| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gastouderbureau noodopvang kosten?
-
Frenkknerf
Gastouderbureau noodopvang kosten?
Hallo,
Ik heb een vraag betreft de onverwachte kosten voor noodopvang van het gastouderbureau.
Wij krijgen uit het niets een flinke rekening voor noodopvang. Ten eerste is ons niet ter kennis gesteld dat er kosten voor noodopvang zouden komen.
Ten tweede is er geen noodopvang nodig, want we hebben een tijdelijke vervangen gastouder omdat onze vaste gastouder op vakantie is. Wat ik versta onder noodopvang is dat bij ziekte of privé omstandigheden een andere gastouder moet komen. Ik en mijn partner voelen ons hierdoor flink benadeeld.
Na contact met het gastouderbureau word ons te kennis gesteld dat we dit bedrag moeten betalen binnen 14 werkdagen.
Zijn er anderen met deze ervaringen? Hoe zijn jullie hier mee omgegaan?
Mvg.
Ik heb een vraag betreft de onverwachte kosten voor noodopvang van het gastouderbureau.
Wij krijgen uit het niets een flinke rekening voor noodopvang. Ten eerste is ons niet ter kennis gesteld dat er kosten voor noodopvang zouden komen.
Ten tweede is er geen noodopvang nodig, want we hebben een tijdelijke vervangen gastouder omdat onze vaste gastouder op vakantie is. Wat ik versta onder noodopvang is dat bij ziekte of privé omstandigheden een andere gastouder moet komen. Ik en mijn partner voelen ons hierdoor flink benadeeld.
Na contact met het gastouderbureau word ons te kennis gesteld dat we dit bedrag moeten betalen binnen 14 werkdagen.
Mvg.
-
zalmmetwijn
Re: Gastouderbureau noodopvang kosten?
Er zijn veel gastouderbureaus in Nederland. Deze hebben verschillende voorwaarden en contracten. Ook u hebt een contract ondertekend met het gastouderbureau en de gastouder. Daarin zal wel iets vermeld staan over situaties zoals vakantie, ziekte ed. van de gastouder. Omdat onbekend is met welk gastbureau u te maken heeft en wat er in het contract staat is het lastig inhoudelijk te reageren op uw bericht. Er zal ook een oudercommissie bestaan en een klachtenregeling.
-
Teunbosseman
Re: Gastouderbureau noodopvang kosten?
Frenkknerf schreef:Hallo,
Mvg.
Komen deze zogenoemde "noodopvang kosten" ipv de kosten van jullie reguliere opvang kosten of er boven op ?
Ipv, zodat een andere opvang waarneemt ivm ziekte / vakantie oid dan zijn de kosten gelijk. Bovenop de reguliere opvang kosten komt dubbel over.
Inderdaad zoals geschreven, kijk je contract na wat hier onder wordt verstaan en vraag na wat er precies mee wort bedoeld als niet of niet duidelijk wordt omschreven in je contract