| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dwangbevel van waterschap
Dwangbevel van waterschap
Van het waterschap ontving ik een dwangbevel in verband met achterstallige betaling van de aanslag waterschapsbelasting 2016. Maar alle correspondentie gaat blijkbaar via Digid. Dat heb ik onvoldoende geraadpleegd, dat is waar, ik kijk daar ip alleen als het tijd wordt voor de belastingaangifte. Maar toch heb ik wel de vraag: als dit je de allereerste keer gebeurt, was het dan niet gepaster om mij even een normaal briefje te sturen? Ik vind dat ik wel een normale herinnering of aanmaning per post mag ontvangen. Nu moet ik binnen 2 dagen betalen, met dwangbevelkosten, terwijl er bovendien 10 dagen vertraging zit , tussen verzending en bezorging van de brief. Ik snap dat niet.
Re: Dwangbevel van waterschap
Voor mij een zwak argument dat u alleen maar kijkt als er een belastingformulier moet worden ingevuld. Ook als u rijbewijs of persoonsbewijs verloopt krijg u een mailtje dat er een bericht geplaatst is in ''Mijn Overheid''. Waarom reageert u niet op uw mail? Ook is daar vermeld dat het waterschap alleen daar nog met u correspondeert.
-
NeoDutchio
Zodra er in mijnoverheid een bericht, factuur of andere info binnenkomt krijgt u een mailtje. Tja, als u alle mailtjes negeert dat u even moet inloggen is het niet zo vreemd dat ik nu op kosten gejaagd wordt.
U wilt aanmaning per post, hoeveel topics zijn er op dit soort forums wel niet van mensen die nooit een aanmaning in de bus zouden hebben gehad.
U negeert gewoon e-mailtjes (digitale post). Gewoon aangeven dat u gespreid wilt betalen kan u het ook niet vergeten mits u saldo heeft natuurlijk.
Bij mij is 2017 ook al binnen dus ga daar ook even naar kijken anders krijgt u weer een aanmaning.
groeten Henk
U negeert gewoon e-mailtjes (digitale post). Gewoon aangeven dat u gespreid wilt betalen kan u het ook niet vergeten mits u saldo heeft natuurlijk.
Bij mij is 2017 ook al binnen dus ga daar ook even naar kijken anders krijgt u weer een aanmaning.
groeten Henk
Het is niet altijd zo dat je een mailtje krijgt als er een bericht voor je is. Het is mij inmiddels al 2 keer overkomen dat ik een bericht had, doch dat er geen email was gestuurd. Gelukkig had dit geen gevolgen. Bleek dat er bij de Nat. Ombudsman al heel wat klachten hierover zijn binnengekomen. Zelf heb ik ook geklaagd bij de betreffende instantie, maar dan krijg je een nietszeggend berichtje terug. Heb me nu aangewend iedere 14 dagen even te kijken.
Eigenlijk een belachelijk systeem.
"Ik wil je wat zeggen"
Wat dan ?
Nou dan moet je eerst inloggen in mijn eigen systeem om te kunnen lezen wat ik jou wil zeggen.
"Ik wil je wat zeggen"
Wat dan ?
Nou dan moet je eerst inloggen in mijn eigen systeem om te kunnen lezen wat ik jou wil zeggen.
-
Mucha
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Vind ik wel meevallen, aangezien de post van de overheid van behoorlijk vertrouwelijke informatie bevat. Dan vind ik het juist wel goed dat ze dat niet zomaar over de mail sturen.
Geef eens een voorbeeld van behoorlijk betrouwbare informatie ?kweenie schreef:Vind ik wel meevallen, aangezien de post van de overheid van behoorlijk vertrouwelijke informatie bevat. Dan vind ik het juist wel goed dat ze dat niet zomaar over de mail sturen.
De meeste salarisstroken komen ook in de mail.
En waarom zou een gewone mail zoveel veiliger zijn ?
De enige toegevoegde waarde die ik zie is dat de afzender gevalideerd kan worden.
Maar dat kan ook door een bericht zowel achter de digid te zetten als per mail te versturen. Dan kan de ontvanger bepalen of validatie gewenst is.
Da's wel wat érg simpel gesteld. Oa omdat je elk willekeurig emailadres aan je DigiD kan koppelen, en nou zijn die van Google/Microsoft etc redelijk beveiligd, maar niet met een 2-stage authenticatie als bij DigID. Als ze de inhoud ook zouden versturen in de mails, dan zou bij een mail-hack, alle info daarin ook meteen beschikbaar zijn.crazyme schreef:Eigenlijk een belachelijk systeem.
"Ik wil je wat zeggen"
Wat dan ?
NeoDutchio schreef:Zodra er in mijnoverheid een bericht, factuur of andere info binnenkomt krijgt u een mailtje. Tja, als u alle mailtjes negeert dat u even moet inloggen is het niet zo vreemd dat ik nu op kosten gejaagd wordt.
Misschien heeft TS niet aangeklikt dat hij mail wil krijgen?? Kan want dat moet je wel zo instellen.
Dat je je salarisstrook via de (interne) werkmail van je bedrijf kunt ontvangen is wel wat anders dan of je je privé correspondentie met de overheid via de mail zou willen ontvangen. Het wordt niet altijd gewaardeerd als je privé mail naar je werk laat sturen, nog afgezien van dat je met tijdelijke banen en dus snel wisselende mailadressen kunt zitten.Geef eens een voorbeeld van behoorlijk betrouwbare informatie ?
De meeste salarisstroken komen ook in de mail.
En waarom zou een gewone mail zoveel veiliger zijn ?
De enige toegevoegde waarde die ik zie is dat de afzender gevalideerd kan worden.
Dan is het toch handiger om het bericht naar een meer algemeen privé adres te sturen, maar dat is niet altijd en bij iedereen even goed beveiligd.