Mijn vader is opnieuw getrouwd geweest en overleden in februari 2008.
Zijn nieuwe vrouw overleed in mei 2011.
Nu is mij ter ore gekomen dat er flink wat mis is met de erfenis, hoe kom ik er nu achter wie de notaris van beiden is, zodat ik het een en ander kan uitzoeken?
Naar wat ik te horen heb gekregen is er geld verduisterd alsmede goederen. Ook zijn de kinderen van vaders kant niet op de hoogte gesteld, en schijnt er een groot deel naar de kleinkinderen te zijn gegaan.
Is het niet zo dat eerst de kinderen van beide ouders recht hebben op een kindsdeel?
Graag verneem ik het een en ander.
Met vriendelijke groet,
H.Hogervorst
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] erfrecht
-
stofzuigertje
Re: erfrecht
U heeft de erfenis van 2008 geaccepteerd en als zijn nieuwe vrouw later een loterij wint kan het lijken alsof er fraude plaats vond.
Dus er is geen bewijs.
Zorg er dus altijd voor dat je tijdig controle uitoefen op de erfenis want later is het lastig terug te draaien.
Dus er is geen bewijs.
Zorg er dus altijd voor dat je tijdig controle uitoefen op de erfenis want later is het lastig terug te draaien.
Het gaat om het feit dat na het overlijden van mijn vader de kleinkinderen aan het roven zijn geslagen,buiten de erfenis om. Wat ik heb begrepen is dat er wijzigingen zijn aangebracht welke mijn vader absoluut niet geaccepteerd zou hebben. Dus het komt er op neer dat wij geen erfenis hebben maar haar zoon en de kleinkinderen van haar kant uit alles al verdeeld hebben cq. de erfenis na het overlijden van mijn vader schijnbaar hebben genegeerd/het testament.
lastig om op afstand iets te zeggen zonder te weten wat vader in zijn testament had staan. Uitgaande van een zeer gebruikelijke langstlevende constructie gebaseerd op de wettelijke verdeling, dan is stiefmoeder eigenaar geworden van alle zaken en mocht ze daarmee doen wat ze wou. Je hebt als kind dan "slechts" een geldvordering op je stiefmoeder gekregen ter grootte van de je erfdeel. Die vordering is nu opeisbaar en moet je dus proberen te innen bij de erfgenamen van je stiefmoeder. Wil je weten welke notaris bezig is met de afwikkeling van de nalatenschap, dan kun je contact opnemen met het boedelregister bij de rechtbank van de regio waar stiefmoeder overleden is.
Had stiefmoeder een testament waarin een executeur benoemd is, dan zul je je moeten wenden tot die executeur om je vordering in te dienen.
Had stiefmoeder een testament waarin een executeur benoemd is, dan zul je je moeten wenden tot die executeur om je vordering in te dienen.
Inderdaad, nagaan bij welke notaris eventueel akten zijn opgemaakt. Na het overlijden van uw vader hoort er een boedelscheiding/verdeling te worden opgesteld.
Als er een testament was dan is bij het centraaltestamentregister gedeponeerd bij welke notaris het origineel ligt. Kijk op hun website hoe aan te vragen, is wel gratis gelukkig en je heb volgens mij alleen een overlijdensakte nodig. Die is evt weer bij de gemeente als nog op te vragen dacht ik.
Dan heeft u het originele testament van uw vader en als kind uit dat nieuw ontstane huwelijk van uw vader meen ik dat u ook rechten heeft mbt haar eigendommen die te vererven zijn.
Zijn er delen van het testament genegeerd dan adviseer ik u tot een rechtsbijstand te wenden, want dan wordt het ingewikkeld.
Als er een testament was dan is bij het centraaltestamentregister gedeponeerd bij welke notaris het origineel ligt. Kijk op hun website hoe aan te vragen, is wel gratis gelukkig en je heb volgens mij alleen een overlijdensakte nodig. Die is evt weer bij de gemeente als nog op te vragen dacht ik.
Dan heeft u het originele testament van uw vader en als kind uit dat nieuw ontstane huwelijk van uw vader meen ik dat u ook rechten heeft mbt haar eigendommen die te vererven zijn.
Zijn er delen van het testament genegeerd dan adviseer ik u tot een rechtsbijstand te wenden, want dan wordt het ingewikkeld.