LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geld terug Welness Zwaluwenburg
-
Geld terug Welness Zwaluwenburg
Ik had samen met mijn dochter een dagje Welness geboekt bij de Zwaluwhoeve op 18 maart toen de Corona crisis uit brak. Sindsdien is deze afspraak al verzet naar 15 april, naar 13 mei en uiteindelijk naar 9 september. Iedere afspraak hebben wij geprobeerd te annuleren met het doel ons geld terug te krijgen, omdat wij "inmiddels" nooit meer van plan zijn een nieuwe afspraak te boeken. Nu kan de afspraak ineens wel geannuleerd worden maar krijgen wij een voucher waar ik dus niets aan heb. Ik blijf de Zwaluwhoeve maar aanschrijven, want ik wil gewoon mijn € 185,70 terug. Mogen zij dfit en doen als ik duidelijk aan geef dat ik geen nieuwe afspraak ga maken?
Wendy Middelbos
Wendy Middelbos
Re: Geld terug Welness Zwaluwenburg
Wat staat er in de voorwaarden toen u de dienst kocht?
mijn inziens willen zij de dienst nog leveren en wilt u ervanaf zien. Dan kunnen zij een geste doen maar dat hoeft in principe niet.
Waarom wilt u er nu vanaf zien, want of u nu in maart een heerlijke wellness gaat doen met uw dochter of in september. Voor die prijs zou ik het graag willen ondergaan.
mijn inziens willen zij de dienst nog leveren en wilt u ervanaf zien. Dan kunnen zij een geste doen maar dat hoeft in principe niet.
Waarom wilt u er nu vanaf zien, want of u nu in maart een heerlijke wellness gaat doen met uw dochter of in september. Voor die prijs zou ik het graag willen ondergaan.
Huh? Even hypothetisch hoor. U had een vakantie geboekt om eind maart naar Oostenrijk te gaan. Die vakantie kon niet doorgaan door corona, maar u bent welkom in september. In uw ogen moet dat dan maar gewoon geaccepteerd worden? Ze willen immers de overeenkomst nakomen. Beetje vreemde redenatie.
De boeking van ts is een arrangement op x datum. Zwaluwhoeve kon de overeenkomst niet nakomen. Dan zou het van ts een geste zijn om de overeenkomst op een later tijdstip uit te laten voeren, maar ts hoeft dat niet te accepteren, ts had geboekt voor een datum in maart, dat kon niet nagekomen worden, dus de overeenkomst kan mijns inziens ontbonden worden.
De Ts staat wel in haar recht, maar waarom zou je geen nieuwe afspraak maken? Zo’n dagje kan nu toch gewoon doorgaan.
-
Een vakantie is iets anders dan een dagje ontspanning. Dat dagje zou, in principe, elke dag genoten kunnen worden. Een vakantie plan je vanwege het jaargetijde of dingen die er op dat moment te doen zijn.berndv schreef: ↑13 aug 2020 16:58Even hypothetisch hoor. U had een vakantie geboekt om eind maart naar Oostenrijk te gaan. Die vakantie kon niet doorgaan door corona, maar u bent welkom in september. In uw ogen moet dat dan maar gewoon geaccepteerd worden? Ze willen immers de overeenkomst nakomen. Beetje vreemde redenatie.
Wat ik dan weer niet snap, er wordt bewust een moment gekozen om lekker te gaan genieten. Dan komt Corona om de hoek kijken en ineens wil TS helemaal niet meer gaan. Even buiten de rechten om, je verheugd je ergens op en ineens wil je helemaal niet meer. Dat komt vreemd op mij over.
De reden dat eerdere afspraken geannuleerd zijn is helder, maar wie heeft de afspraken verzet? Heeft de Zwaluwenburg ongevraagd een nieuwe datum ingepland, of heeft TS (online) een nieuwe datum geprikt? Als TS zelf nieuwe afspraken heeft ingepland, dan is ze daar akkoord mee gegaan. Dan had ze bij elke annulering moete; aangeven het geld terug te willen hebben. Nu staat er een afspraak op9 september die gewoon doorgang zou kunnen vinden. Als je een bestaande afspraak wilt annuleren gaat dat op basis van wat er overeengekomen is. Maar dit dus gezien vanuit TS die zelf de afspraken gemaakt heeft.
De bewust gekozen ontspanning is inmiddels als drie maal niet doorgegaan en verzet. Ik kan me prima voorstellen dat iemand daar op een gegeven moment klaar mee is (en mogelijk al lang iets anders leuks met de bewuste persoon heeft gedaan).NeoDutchio schreef: ↑13 aug 2020 17:30Wat ik dan weer niet snap, er wordt bewust een moment gekozen om lekker te gaan genieten. Dan komt Corona om de hoek kijken en ineens wil TS helemaal niet meer gaan. Even buiten de rechten om, je verheugd je ergens op en ineens wil je helemaal niet meer. Dat komt vreemd op mij over.
Maar wat wij daar al dan niet van vinden is natuurlijk ook helemaal niet relevant voor de vraag van TS.
hebra98
vindt dit leuk
Nee, u heeft een overeenkomst voor 18 maart 2020. De Wellness kan inmiddels blijvend niet meer correct nakomen en dus heeft u recht om de overeenkomst te ontbinden. U kunt dat doen middels een schriftelijke brief. Ik zou hier een termijn van 14 dagen aan vast hangen. U kunt vermelden dat ze daarna in verzuim zijn met de terugbetaling en derhalve wettelijke rente verschuldigd zijn. Als de Zwaluwhoeve daarna nog niet beweerd dan rest u niets anders dan een gang naar de rechter. Dit kan (en zou ik ook doen) zonder jurist. U schrijft een brief aan de rechter in de stijl van de rijdende rechter, voegt daar stukken als bijlage aan toe. Dit geeft u aan de deurwaarder (in de buurt van Zwaluwhoeve) in tweevoud om als losse opdracht te laten beteken. U krijgt van de deurwaarde een exemplaar terug en daarmee kunt u naar de rechtbank bij u in de buurt.WendyMiddelbos schreef: ↑12 aug 2020 21:21Ik blijf de Zwaluwhoeve maar aanschrijven, want ik wil gewoon mijn € 185,70 terug. Mogen zij dfit en doen als ik duidelijk aan geef dat ik geen nieuwe afspraak ga maken?
-
Nobel dat u iemand handvatten geeft, maar aan welke rechter schrijf je een brief? En op welke locatie zit een rechter die dit kan en mag behandelen? Hoe komt TS aan een datum en tijd van de rolzitting? Die moet immers ook in de dagvaarding al gezet worden.alfatrion schreef: ↑13 aug 2020 18:51Dit kan (en zou ik ook doen) zonder jurist. U schrijft een brief aan de rechter in de stijl van de rijdende rechter, voegt daar stukken als bijlage aan toe. Dit geeft u aan de deurwaarder (in de buurt van Zwaluwhoeve) in tweevoud om als losse opdracht te laten beteken. U krijgt van de deurwaarde een exemplaar terug en daarmee kunt u naar de rechtbank bij u in de buurt.
Wat voor u gesneden koek is hoeft voor een ander niet zo te zijn.
Niet te moeilijk denken Neo, al die formaliteiten worden simpelweg door de deurwaarder verzorgd. Daar hoeft TS z’n hoofd niet over te breken.
Dorfje
vindt dit leuk
Welness Zwaluwenburg, de topictitel lijkt me niet juist ?