| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geld niet overgemaakt.
-
HenkHazelhoff
Geld niet overgemaakt.
Op Dinsdag 28 Februari hebben wij al onze rekeningen bij de ABN AMRO afgesloten en het geld laten overmaken naar onze Rabobank rekening. Het bedrag van de gewone rekening werd inderdaad gestort maar het hogere bedrag van de spaarrekening is ondanks herhaalde communicatie nog steeds niet overgestort. We hebben het tekenen van hypotheek papieren moeten uitstellen omdat ons geld na een week nog steeds niet beschikbaar is.
Kan ik een formele aanklacht indienen.
Kan ik een formele aanklacht indienen.
Re: Geld niet overgemaakt.
Met het indienen van een formele klacht bent u, denk ik, aan de vroege kant. Hier is meer aan de hand als u schrijft. Het tekenen van een hypotheekpapieren hangt toch niet af van het feit of u spaarcentjes nu bij bank A of bij bank B op een spaarrekening staan? Dat kunt u toch gewoon aantonen? En, als het tekenen van uw hypotheekpapieren wél zou afhangen van de bank waarop de spaarcentjes staan, bent u dan zelf niet veel te laat geweest met overboeken en heeft alles snel, snel, snel, en op het allerlaatste moment moeten gebeuren?
Wees niet bang en maak u zelf niet volstrekt belachelijk met het formeel indienen van een klacht. Geld wordt niet van de spaarrekening van bank A zo maar naar de spaarrekening van bank B geboekt. Allereerst moet het bedrag van de spaarrekening naar de betaalrekening worden gestort. Dat duurt binnen een bank meestal niet zo lang. Maar het overboeken van grotere bedragen tussen banken onderling duurt wat langer. In uw geval zit er nog een weekend tussen ook. Eigenlijk denk ik dat u iets te snel met uw reactie bent en het geld inmiddels op de nieuwe bankrekening staat of dat het er nu heel snel komt.
Wees niet bang en maak u zelf niet volstrekt belachelijk met het formeel indienen van een klacht. Geld wordt niet van de spaarrekening van bank A zo maar naar de spaarrekening van bank B geboekt. Allereerst moet het bedrag van de spaarrekening naar de betaalrekening worden gestort. Dat duurt binnen een bank meestal niet zo lang. Maar het overboeken van grotere bedragen tussen banken onderling duurt wat langer. In uw geval zit er nog een weekend tussen ook. Eigenlijk denk ik dat u iets te snel met uw reactie bent en het geld inmiddels op de nieuwe bankrekening staat of dat het er nu heel snel komt.
Ik denk dat dat spaargeld nodig is om in het huis te stoppen. Maar dan snap ik nog niet waar die overboektruc voor nodig is.
Volgens mij zit er vaak een weekend tussen als het geld een week onderweg is...BreejKC schreef:Maar het overboeken van grotere bedragen tussen banken onderling duurt wat langer. In uw geval zit er nog een weekend tussen ook.
-
rozemarijntje
Denk dat hij alles nu via Rabo rekening wilt doen" misschien bij Rabo hypotheek ook afgesloten?
Duurt idd even,even geduld. Decrabobank zal dat wek snappen..
Duurt idd even,even geduld. Decrabobank zal dat wek snappen..
Geld van een spaarrekening wordt in de regel niet zomaar naar een 'onbekende' rekening gestort. Daarvoor zal eerst moeten worden gecontroleerd of die rekening wel echt van jou is. Niet alleen zal de bank dat willen om vergissingen te voorkomen, het moet ook vanuit de wetgeving, ter voorkoming van witwassen, goed worden nagegaan. Zeker als het het om een wat groter bedrag gaat. En daar gaat wel wat tijd overheen.
Maar waarom zo op stel en sprong je bankrekeningen opgezegd? Waarom heb je niet eerst op de normale manier je spaargeld overgemaakt naar de betaalrekening en vervolgens naar de Rabo? Dan was het waarschijnlijk in twee dagen gebeurd.
Maar waarom zo op stel en sprong je bankrekeningen opgezegd? Waarom heb je niet eerst op de normale manier je spaargeld overgemaakt naar de betaalrekening en vervolgens naar de Rabo? Dan was het waarschijnlijk in twee dagen gebeurd.
Inderdaad, waarom eerst van de ene naar de andere bank, als het geld toch wordt gebruikt om "iets" te betalen.Moneyman schreef:Ik denk dat dat spaargeld nodig is om in het huis te stoppen. Maar dan snap ik nog niet waar die overboektruc voor nodig is.
Dat kan immers van elke rekening. Dus wat speelt hier nu ?
-
stofzuigertje
Meestal maken ze eerst spaargeld op normale eigen rekening over en dan alles in 1x naar nieuwe bank.
Als je eerst de betaal rekening stopte blijft het spaargeld staan... en kan nergens meer heen na opheffen.
Foutje in volgorde en ga langs kantoor met legitimatie en nieuwe bankpas als bewijs.
Bij een opgezegde rekening moeten ze het gelijk naar de nieuwe boeken en heropenen oude en doorsturen en weer sluiten is meer werk....
Blijkbaar had je een medewerker die minder weet als ik.
Als je eerst de betaal rekening stopte blijft het spaargeld staan... en kan nergens meer heen na opheffen.
Foutje in volgorde en ga langs kantoor met legitimatie en nieuwe bankpas als bewijs.
Bij een opgezegde rekening moeten ze het gelijk naar de nieuwe boeken en heropenen oude en doorsturen en weer sluiten is meer werk....
Blijkbaar had je een medewerker die minder weet als ik.
Knap dat jij het wél weet met de beperkte informatie die gegeven is...stofzuigertje schreef:Blijkbaar had je een medewerker die minder weet als ik.
-
ABN AMRO
Beste Henk,
Via Social Media hebben wij al veelvuldig contact met je gehad omtrent je klacht. Ik snap dat je flink baalt dat het geld niet zo snel was bijgeschreven als je had gehoopt. Als dit ten koste gaat van belangrijke afspraken, zoals je hypotheek, dan is dit natuurlijk een groot irritatiepunt.
Ik heb begrepen dat je klacht inmiddels naar de tevredenheid is opgelost. Als je nog vragen hebt voor ons dan kun je ons telefonisch bereiken via 0900-0024 of via Whatsapp op 06 - 135 900 24.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. L. Salama
Via Social Media hebben wij al veelvuldig contact met je gehad omtrent je klacht. Ik snap dat je flink baalt dat het geld niet zo snel was bijgeschreven als je had gehoopt. Als dit ten koste gaat van belangrijke afspraken, zoals je hypotheek, dan is dit natuurlijk een groot irritatiepunt.
Ik heb begrepen dat je klacht inmiddels naar de tevredenheid is opgelost. Als je nog vragen hebt voor ons dan kun je ons telefonisch bereiken via 0900-0024 of via Whatsapp op 06 - 135 900 24.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. L. Salama