| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] erzekering royeerd mij over een schade van 2.3 jaar geleden
erzekering royeerd mij over een schade van 2.3 jaar geleden
verzekering royeerd ,over een schade van 2 jaar en 4 maande - 25 jun 2011 23:57
ik heb in 2009 een schade gemaaakt die is aangegeven ,schade formulier opgestuurdetc,
nu ruim 2 jaar na dato krijg ik een re correctie bonus malus
of ik even over de afgelopen 2 jaar even alles dubbel wil terug betalen
ik betaalde gewoon men jaarlijkse kosten
maar nu zeggen ze dat dat te weinig was
of ik het bdrag een kleine 3000 euro even wil overmaken?
nu krijg ik een week later het bericht van mijn verzekeraar dat hij mijn verzekering niet verlengt en met een opzegingstermijn van een maand beeindigt?
moest de verzekering maatschappij iet meteen op de hoogte stellen van het bedrag dat ik moest gaan betalen.
daar kunnen ze toch niet 2 jaar na dato mee komen
dat hadden ze me toch duidelijk en schriftelijk van op de hoogte moeten stellen?
voel me dus belazerd.
heeft iemand heermee te maken gehad of weet iemand wat mijn rechten zijn ?
mvg chew
ik heb in 2009 een schade gemaaakt die is aangegeven ,schade formulier opgestuurdetc,
nu ruim 2 jaar na dato krijg ik een re correctie bonus malus
of ik even over de afgelopen 2 jaar even alles dubbel wil terug betalen
ik betaalde gewoon men jaarlijkse kosten
maar nu zeggen ze dat dat te weinig was
of ik het bdrag een kleine 3000 euro even wil overmaken?
nu krijg ik een week later het bericht van mijn verzekeraar dat hij mijn verzekering niet verlengt en met een opzegingstermijn van een maand beeindigt?
moest de verzekering maatschappij iet meteen op de hoogte stellen van het bedrag dat ik moest gaan betalen.
daar kunnen ze toch niet 2 jaar na dato mee komen
dat hadden ze me toch duidelijk en schriftelijk van op de hoogte moeten stellen?
voel me dus belazerd.
heeft iemand heermee te maken gehad of weet iemand wat mijn rechten zijn ?
mvg chew
Re: erzekering royeerd mij over een schade van 2.3 jaar geleden
Dit had beter onder het stukje "verzekeraars" aangemaakt kunnen worden waarch had je dan meer reacties
Tegenwoordig is het zo dat als iemand een schade meld direct de BM, en schadevrije jaren worden aangepast juist om dit soort zaken te voorkomen.
Bij sommige moeilijke (letsel, buitelandse tegenpartyij , aansprakelijkheid niet duidelijk enz enz) schadegevallen duurt het wel jaren voordat het helemaal afgewikkeld is. De verzekeraar zet dan liever jou onterecht terug bij het melden van de schade ( en betaald jou terug, als het idd onterecht is)dan dat je zo'n verhaal krijgt als hier boven.
Officieel gezien staan ze dus wel in hun recht, maar een beetje menselijkheid zou wel mogen . Van jou in een maand tijd verwachten dan je 3000 euro terug betaald is natuurlijk vragen om problemen.
Nadeel is dat als de maatschappij jou royeerd, dit voor 5-8 jaar geregisteerd staat en je geen enkele verzekering op jou naam meer kan afsluiten.
Dus probeer wellicht tot een betaaldregeling te komen oid
Tegenwoordig is het zo dat als iemand een schade meld direct de BM, en schadevrije jaren worden aangepast juist om dit soort zaken te voorkomen.
Bij sommige moeilijke (letsel, buitelandse tegenpartyij , aansprakelijkheid niet duidelijk enz enz) schadegevallen duurt het wel jaren voordat het helemaal afgewikkeld is. De verzekeraar zet dan liever jou onterecht terug bij het melden van de schade ( en betaald jou terug, als het idd onterecht is)dan dat je zo'n verhaal krijgt als hier boven.
Officieel gezien staan ze dus wel in hun recht, maar een beetje menselijkheid zou wel mogen . Van jou in een maand tijd verwachten dan je 3000 euro terug betaald is natuurlijk vragen om problemen.
Nadeel is dat als de maatschappij jou royeerd, dit voor 5-8 jaar geregisteerd staat en je geen enkele verzekering op jou naam meer kan afsluiten.
Dus probeer wellicht tot een betaaldregeling te komen oid
Re: erzekering royeerd mij over een schade van 2.3 jaar geleden
ik heb dus een betallings regeling het is bijna betaald maar toch royeerd hij mij terwijl ik nooit 1 betaaling heb gemist als hij hier een jaar eerder was meegekomen had ik zelf de verzekering opgezegt en een andere genomen dus ik ben gewoon een jaar gepikt door ze
en nu dus geroyeerd omdat ze zeggen dat ik het schaderapp te laat had ingestuurt wat dus abs niet zo is mvg chew
en nu dus geroyeerd omdat ze zeggen dat ik het schaderapp te laat had ingestuurt wat dus abs niet zo is mvg chew