LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eurocenten

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.

Vind u dat de eurocent afgeschaft moet worden?

ja: mee eens, meeste winkels nemen het toch niet.
9
75%
Oneens:De winkels moeten het gewoon accepteren.
3
25%
Geen Mening.
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 12

EagleOne2002

Eurocenten

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Wat denkt u van de volgende stelling
Vind u dat de eurocent en de 2 eurocent afgeschaft dient te worden?

Deurwaarder Mark

Re: Eurocenten

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Ik mis een optie: oneens, winkeliers staat het vrij om te bepalen of ze ze wel of niet accepteren.

Omdat dat de feitelijke situatie is, lijkt me dat juist een belangrijke optie, waar ik op gestemd zou hebben.

EagleOne2002

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Deurwaarder Mark schreef:Ik mis een optie: oneens, winkeliers staat het vrij om te bepalen of ze ze wel of niet accepteren.

Omdat dat de feitelijke situatie is, lijkt me dat juist een belangrijke optie, waar ik op gestemd zou hebben.
Daar heb je gelijk in, maar even buiten dat, ze zijn klein en voor sommigevrouwen zelfs irritant, voordurend in wasmachine, omdat de man ze meestal niet eens terug steekt in hun portemonee hehe. :wink:
Maar vind het wel een goeie opmerking Mark

jor

Ongelezen bericht door jor »

Ik ben het ermee eens,de eurocent en de 2 eurocentmunt worden niet of nauwelijks gebruikt en kunnen dus weg.In vrijwel alle supermarkten word ook naar boven of beneden afgerond.

elmo43

Ongelezen bericht door elmo43 »

Wat nog het ergste is de klant weigerd pertinent de 1 en 2 eurocent aan te nemen als 5 euro cent.
Dus het zijn niet alleen de winkeliers die het weigeren of niet meer willen,maar ok de klanten zelf die het weigeren om aan te nemen.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 01 feb 2012 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

elmo43

Ongelezen bericht door elmo43 »

Wij weigeren ze niet hoor :D 5 cent is 5 cent, of dit nu 5x1 eurocent is of 3 1 eurocent en 1 2 eurocent, of whatever het blijft 5 eurocent, en ik heb er geen problemen mee.

Gesloten