Hallo allen,
Ik heb een vraag over facturen en factuurnummers. De volgende stelling is van een gerechtsdeurwaarder. (Ik heb namen verwijderd)
"Onder verwijzing naar hetgeen moge blijken uit de conclusie van repliek is het factureringssysteem van X overgenomen door het systeem van Y. Na overname van X door Y heeft het factureringssysteem -welke deel uitmaakte van de website van X- nog tot oktober 2005 doorgedraaid. Na deze datum is de facturering verricht middels het systeem van Y. In mei 2006 zijn de facturen uit het X systeem ingelezen in het Y systeem. Bij deze conversie zijn de factuurnummer uit het X systeem niet meegenomen; oude facturen hebben een nieuw factuurnummer gekregen. In onderhavige kwestie is derhalve het X factuurnummer 2005-4051527 identiek aan het Y factuurnummer 5334. De facturen terzake de verlenging van het abonnement zijn direct vanuit het Y systeem verstuurd."
Nu is mijn vraag of het zo maar kan dat er twee identieke facturen zijn met verschillende nummers. Wanneer ik de belastingdienst site mag geloven, dan is dat niet zo, er worden nogal wat eisen gesteld aan een factuur.
Alvast bedankt voor het meedenken
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Facturen
-
stofzuigertje
Re: Facturen
Bij overname moet duidelijk zijn welke factuur bij oude en nieuwe hoorden en ze mogen systemen koppelen.
Dus een nieuw nummer geven mag.
Wel zouden ze in de overgang beter tijdelijk 2 nummers kunnen gebruiken en controleer of je niet dubbel of niet betaalde.
Dus een nieuw nummer geven mag.
Wel zouden ze in de overgang beter tijdelijk 2 nummers kunnen gebruiken en controleer of je niet dubbel of niet betaalde.