| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Defecte laptop verkocht op marktplaats
Defecte laptop verkocht op marktplaats
Hoi,
Een poosje geleden is mijn laptop kapot gegaan door vochtschade. Ik heb mijn laptop opgestuurd naar een officieel reparatie punt waar deze is nagekeken en total loss is verklaard. Ik heb mijn laptop toen retour ontvangen en aangezien ik hier niets mee kon heb ik deze aangeboden op marktplaats voor verkoop. Ik heb hierna contact gehad met een potentiële koper en nadat we het eens waren geworden over de prijs heeft hij de laptop bij mij thuis afgehaald. De koper was ervan op de hoogte dat de laptop defect is voor de koop en hij wist dat deze niet meer aankon en alleen op netstroom functioneert. Dit was geen probleem aangezien het apparaat gebruikt zou worden voor onderdelen voor een andere laptop.
2 dagen later werd ik gebeld door de koper dat er onderdelen missen in het apparaat en dit zijn ook gelijk de duurste onderdelen als deze vervangen moeten worden. Ik heb zelf niet aan de laptop geknutseld dus ik vond dit nogal vreemd. Ik heb daarom het reparatiecentrum gebeld om te vragen of er misschien onderdelen waren achter gebleven. Meerdere medewerkers hebben mij toegezegd dat dit niet het geval is en dat de laptop in zijn geheel retour is gegaan naar mij. Het gaat om een geautoriseerde reparateur, hier heb ik ook op gelet toen ik mijn laptop aanbood voor reparatie.
Het geval is nu dat de koper zijn geld terugwil omdat deze onderdelen dus missen en hij dreigt met aangifte van oplichting. Ik ben me van geen kwaad bewust, Als ik de Laptop terugneem mis ik zelf dus 2 onderdelen. Wat moet ik hier nu mee?
Alvast bedankt voor de reacties.
Een poosje geleden is mijn laptop kapot gegaan door vochtschade. Ik heb mijn laptop opgestuurd naar een officieel reparatie punt waar deze is nagekeken en total loss is verklaard. Ik heb mijn laptop toen retour ontvangen en aangezien ik hier niets mee kon heb ik deze aangeboden op marktplaats voor verkoop. Ik heb hierna contact gehad met een potentiële koper en nadat we het eens waren geworden over de prijs heeft hij de laptop bij mij thuis afgehaald. De koper was ervan op de hoogte dat de laptop defect is voor de koop en hij wist dat deze niet meer aankon en alleen op netstroom functioneert. Dit was geen probleem aangezien het apparaat gebruikt zou worden voor onderdelen voor een andere laptop.
2 dagen later werd ik gebeld door de koper dat er onderdelen missen in het apparaat en dit zijn ook gelijk de duurste onderdelen als deze vervangen moeten worden. Ik heb zelf niet aan de laptop geknutseld dus ik vond dit nogal vreemd. Ik heb daarom het reparatiecentrum gebeld om te vragen of er misschien onderdelen waren achter gebleven. Meerdere medewerkers hebben mij toegezegd dat dit niet het geval is en dat de laptop in zijn geheel retour is gegaan naar mij. Het gaat om een geautoriseerde reparateur, hier heb ik ook op gelet toen ik mijn laptop aanbood voor reparatie.
Het geval is nu dat de koper zijn geld terugwil omdat deze onderdelen dus missen en hij dreigt met aangifte van oplichting. Ik ben me van geen kwaad bewust, Als ik de Laptop terugneem mis ik zelf dus 2 onderdelen. Wat moet ik hier nu mee?
Alvast bedankt voor de reacties.
Re: Defecte laptop verkocht op marktplaats
Als u verhaal waar is, waar ik niet aan twijfel, hoeft u verder niets meer te doen. U heeft vertelt dat uw laptop niet correct werkt en verder is het aan de koper ter plaatse een onderzoek te doen naar de waar die hij koopt. Voor het zelfde geld heeft hij zelf de onderdelen verwijderd en wil hij nu het restant aan u terug geven en zijn geld weer terug. Koop is koop.
jantje7
jantje7
Niks, gewoon laten gaan. Denk dat de koper jouw een poot uit wil draaien. Koper heeft gelegenheid gehad om de laptop te bekijken dus dan houdt het op. Laat ie maar dreigen, hij kan hier niks mee.
-
stofzuigertje
Of alle onderdelen erin zaten is niet vastgesteld....
Hij had hem met snoer moeten testen of even openen en dan was het duidelijk geweest.
Hij heeft deze alleen gezien en dat is jammer voor hem.
Of de reparateur even iets geleend heeft in toch niet meer te repareren....?
Hij zit met een probleem van bewijslast want U was er niet bij tijdens het openen....
Dus jammer voor hem, en volgende keer iets voorzichtiger inkopen.
Hij had hem met snoer moeten testen of even openen en dan was het duidelijk geweest.
Hij heeft deze alleen gezien en dat is jammer voor hem.
Of de reparateur even iets geleend heeft in toch niet meer te repareren....?
Hij zit met een probleem van bewijslast want U was er niet bij tijdens het openen....
Dus jammer voor hem, en volgende keer iets voorzichtiger inkopen.
-
witte angora
Misschien heeft hij de onderdelen er zelf wel uit gehaald...
Inderdaad!witte angora schreef:Misschien heeft hij de onderdelen er zelf wel uit gehaald...
Bedankt allen voor de reacties. Er wordt van zijn kant vooral met verwijten naar mij gegooid en dat het vooral mijn probleem is. Ik heb nu al meerdere malen contact gehad met het reparatiecentrum en hij wil dat ik dit nogmaals doe, de onderdelen moeten boven tafel komen anders moet het apparaat terug en wil hij zijn geld terug. De andere keuze die hij me stelt is 2/3 van het aankoop bedrag teruggeven zodat hij de onderdelen kan "aanschaffen" en dan houdt hij de laptop erbij. Ik weet in ieder geval wat mij te doen staat. Ik ga in ieder geval melding maken bij marktplaats en ik blokkeer zijn nummer.
Nogmaals, koper heeft alle gelegenheid gehad de laptop te onderzoeken en wist dat deze niet 100% in orde was. Verder kan ie dreigen tot ie er bij neervalt maar u hoeft helemaal niets te doen. Nergens op ingaan, geen toezeggingen doen en geen concessies doen. Hier betreft het ook een koop tussen consumenten onderling, dus meneer heeft helemaal niets. Als hij wat wil gaat hij maar procederen, dat verliest hij ook nog geheid.