren.
Onmogelijke Quest.
-
witte angora
Bij mij werkt de kristallen bol niet, helaas. Ik snap je frustratie en je onzekerheid, want je moet in principe blindelings op je remmen kunnen vertrouwen, ja toch? Maar wat er precies aan de hand is kan alleen een technisch onderzoek uitwijzen.bloembloem1973 schreef: En daar sta je dan, want hoe kan het dat de remmen het niet doen? .
De enige vraag die ik weet te stellen is: zat er voldoende remolie in, en zo ja, wanneer is die voor het laatst vervangen?
Vraag 1: Wat zegt Kwikflut?Mijn auto had net 2 maanden geleden een APK keuring en een grote beurt gekregen
Vraag 2: je hebt dus een rekening zwart op wit, dat bij de auto een grote beurt gedaan is?
-
F.van Holten
Eenvoudige vraagje, waarom remde de remmen niet ?
Dat heb ik nog niet gelezen.
ik ben bang, dat dat niet is onderzocht.F.van Holten schreef:Eenvoudige vraagje, waarom remde de remmen niet ?
hoewel dit mij verbaast.
je zou verwachten dat een verzekeringsmaatschappij dit wel graag zou weten.
-
F.van Holten
En TS !
ja, maar dat is nu juist degene, die het blijkbaar NIET heeft laten onderzoeken.F.van Holten schreef:En TS !
-
langste adem
Ik heb vroeger weleens gehad dat ik op de snelweg reed en toen ging er opeens een auto vanaf de vluchtstrook naar links terwijl hij heel erg langzaam reed waardoor ik heel hard moest remmen en toen werkten mijn remmen ook niet meer : de remblokken waren totaal versleten bleek achteraf, en het geluid wat je hoorde was ijzer op ijzer. Terwijl ik eerder totaal geen problemen had, het was juist die noodstop die het veroorzaakte.
De APK is een momentopname en op het moment van de APK goedkeuring kun je best versleten remblokken hebben gehad. (Als de remblokken nog net dik genoeg zijn om door de keuring heen te komen zou er een opmerking op je keuringsrapport moeten staan)
Mijn persoonlijke ervaring met kwik-fit is overigens dat je al heel snel nieuwe remblokken (of zelfs nieuwe remschijven) / banden of uitlaten aanbevolen wordt, dat zijn immers de dingen waar kwikfit op verdient.
De APK is een momentopname en op het moment van de APK goedkeuring kun je best versleten remblokken hebben gehad. (Als de remblokken nog net dik genoeg zijn om door de keuring heen te komen zou er een opmerking op je keuringsrapport moeten staan)
Mijn persoonlijke ervaring met kwik-fit is overigens dat je al heel snel nieuwe remblokken (of zelfs nieuwe remschijven) / banden of uitlaten aanbevolen wordt, dat zijn immers de dingen waar kwikfit op verdient.
Precies. Kwikfit weet bij wijze van spreken bij spliksplinternieuwe auto's nog wel slechte lampen, uitlaten en banden te vinden. De oorzaak lijkt me dan ook iets anders dan versleten remblokken (mocht dat wel zo zijn, dan moet je bij de Kwikfit aankaarten dat hun medewerkers te weinig sales genererenlangste adem schreef: Mijn persoonlijke ervaring met kwik-fit is overigens dat je al heel snel nieuwe remblokken (of zelfs nieuwe remschijven) / banden of uitlaten aanbevolen wordt, dat zijn immers de dingen waar kwikfit op verdient.
Ik had vorige maand exact hetzelfde, oorzaak, gat in remslang. Eigen schuld dikke bult.
gat in remslang veroorzaakt geen herrie bij rempoging.
Bij schijfremmen kun je dat vaak ook zo al wel zien.Het kan maar zo zijn dat Kwikfit de wielen er niet eens af heeft gehad om de remmerij te controleren
Om aansprakelijk van de garage te kunnen aantonen moet er verwijtbaar en aantoonbaar door hun iets fout zijn gedaan. Dat lijkt me lastig.
Dat TS concludeert dat dit iedereen kan overkomen lijkt me op zich juist. Je kunt pech hebben en techniek kan je altijd in de steek laten. Gelukkig gebeurd het heel weinig. Dat je daarom met ov moet gaan lijkt me wat voorbarig want bussen zijn ook niet veilig.
Lopen is ook geen optie. Er kan zomaar een gek een baksteen naar je hoofd slingeren, om maar eens wat te noemen.
Dat TS concludeert dat dit iedereen kan overkomen lijkt me op zich juist. Je kunt pech hebben en techniek kan je altijd in de steek laten. Gelukkig gebeurd het heel weinig. Dat je daarom met ov moet gaan lijkt me wat voorbarig want bussen zijn ook niet veilig.
Lopen is ook geen optie. Er kan zomaar een gek een baksteen naar je hoofd slingeren, om maar eens wat te noemen.
-
rozemarijntje
Dat kan ineens gebeuren!
Wij hadden auto van nog geen half jr oud,ik dacht mijn man rijd door grind,ik kijk zie hem zachtjes aan. Handrem trekken,ik zeg wat doe je nou ff niet nu..oke
Rijden wijk in...uh remmen,abs hele zooi wat er tegenwoordig aan veiligheid opzit,kapot!!!!
Knap dat ie zo rustig handelde,maar auto nog geen half jr,weinig km...zegt dus niks.
Het abs en nog wat systeem was kapot,die in horen te grijpen,later bleek na ons,veel suto,s gelijk gecontroleerd fabrieksfout!!
Ik ben er dus heelhuids van afgekomen...
Wil alleen zeggen,je suto kAn jong zijn,oud,net nagekeken,iets kan het zo begeven...
Wij hadden auto van nog geen half jr oud,ik dacht mijn man rijd door grind,ik kijk zie hem zachtjes aan. Handrem trekken,ik zeg wat doe je nou ff niet nu..oke
Rijden wijk in...uh remmen,abs hele zooi wat er tegenwoordig aan veiligheid opzit,kapot!!!!
Knap dat ie zo rustig handelde,maar auto nog geen half jr,weinig km...zegt dus niks.
Het abs en nog wat systeem was kapot,die in horen te grijpen,later bleek na ons,veel suto,s gelijk gecontroleerd fabrieksfout!!
Ik ben er dus heelhuids van afgekomen...
Wil alleen zeggen,je suto kAn jong zijn,oud,net nagekeken,iets kan het zo begeven...
Zou ik ook niet durven om dat bij KwikFit te laten doeneen distributieriem wissel durven ze niet eens aan.
-
langste adem
Mijn ervaring met kwikfit wordt dus gedeeld. Waar een andere garage een klein scheurtje in de uitlaat nog wil dichtlassen, heb je bij de kwikfit al gauw een hele nieuwe uitlaat nodig. En als je remblokjes ietsje versleten zijn, dan heb je vaak hele nieuwe remblokken en remschijven nodig volgens kwikfit. Dat kwik-fit het vooral moet hebben van de verkoop van banden, uitlaten en remmen is wel duidelijk.
Aan de andere kant heb je het voordeel dat je vaak zonder afspraak terecht kan bij kwikfit.
Maar dat maakt het juist zo vreemd : bloembloem73 zegt dat de banden zijn verwisseld door kwikfit, dan zouden de remmen toch goed zichtbaar moeten zijn geweest. Zou het dan echt niet zijn opgevallen of gewoon vergeten zijn ? Of iets niet goed vastgezet ?
Bloembloem73 , ben je inmiddels achter de werkelijke oorzaak ? (gezien het geluid wat je beschrijft lijkt het me dat de remblokken versleten waren net als in mijn geval).
Heb je een opmerking staan in je keuringsrapport dat de remmen bijna versleten waren ?
Aan de andere kant heb je het voordeel dat je vaak zonder afspraak terecht kan bij kwikfit.
Maar dat maakt het juist zo vreemd : bloembloem73 zegt dat de banden zijn verwisseld door kwikfit, dan zouden de remmen toch goed zichtbaar moeten zijn geweest. Zou het dan echt niet zijn opgevallen of gewoon vergeten zijn ? Of iets niet goed vastgezet ?
Bloembloem73 , ben je inmiddels achter de werkelijke oorzaak ? (gezien het geluid wat je beschrijft lijkt het me dat de remblokken versleten waren net als in mijn geval).
Heb je een opmerking staan in je keuringsrapport dat de remmen bijna versleten waren ?
-
F.van Holten
Bloemerderbloem
En waarom remde de remmen niet ?
En waarom remde de remmen niet ?
-
bloembloem1973
Er wordt nu onderzocht hoe het komt dat de remmen het niet deden. Ze maakten een hels kabaal toen ik wilde remmen.