LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CAK.BZ niet te filmen.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
alderwood

CAK.BZ niet te filmen.

Ongelezen bericht door alderwood »

CAK.BZ niet te filmen.

Sinds november vorig jaar heb ik huishoudelijke hulp, maar zelfs een voorlopige eigenbijdrage
werd nog nooit vastgesteld.
Ik heb hierover gebeld en gemailed en contact gehad met de thuiszorgorganisatie.
Die schoven de Zwarte Piet over en weer.
Toen maar gedreigd de zaak uit handen te geven, maar nog weken geen uitsluitsel.

Op mijn huidig adres woon ik sinds 1979 en wel alleen.

Wat bericht het CAK mij:

"Uit onze administratie blijkt, dat u tot en met 15 juni 2001 (scheelt slechts 22 jaar) woonachtig bent geweest op het adres waar uw expartner nog woonachtig is.".
Wij hebben de uren niet in rekening kunnen brengen, omdat U geen eigen "EB" nummer(?) had
zodat uw gegevens zijn afgesloten binnen het EB nummer van uw ex-partner."?

Maar ze hebben de administratie aangepast en ik heb nu een eigen EB nummer zodat zij de door de zorginstelling aangeleverde uren kunnen ontvangen en factureren.
Dit wordt dan een hoge eigenbijdrage, maar ik kan een betalingsregeling treffen.

Dacht u ook, dat alles over ons vast ligt en bekend is.

Nu bij het CAK dus niet.

Maar ik kreeg hun welgemeende excuses dat het wijzigen van mijn gegevens in hun administratie
niet voorspoedig (?) is verlopen. (Wat een understatement).

Ik heb geantwoord, dat zij hun administratie wel in de fik kunnen steken.

gravedigger

Re: CAK.BZ niet te filmen.

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ik heb anders totaal geen last met ze. Is vanaf het begin prima gegaan.

alderwood

gravedigger
BerichtGeplaatst op: 03 Dec 2007 16:46 Onderwerp:

Ik heb anders totaal geen last met ze. Is vanaf het begin prima gegaan.
Komt door jouw naam, die is afschrikwekkend genoeg :D

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Ik heb hierover gebeld en gemailed en contact gehad met de thuiszorgorganisatie.
Die schoven de Zwarte Piet over en weer.
De thuiszorgorganisatie kan er niks mee omdat zij de eigen bijdrage niet vaststellen en/of in rekening brengen. Dat doet CAK.BZ en je zal je vragen dan ook dáár moeten stellen (in plaats van de thuiszorgorganisatie de zwarte piet toe te spelen).

alderwood

De thuiszorgorganisatie kan er niks mee omdat zij de eigen bijdrage niet vaststellen en/of in rekening brengen. Dat doet CAK.BZ en je zal je vragen dan ook dáár moeten stellen (in plaats van de thuiszorgorganisatie de zwarte piet toe te spelen).
Zij moeten sowieso de uren opgeven.
Als je wist wat daar allemaal verkeerd gaat, dan zullen zij ook wel boter op hun hoofd hebben.
Toen ik in juli het CAK belde, was ik daar niet eens bekend???

Maar in mijn verbijstering zag ik het cruciale punt over het hoofd.
CAK antwoordde nog dat men van de Gemeenteklijke Basisadministratie
zouden hebben doorgekregen, dat ik hier pas vanaf 16 juni 2001 woon.???

So what? Het gaat toch over uren in 2006/2007???

Geef mij hiervan maar een kopie heb ik gevraagd plus een kopie
van een brief van CAK naar Gemeente, dat zij hun administratie ook kunnen dumpen (maar wel eerst versnipperen.)

Inkomensgegevens kan het CAK zo van de belastingen krijgen, anders
van mij een kopie van mijn aanslagen.
Bovendien staat er hun boekje (dat ik pas later van het Gemeentelijk WMO team kreeg) dat ze een voorlopige bijdrage kunnen
vaststellen.

Klungels zijn het, allemaal.

kiz

Zij moeten sowieso de uren opgeven.
Als je wist wat daar allemaal verkeerd gaat, dan zullen zij ook wel boter op hun hoofd hebben.
cliënten die ontkennen dat de zorg is geleverd, terwijl de door hun afgetekende werklijst bij de thuiszorg aanwezig is.... om maar één van de mogelijke fouten te noemen. De Thuiszorg wil inderdaad graag de geleverde zorg betaald zien en daarvoor leveren zij (o.a.) de uren bij het CAK aan.
Dat u vervolgens bij het CAK niet bekend bent is een probleem van het CAK en niet van de thuiszorgorganisatie. Dat het CAK zich baseert op verkeerde gegevens kunt u de thuiszorgorganisatie óók niet kwalijk nemen, en dat het CAK verzuimt u een voorlopige eigen bijdrage in rekening te brengen kunt u de thuiszorgorganisatie óók niet kwalijk nemen. En dat men u naar het CAK heeft verwezen komt simpelweg omdat dáár het probleem ligt v.w.b. de eigen bijdrage.

alderwood

kiz

Geplaatst op 03 Dec 2007 23:23 door kiz

cliënten die ontkennen dat de zorg is geleverd, terwijl de door hun afgetekende werklijst bij de thuiszorg aanwezig is.... om maar één van de mogelijke fouten te noemen. De Thuiszorg wil inderdaad graag de geleverde zorg betaald zien en daarvoor leveren zij (o.a.) de uren bij het CAK aan.
Dat u vervolgens bij het CAK niet bekend bent is een probleem van het CAK en niet van de thuiszorgorganisatie. Dat het CAK zich baseert op verkeerde gegevens kunt u de thuiszorgorganisatie óók niet kwalijk nemen, en dat het CAK verzuimt u een voorlopige eigen bijdrage in rekening te brengen kunt u de thuiszorgorganisatie óók niet kwalijk nemen. En dat men u naar het CAK heeft verwezen komt simpelweg omdat dáár het probleem ligt v.w.b. de eigen bijdrage.
Ja,ja dit heet "preken voor eigen parochie".

De thuiszorg had mij, als cliënt, wel kunnen helpen wat het CAK betreft, want hier heb ik een paar maal om gevraagd.
Maar de Thuiszorg waar ik mee te maken heb, is een rommeltje,
dat zeggen ook de alpha hulpen die ik had en heb!

kiz

U schijnt niet te willen begrijpen dat de thuiszorg NIET de administratie van het CAK voert. Dat is geen kwestie van onwil maar van onmacht. Voor administratieve misstanden bij het CAK moet u het CAK aanspreken.

Columbo

Ongelezen bericht door Columbo »

[cliënten die ontkennen dat de zorg is geleverd, terwijl de door hun afgetekende werklijst bij de thuiszorg aanwezig is.... om maar één van de mogelijke fouten te noemen. De Thuiszorg wil inderdaad graag de geleverde zorg betaald zien en daarvoor leveren zij (o.a.) de uren bij het CAK aan.
Dat u vervolgens bij het CAK niet bekend bent is een probleem van het CAK en niet van de thuiszorgorganisatie. Dat het CAK zich baseert op verkeerde gegevens kunt u de thuiszorgorganisatie óók niet kwalijk nemen, en dat het CAK verzuimt u een voorlopige eigen bijdrage in rekening te brengen kunt u de thuiszorgorganisatie óók niet kwalijk nemen. En dat men u naar het CAK heeft verwezen komt simpelweg omdat dáár het probleem ligt v.w.b. de eigen bijdragequote]

Waarom moet ik dan als alfa hulp m,n lijst wekelijks inleveren bij de Zorg?
Gaat m,n werkgever met deze gegevens niet naar CAK?????
Het samenwerken werkt niet goed,volgens mijn leidster :cry:
Ik heb dagelijks ellende met de mensen waar ik thuis kom,die nog nooit hun eigen bijdrage hebben mogen/kunnen betalen.
Ik zeg altijd ik kom voor zorg,ben( geen boekhouder) :twisted:
Moeten deze mensen van hun AOW maar een spaarpot gaan aanleggen? :oops:
Om in te toekomst de deurwaarder buiten het huis te houden.
WANT eens komt de rekening natuurliijk..
Het is een schande dat het boven genoemde Zwarte pieten spel over de rug,van zieke en behoeftige mensen moet gaan.
Jammer[/quote]

kiz

Waarom moet ik dan als alfa hulp m,n lijst wekelijks inleveren bij de Zorg?
Gaat m,n werkgever met deze gegevens niet naar CAK?????
ja, maar dat schreef ik al.
Het samenwerken werkt niet goed,volgens mijn leidster
Ik heb dagelijks ellende met de mensen waar ik thuis kom,die nog nooit hun eigen bijdrage hebben mogen/kunnen betalen.
Dat probleem ligt dus in de administratie van het CAK en niet in het aanleveren van de geregistreerde zorg (jouw werklijsten dus), maar dat schreef ik óók al.

Als je je cliënten wil helpen verwijs je ze dus naar het CAK. Een alphahulp kan er (zoals je zelf wel weet) niets aan veranderen, maar de thuiszorginstelling óók niet.

alderwood

Dat probleem ligt dus in de administratie van het CAK en niet in het aanleveren van de geregistreerde zorg (jouw werklijsten dus), maar dat schreef ik óók al.

Als je je cliënten wil helpen verwijs je ze dus naar het CAK. Een alphahulp kan er (zoals je zelf wel weet) niets aan veranderen, maar de thuiszorginstelling óók niet.
Volhouden hoor met het niet willen begrijpen. Krijg net het boekje van de thuiszorg 2008.
'"Wij helpen u hier mee en daar kunt u ons over bellen" maar in dit opzicht
hun clienten in de kou laten staan.
Maar ook hier weer "het papier is geduldig" en dit is dan ook het laatste
wat ik er over kwijt wil.

kiz

Volhouden hoor met het niet willen begrijpen.
U zegt het zelf al.
Gaat u soms ook bij de bakker klagen als het vlees bedorven is?

Columbo

Beste lezers...

U Wilt het niet begrijpen. :idea:

Alderwood spreek over zijn ervaring,hij kan en mag niet betalen.

Ik begrijp dat hij dit wel graag wil doen,anders heb je schuld bij de Zorg,(en niet bij CAK)

Hoor niet anders elke dag weer.

En ik wil als Alfa hulp, niet dat m,n klanten telkens vragen aan mij,kan/mag ik u betalen,dan ben ik van die eigen bijdrage af.

De Boekhouding doet m,n Teamleidster ,en met wie,zal mij een zorg zijn :lol:
Het is zooitje in administratie van Zorg.

Dit is het Probleem en dat kan kiz niet begrijpen. :?:

kiz

We kunnen hier een herhaling van zetten blijven doen tot Sint Juttemis, maar dat verandert niets aan het feit dat het CAK en alléén het CAK verantwoordelijk is voor het vaststellen en innen van de eigen bijdrage.
Als er dus een probleem is met het innen of het vaststellen van de eigen bijdrage moet u bij het CAK zijn en nergens anders.

Is dat nou zó moeilijk te begrijpen??

Columbo

Beste Kiz,

Zit u soms in Directie van Thuiszorg :?: :?: :?: :?:

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Standaard vraag (die nergens op slaat) als je niets meer weet te zeggen

kiz

Nee, ik sta cliënten te woord die ten onrechte bij de Thuiszorg komen klagen over het gebrek aan administratie van het CAK.

Columbo

Laat maat zitten Kiz,

U snapt het echt niet,ik wil over deze niets meer melden.
Weet wel dat u gelijk wenst te hebben. :!:

En dat u mensen niet wilt begrijpen.
Ik kan morgen om 0.9.00 weer gaan uitleggen dat ik GEEN boekhouder ben.

Of het de hond of de kat is.......mijn cliënten snappen er niets van.
En ik ook niet..

VAN MIJ GEEN ANTWOORD MEER KIZ

Columbo

Veel ouderen en verstandelijk gehandicapten, die verzorging nodig hebben, werden onaangenaam verrast door een brief over de eigen bijdrage voor hun AWBZ-zorg. Sommigen moeten opeens honderden euro's per maand meer gaan betalen en zeggen dit niet te kunnen. In Kassa een discussie over dit probleem. :roll: :roll: :roll:

Het zal maar de Thuiszorg zijn,die bij deze hoort....

alderwood

kiz

Geplaatst op 06 Dec 2007 15:30 door kiz
Nee, ik sta cliënten te woord die ten onrechte bij de Thuiszorg komen klagen over het gebrek aan administratie van het CAK
Arme cliënten.
Het kan ook klantvriendelijk.

"Sociale Bijstand

Een gepensioneerd man gaat naar het UWV om een uitkering te vragen.
Na lange tijd gewacht te hebben is hij aan de beurt.
De vrouw aan het loket vraag zijn identiteitskaart om zijn ouderdom te controleren.
Hij vind ze niet en realiseert zich dat hij zijn brieventas thuis heeft laten liggen.
Hij zegt tegen de vrouw dat hij zal naar huis gaan en met zijn identiteitskaart terug zal keren.
Waarop de vrouw zegt :
'Doe de knoopjes van je hemd eens open.'
Hij opent zijn hemd en de vrouw ziet veel grijs borsthaar.
Oké zegt ze.
'Dat zegt genoeg, je bent oud genoeg voor de uitkering'.
Nadat de papieren ingevuld zijn gaat de man tevreden naar huis
en thuis gekomen verteld aan zijn vrouw hij wat hij heeft meegemaakt.
Zij zegt daarop:
'Je had je broek moeten uitdoen, dan kreeg je wellicht nog invaliditeitstoelage ook'.

Een geintje Lena

:lol:

Gesloten