LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deurwaarder legt loonbeslag bij opdrachtgever ZZP'er?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Mitske13

Deurwaarder legt loonbeslag bij opdrachtgever ZZP'er?

Ongelezen bericht door Mitske13 »

Ik werk als ZZP'er en heb op mijn linkedin gegevens staan over welke werkzaamheden ik waar uitvoer of heb uitgevoerd. Hierdoor weten toekomstige opdrachtgevers waarvoor ze bij mij terecht kunnen.
Nu heeft een deurwaarder een loonbeslag brief gestuurd naar een van mijn opdrachtgevers. Na contact te hebben opgenomen blijkt dat zij het zien als een vraag om informatie terwijl er duidelijk loonbeslag en een uitspraak van de rechter vermeld staan in de brief.
Uiteraard is een loonbeslag niet mogelijk wanneer je niet in loondienst ergens werkt en zou men uit de voeten kunnen met een beslag op mijn bankrekening.
Natuurlijk ben ik vriendelijk gezegd niet blij met deze manier van handelen, in mijn ogen doen ze zomaar wat gebaseerd op sociale media.
Linkedin lijkt me geen correcte manier om te achterhalen waar iemand al dan niet werkzaam is. Ik neem aan dat een deurwaarder andere kanalen heeft. Ik ervaar het als broodroof want het lijkt me voor de hand liggend dat mijn opdrachtgever zich nog wel twee keer achter de oren krabbelt voor hij weer in zee gaat met mij.
Mijn vraag is of dit zo maar mag of dat er richtlijnen zijn waar een deurwaarder zijn informatie vandaan mag halen.
Voor mij betekend dit immers dat ik dus niets meer op linkedin kan zetten terwijl ik juist via mijn profiel veel opdrachten krijg!

Cornelis7

Re: Deurwaarder legt loonbeslag bij opdrachtgever ZZP'er?

Ongelezen bericht door Cornelis7 »