LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] beslaglegging op nalatenschap
beslaglegging op nalatenschap
Na het overlijden van mijn moeder (mijn vader was al overleden) hebben mijn broers en ik de spullen verdeeld en het huis van mijn ouders te koop gezet. Nu het huis verkocht is en we een afspraak bij de notaris hebben blijkt dat er een beslag ligt op een deel van de nalatenschap. Eén van mijn broers is verwikkeld in een juridische strijd met zijn ex over alimentatie. Het punt waar ik mee zit is dat het beslag over een groter bedrag gaat dat waar mijn broer recht op heeft. In feite wordt ook beslag gelegd op een deel van de erfenis van mijzelf en mijn andere broers. Ik ben stom verbaasd. Zijn wij dan als broers en zus aansprakelijk voor de schulden van mijn broer? Ik hoop dat iemand wat duidelijkheid kan geven.
Re: beslaglegging op nalatenschap
De verdeling van de nalatenschap verloopt altijd via een notaris.
Ga daar naar zo snel mogelijk naar toe en informeer hem over de totale gang van zaken.
De broer met problemen kan nooit meer ontvangen dan zijn legitieme portie ( vroeger hette dat kindsdeel)
Succes
Ga daar naar zo snel mogelijk naar toe en informeer hem over de totale gang van zaken.
De broer met problemen kan nooit meer ontvangen dan zijn legitieme portie ( vroeger hette dat kindsdeel)
Succes