LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beslaglegging

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Hillian

Beslaglegging

Ongelezen bericht door Hillian »

Als bijstandsmoeder, met minima inkomen, een oplopende schuld bij sociale dienst vanwege alimentatie ,(die mijn ex niet betaald) en een schuld van 20.000 euro waar we ALLEBEI hoofdaansprakelelijk voor zijn,is er ondanks rechtszaken en medewerking van mijn kant, beslag gelegd op mijn uitkering, en niet bij mijn ex omdat hij zogenaamd geen legaal 'inkomen' heeft en niet legaal woont. Mag dat?

kokka

Re: Beslaglegging

Ongelezen bericht door kokka »

Met inachtneming van een bepaalde beslagvrije voet wel. Tijd om aan het werk te gaan dus.

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Welkom in de wereld van gescheiden moeders......

Helaas, dat mag. Toen ik ging scheiden hadden we behoorlijk wat schulden. Voor alles samen aansprakelijk, want we waren getrouwd in gemeenschap van goederen. Mijn ex ging vanwege deze schulden de schuldsanering in en ontkwam op deze manier aan alimentatie betalen, want hij had veel schulden. Tegelijkertijd kwamen alle schuldeisers voor diezelfde schulden bij mij aan de deur. Ik weigerde de sanering in te gaan (ik wilde persé mijn eigen rotzooi opruimen) en al heb ik er bijna 6 jaar over gedaan, ik heb alle schulden wat niet vanuit de sanering van ex is betaald, afbetaald. Ex was er met 3 jaar vanaf en nog steeds vrijgesteld van alimentatie.

Als je ex geen inkomen heeft (althans, niet legaal), is er ook niks om beslag op te leggen. Je kan wel het LBIO inschakelen voor de achterstallige alimentatie.

Sterkte ermee!!

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Auti-Mama schreef:Welkom in de wereld van gescheiden moeders......
Maar, helaas, ook de wereld van gescheiden vaders is lastig.
Ik ken uit kringen dichtbij een soortgelijk verhaal - maar dan is de moeder bezig de vader volledig kapot te maken. Haar redenering "ik moet nu met weinig geld toe, dus dan hij ook" - forceert verkoop woning (op beider naam) met forse onderwaarde - en de restschuld (roept ze) moet hij maar voldoen, zij zit toch in bijstand en dan kan hij 'ook eens voelen hoe het is'.
Alleen jammer dat als pa dakloos is, de kinderen hier ook de dupe van worden - maar mama heeft een 'issue' die ze als schild gebruikt .. "Ik heb (aandoening) dus kan ik er niets aan doen".

Gesloten