| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Belastingteruggaaf verkeerd overgemaakt
-
Baanvinger
Belastingteruggaaf verkeerd overgemaakt
Vorig jaar heb ik besloten om voortaan mijn belasting aangiftes te laten verzorgen door een consulent.
Heb dit dus ook gedaan en al gauw kreeg ik te horen dat ik ruim 1500 euro terug zal krijgen.
Is ook gebeurd, het bedrag is door de belasting overgemaakt.
Maar het duurde al een paar weken en ik kon maar niet begrijpen waar het geld dan ook bleef.
Dus zelf gaan bellen met de belasting...en zie daar! Mevrouw uw terrugaaf is op een verkeerd rekening nummer overgemaakt.Rekeningnummer fout overgenomen door mijn consulent!!
Zij hebben nog geprobeerd het geld terug te halen uit coulance.
Maar de niet rechthebbende reageert hier niet op.
Ik heb nu als laatste redmiddel van de belasting hun adres gekregen om eventueel via civiele procedure mijn geld terug te vorderen.
Intussen met de consulent afgesproken dat hij mij m´n centen moet terug betalen, het is tenslotte zijn schuld.
Waarop hij mij een brief laat tekenen die hij vervolgens naar zijn verzekering kan sturen.Maar ik hoor nog steeds niets van hem.
Ik weet echt niet meer wat te doen, hoe moet ik dit aanpakken.
Help
Heb dit dus ook gedaan en al gauw kreeg ik te horen dat ik ruim 1500 euro terug zal krijgen.
Is ook gebeurd, het bedrag is door de belasting overgemaakt.
Maar het duurde al een paar weken en ik kon maar niet begrijpen waar het geld dan ook bleef.
Dus zelf gaan bellen met de belasting...en zie daar! Mevrouw uw terrugaaf is op een verkeerd rekening nummer overgemaakt.Rekeningnummer fout overgenomen door mijn consulent!!
Zij hebben nog geprobeerd het geld terug te halen uit coulance.
Maar de niet rechthebbende reageert hier niet op.
Ik heb nu als laatste redmiddel van de belasting hun adres gekregen om eventueel via civiele procedure mijn geld terug te vorderen.
Intussen met de consulent afgesproken dat hij mij m´n centen moet terug betalen, het is tenslotte zijn schuld.
Waarop hij mij een brief laat tekenen die hij vervolgens naar zijn verzekering kan sturen.Maar ik hoor nog steeds niets van hem.
Ik weet echt niet meer wat te doen, hoe moet ik dit aanpakken.
Help
Re: Belastingteruggaaf verkeerd overgemaakt
Volgens mij krijg je voordat je geld gestort wordt altijd eerst een brief van de belastingdienst, met daarop o.a. de bedragen en het rekeningnummer. En volgens mij staat daar ook nog expliciet op dat je het rekeningnummer moet controleren. Het zou je dan opgevallen moeten zijn.
Ik denk dat als de consulent het hard speelt, je daarom niet zo heel sterk zult staan. Maar het kan ook goed mogelijk zijn dat de consulent goed verzekerd is en zulke foutjes zou kunnen terugkrijgen van zijn aansprakelijkheidsverzekering. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, is het misschien een leuk klusje voor hun...
Ik denk dat als de consulent het hard speelt, je daarom niet zo heel sterk zult staan. Maar het kan ook goed mogelijk zijn dat de consulent goed verzekerd is en zulke foutjes zou kunnen terugkrijgen van zijn aansprakelijkheidsverzekering. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, is het misschien een leuk klusje voor hun...