LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geseponeerde boete bij cjib

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
donbennito

geseponeerde boete bij cjib

Ongelezen bericht door donbennito »

hallo allemaal.
na een boete gekregen te hebben voor een niet begane boete werdt na een beroepsschrift bij de wet Mulderkanton mijn boete geseponeerd.mijn vraag ik heb hier kosten voor moeten maken kan ik nu de onkosten en een rente percentage eisen bij het cbji?

berndv

Re: geseponeerde boete bij cjib

Ongelezen bericht door berndv »

donbennito schreef:hallo allemaal.
na een boete gekregen te hebben voor een niet begane boete werdt na een beroepsschrift bij de wet Mulderkanton mijn boete geseponeerd.mijn vraag ik heb hier kosten voor moeten maken kan ik nu de onkosten en een rente percentage eisen bij het cbji?
Welke kosten heeft u moeten maken? En waarom heeft u die kosten niet direct ingediend op het moment dat uw zaak diende? En welke rente wilt u gaan vangen? U heeft alleen een beroepsschrift gestuurd. Hopelijk heeft u die niet zelf geschreven, maar in dat beroepsschrift had u meteen de eis voor de kosten moeten terug vorderen, uw zaak is gesloten nu.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het antwoord op de vraag is : Nee.

Seponeren betekent alleen maar dat het OM heeft besloten om een strafbaar feit niet verder te vervolgen.

Het betekent helemaal niet dat u onschuldig bent geacht.

Om bovengenoemde reden kunt u geen (on)kosten claimen

ArneLH

Ongelezen bericht door ArneLH »

Bij bezwaar en beroep inzake de WAHV ('Mulder') volgt men de regeling van artt. 7:15 Awb en 13a WAHV en het Besluit proceskosten bestuursrecht. Enkel als het verzoek om vergoeding van de proceskosten is gedaan vóór uitspraak is toewijzing daarvan mogelijk. Het procesreglement zegt nog dit:
Procesreglement Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften (Wet Mulder) rechtbanken sector kanton schreef:4.4 De indiener van het beroepschrift of het verzetschrift en de officier van justitie kunnen verzoeken om vergoeding van de door hen in verband met het beroep of het verzet redelijkerwijs gemaakte kosten. De indiener doet dit bij voorkeur in het beroepschrift of het verzetschrift, dan wel gelijktijdig met de intrekking van het beroepschrift of het verzetschrift.
Leo The Emperor schreef:Het antwoord op de vraag is : Nee.

Seponeren betekent alleen maar dat het OM heeft besloten om een strafbaar feit niet verder te vervolgen.

Het betekent helemaal niet dat u onschuldig bent geacht.

Om bovengenoemde reden kunt u geen (on)kosten claimen
Als de zaak nog lopende was zou dit wel kunnen vallen onder art. 13b lid 1 WAHV:
In geval van intrekking van het beroep omdat de officier van justitie geheel of gedeeltelijk aan de indiener van het beroepschrift is tegemoetgekomen, kan de officier van justitie op verzoek van de indiener bij afzonderlijke uitspraak met toepassing van artikel 13a in de kosten worden veroordeeld. Het verzoek wordt gedaan tegelijk met de intrekking van het beroep. Indien aan dit vereiste niet is voldaan, wordt het verzoek niet-ontvankelijk verklaard. Het verzoek wordt bij de officier van justitie ingediend.

Gesloten