LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bewindvoering

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Marc Onnie

Bewindvoering

Ongelezen bericht door Marc Onnie »

Goedendag, wij zitten ruim 5 jaar bij Obin bewindvoering. Nu beginnen wij
het vermoeden te krijgen dat we er drastisch op achteruit gaan / belazerd
worden. Ik kwam op Internet tegen dat het programma Radar al eens met Obin
te maken heeft gehad. Ik dit bericht terug om dit meer te onderbouwen.
Hoe onderbouw je iets als je als particulier geen duidelijkheid hebt van de gang van zaken? Laat ik het anders stellen.
Sinds wij bij Obin gedumpt zijn hebben wij het idee dat onze schulden oplopen.
Het laatste jaar komen er deurwaarders aan de deur om de inboedel leeg te halen.
Briefen met de mededeling "betalings herinnering" oplopende betalingen uit het jaar 2015.
Hoe te bewijzen?
Als er een deurwaarder aan de deur komt met de melding dat er niet gereageerd wordt op hun verzoeken. Dan vind ik dat nogal vreemd. Ik krijg weer een loonbeslag, en op deze manier krijgen we de indruk dat we er niet op vooruit gaan.
Groetjes Marc

Moneyman

Re: Bewindvoering

Ongelezen bericht door Moneyman »

Marc Onnie schreef:Goedendag, wij zitten ruim 5 jaar bij Obin bewindvoering. Nu beginnen wij
het vermoeden te krijgen dat we er drastisch op achteruit gaan / belazerd
worden. Ik kwam op Internet tegen dat het programma Radar al eens met Obin
te maken heeft gehad. Ik dit bericht terug om dit meer te onderbouwen.
Hoe onderbouw je iets als je als particulier geen duidelijkheid hebt van de gang van zaken? Laat ik het anders stellen.
Sinds wij bij Obin gedumpt zijn hebben wij het idee dat onze schulden oplopen.
Het laatste jaar komen er deurwaarders aan de deur om de inboedel leeg te halen.
Briefen met de mededeling "betalings herinnering" oplopende betalingen uit het jaar 2015.
Hoe te bewijzen?
Als er een deurwaarder aan de deur komt met de melding dat er niet gereageerd wordt op hun verzoeken. Dan vind ik dat nogal vreemd. Ik krijg weer een loonbeslag, en op deze manier krijgen we de indruk dat we er niet op vooruit gaan.
Groetjes Marc
Minnelijke bewindvoering is geen garantie dat de schulden niet oplopen of er geen beslag gelegd wordt. Dan moet je echt door naar de WSNP.

Vraag OBIN eens om een verklaring...

Marc Onnie

Die kunnen ze niet geven. Om dat de dossiers nu verstuurd zijn naar de gemeente

Marc Onnie

Ook is het niet helemaal waar wat je zegt. Als een bewindvoerder gehoor geeft aan een bepaalde instantie en een betaling regeling treft. Dan komen de eisers echt niet aan je deur. Maar negeer je dit. Ja dan komen ze. En dat is best frustrerend als je denkt dat je op adem wilt komen

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als uw dossier al naar de gemeente is, waarvoor?, waarom stelt u die vraag dan nu hier?

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Laat de problemen de bewindvoering oplossen, daar zijn ze toch voor....of niet!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Marc Onnie schreef:Ook is het niet helemaal waar wat je zegt. Als een bewindvoerder gehoor geeft aan een bepaalde instantie en een betaling regeling treft. Dan komen de eisers echt niet aan je deur. Maar negeer je dit. Ja dan komen ze. En dat is best frustrerend als je denkt dat je op adem wilt komen
Is er wel geld dan om een regeling te treffen? En wie zegt dat de schuldeisers akkoord gingen? Je denkt er te simpel over, merk ik.

Gesloten