LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betalen met IBAN
Betalen met IBAN
Ik wil binnenkort geld ontvangen, is een IBAN nummer al voldoende om geld te ontvangen of moet ik meer informatie geven (bv woonplaats of voor- en achternaam)?
Re: Betalen met IBAN
Daar moet ook altijd de naam van de rekeninghouder bij...
Alleen naam van rekeninghouder (zoals ook op de pas) en het iban nummer
voorbeeld
R.ADA
NL 12 RABO0 123 456 789
meer hebben ze niet nodig en zou ik zelf ook nooit geven (tenzij het echt opeens nodig is zoals bijvoorbeeld spullen retour sturen)
Maar voor geld overboeken zijn die 2 voldoende
voorbeeld
R.ADA
NL 12 RABO0 123 456 789
meer hebben ze niet nodig en zou ik zelf ook nooit geven (tenzij het echt opeens nodig is zoals bijvoorbeeld spullen retour sturen)
Maar voor geld overboeken zijn die 2 voldoende
Ik vind die eerste zin echt schitterend gekozen. Nu wil ik binnenkort ook geld ontvangen, hoe regel ik dat?
Maar ontopic, zoals hierboven al is genoemd heeft men genoeg aan het IBAN nummer en de bijbehorende naam. Wel de juiste naam, anders komt er meestal een melding dat de naam en het rekeningnummer niet bij elkaar horen. Dat wil niet zeggen dat er niet overgemaakt kan worden, maar ik zou het dan zelf al niet meer doen.
Maar ontopic, zoals hierboven al is genoemd heeft men genoeg aan het IBAN nummer en de bijbehorende naam. Wel de juiste naam, anders komt er meestal een melding dat de naam en het rekeningnummer niet bij elkaar horen. Dat wil niet zeggen dat er niet overgemaakt kan worden, maar ik zou het dan zelf al niet meer doen.
De naam hoeft niet bij het ibannummer te horen, toch?
Is niet verplicht, maar je krijgt er wel een melding van als je er geld naar wil overmaken. En als die combo niet klopt, dan zou ik persoonlijk eerst navraag doen, voordat ik geld over zou maken.
-
Even voor de zekerheid : je gaat geen domme dingen doen toch ?
https://www.politie.nl/nieuws/2018/okto ... lijkt.html
moederslink
en Erthanax
vinden dit leuk
-